Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een
Soundbase voor een woonkamer van circa 22m2.

Wat is je budget?
Maximaal 700 euro. Het liefst geef ik rond de 600 euro uit

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Als geluidsinstallatie bij: het kijken van Netflixseries, live kijken van voetbalwedstrijden, het incidenteel spelen van een PS4-spel, het afspelen van gedownloade .mp3 technolivesets vanaf mijn smartphone. Ik ben in het bezit van een PS4 en een Sony KDL-32EX500 televisie.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb reviews van de Teufel Cinebase gezien. Wat mij hieraan bevalt is het feit dat dit systeem bestaat uit slechts 1 component en dat het geluid in vergelijking tot andere soundbars in de buurt komt van home cinema geluid (als ik de review van Hardware.com van januari 2015 mag geloven). Ik heb het vermoeden dat mijn tv (Sony KDL-32EX500) geen HDMI ARC ondersteunt, wat vereist is bij de Teufel Cinebase. Als alternatief heb ik de Sonos Playbar gezien en de geluidskwaliteit reeds mogen horen. Ben hierover enthousiast, maar deze soundbar zit ruim boven mijn budget. Alternatieve opties zijn zeer welkom.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2016 20:05 . Reden: alinea was niet cursief gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:00
Volgens mij hoeft het niet perse via hdmi met arc te zijn. Je kan namelijk ook via gewone rood/wit tulp stekkers of via optisch spdif aansluiten. Het gaat er om dat er audio van de tv naar de soundbar wordt gestuurd.

Enige mogelijke nadeel wat dat met zich mee kan brengen is dat je geen hdmi-cec hebt. Dit kan de soundbar volgens mij automatisch in en uitschakelen. Ik weet niet zeker of de functie überhaupt ondersteund wordt door tv en soundbar.

Volgens mij valt die Teufel cinebase prima binnen budget. Je hebt twee versies, de streaming versie heeft volgens mij een apart kastje voor streaming en kost €749,- de normale cinebase kost €599,-
http://www.teufelaudio.nl/soundbars/cinebase-p14707.html

Beiden hebben Bluetooth met aptx, wat prima is voor streaming vanaf je smartphone.

In potentie geeft de cinebase een beter geluid dan de playbar. De cinebase is dikker en kan daardoor speakers met een grotere diameter huisvesten. Dit betekent doorgaans een betere laagweergave en daarmee een betere integratie met de subwoofer.

Daarnaast heeft de playbar geen Bluetooth volgens mij. Je kunt wel via een app muziek streamen, maar hoe goed dat werkt weet ik niet.

Ps. "gelijkwaardig aan een homecinemaset" betekent in dit geval zeer waarschijnlijk die setjes met satellietspeakers. Die kunnen doorgaans niet tippen aan losse boekenplank- of zuilspeakers. Daarnaast blijft een soundbar (hoe goed ook) altijd gesimuleerd surround en eigenlijk zelfs gesimuleerd stereo. De speakers werken via reflecties via de muur en staan eigenlijk te dicht bij elkaar. Dit werkt maar zelden optimaal ivm beperkingen van de kamer en de inrichting ervan. Ben hier dus op bedacht.

[ Voor 39% gewijzigd door LA-384 op 13-08-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste LA 384,

Hartelijk dank voor het uitgebreide meedenken. In hoeverre is de cinebase een product dat ik vanuit jouw perspectief zou moeten overwegen op het moment dat je geen audioset uit meerdere componenten wil, maar toch bovengemiddeld geluid wil horen binnen het eerder genoemde budget? Of kan ik beter naar alternatieven kijken?

En in hoeverre zou jij 150 euro meer uitgeven voor een streaming versie mocht ik besluiten om een cinebase aan te schaffen? Ik ben wat dat betreft echt een leek op audiogebied, dus men zou mij alles kunnen wijsmaken. Vandaar dat ik het liever van liefhebbers zonder commerciele doeleinden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:00
Laat ik voorop stellen dat ik geen fan ben van soundbars/soundplates en daarom niet bekend ben met de mogelijkheden en verschillen in het aanbod. Ik probeerde alleen aan te geven dat jouw geschetste problemen, waarschijnlijk geen problemen hoeven te zijn en dat de Teufel zeer waarschijnlijk beter presteert dan de duurdere Sonos (vooral vanwege het formaat welke grotere speakers kan huisvesten).

Ik denk niet dat je het streaming model nodig hebt, aangezien je het anders wel in je eisen had opgenomen. Bluetooth is een prima manier om te streamen, zeker met aptx compressie. Enige nadeel tov WiFi, is dat de bron (telefoon) in de buurt moet blijven. Je kunt niet het hele huis door terwijl de muziek blijft spelen.

Verder zul je zelf de afweging moeten maken.

Als ik een alternatief moet noemen, zou ik de ruark audio r2 noemen. Dat is in beginsel een luxe radio, maar kan via tulp aangesloten worden op elke bron en heeft tevens Bluetooth. Het geluid is subliem volgens vele reviews. Hoe het zich verhoudt tot de cinebase is lastig te zeggen, aangezien het twee verschillende apparaten zijn, zijn er waarschijnlijk geen vergelijkingstests. Als (gesimuleerd) surround geen vereiste is, zou je zeker eens moeten proberen deze te gaan beluisteren. Het huidige model (r2 mk3) kost €594,- Hificorner heeft het oude model (r2i) nog te koop staan voor €299,- alleen in wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste LA384,

Hartelijk dank voor je reactie. Kun je mij aangeven waarom je geen fan bent van soundbases? Kan ik bijvoorbeeld beter voor een 2.1 home cinema set gaan? Puur vanuit het oogpunt van bedrading ben ik gaan kijken naar soundbases, omdat deze uit 1 component bericht (omdat ik technisch gezien op het gebied van audio niet onderlegt ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:31:
Beste LA384,

Hartelijk dank voor je reactie. Kun je mij aangeven waarom je geen fan bent van soundbases? Kan ik bijvoorbeeld beter voor een 2.1 home cinema set gaan? Puur vanuit het oogpunt van bedrading ben ik gaan kijken naar soundbases, omdat deze uit 1 component bericht (omdat ik technisch gezien op het gebied van audio niet onderlegt ben).
Ja, het beste kun je zelf eerst naar een Hi-Fi zaak in de buurt gaan en daar eens gaan luisteren naar boekenplank speakers (Dali Zensor 3 bijvoorbeeld).

Mocht je het verschil niet horen tussen een soundbar en een 2.0 (of 2.1) set zou ik de soundbar nemen.

Voor dat ene koperdraadje naar de speakers toe hoef je geen expert te zijn. Het meest lastige is waarschijnlijk de receiver instellen, maar dat is een kwestie van gebruiksaanwijzing volgen.

[ Voor 11% gewijzigd door tweegroenethee op 14-08-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:31:
Beste LA384,

Er zullen altijd mensen zijn die beter willen. Losse speakers is nog weer beter. Jij vond een soundbar toch goed klinken? Ieder heeft zo zijn eigen wensen en eisen aan spullen. Dan zou ik dat gewoon proberen. Teufel kan je zelfs zeen paar weken thuis proberen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1