Compacte game/develop PC +- 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

• Ealserda
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:34
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem wil ik voornamelijk gebruiken om (sim)-racegames te spelen. Games zoals rFactor, maar ook de meer 'arcade' games zoals F1 2016 en de komende Forza(horizon) reeks. Verder zal ik hem gebruiken om op te programmeren voor mijn studie en werk, maar daar gebruik ik vooral mijn MacBook voor.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen absolute maximum prijs, maar het budget ligt rond de 1200 euro zonder ssd's.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van mijn huidige systeem wil ik de SSD gebruiken, dat is een 250gb SSD van Samsung.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb mijn oog laten vallen het de Fractal Design Node 202 case, die zou ik graag ik mijn nieuwe build willen gebruiken. Graag heb ik een systeem die niet al te veel geluid maakt in idle. Onder zware belasting (tijdens het gamen) maakt het niet zoveel uit.

Ga je overklokken?
Overklokken ben ik voorlopig niet van plan, zeker in het begin zal het systeem wat overkill zijn.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik tot nu toe heb gevonden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 348,90€ 348,90
1Asus Z170I Pro Gaming€ 147,99€ 147,99
1MSI GeForce GTX 1070 Founders Edition 8GB€ 484,90€ 484,90
1Fractal Design Node 202€ 76,-€ 76,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 82,50€ 82,50
1Corsair SF600€ 114,95€ 114,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.255,24

Wat verwacht je van ons?[i]
Doordat ik voor een compact systeem wil gaan ben ik gebonden aan de afmetingen. Ik heb al een aardig idee van wat ik wil, mijn vraag ik vooral of alles zal passen. Verder zou ik graag advies willen over de voeding. Ook de fan ben ik nog niet over uit, belangrijk is dat het niet te veel geluid maakt.

Ik hoor graag hoe jullie over de setup denken, ik sta open voor alle ideeën :) .

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 20:28
Wat versta jij onder programmeren? Simpele web applicaties of ga je werken in virtuele omgevingen?

Ik vraag me ook af hoe je zo'n grote GPU in die platte kast ga krijgen. Ik zie het namelijk niet zo goed.

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Je geeft niet aan te willen overklokken maar je kiest wel voor een overklokbare moederbord + cpu .
Als je niet gaat overklokken heb je niks aan een z170 chipset. Dan kun je net zo goed een pricewatch: Asus B150I PRO GAMING/AURA & pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed & pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 pakken. B150 chipset ondersteunt geen geheugen dat sneller loopt dan 2133 mhz. Daarnaast is 600 watt overkil en is pricewatch: Corsair SF450 meer dan voldoende. Qua cpu zou je eventueel ook nog voor een pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed kunnen gaan. Volgens tweakers zou de gpu moeten passen maar ik zou niet voor een founders editie gaan maar voor een aftermarket.

Verwijderd

Overklokken kan je ook maar beter laten in een Node 202. De koelingscapaciteit is ontoereikend.

Voor de wat hogere stocksnelheid zou je de 6700k er nog in kunnen houden maar dan wel op een B150 bord.

Verder kan ik het alleen maar eens zijn met lars.ruiter.

• Ealserda
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:34
Bedankt voor de snelle reacties.

De Asus Z170I had ik gekozen omdat deze usb 3.1 ondersteund, gezien ik wel een tijd met de pc wil doen en er niet uit te breiden valt leek mij dit wel een meerwaarde hebben. Ik heb voor de unlocked versie gekozen van wegen de kleine meerprijs t.o.v de gewone versie, maar dan heb ik de vrijheid om eventueel later nog te overklokken. Ook gezien deze in de V&A zijn meerwaarde t.o.v. de normale versie aardig waard blijft, mocht ik hem ooit willen verkopen.

Ik heb voor de founders editie gekozen omdat deze de warmte aan de achterkant eruit blaast. Dit werd aangeraden doordat de Node maar weinig ruimte heeft om de warmte kwijt te kunnen (YouTube: Fractal Design Node 202 - Small Form Factor Build Guide).

Ik was al bang dat 600 Watt overkill zou zijn, ik zal de Corsair SF450 aan mijn lijst toevoegen!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Dan zou ik wel een aftermarket koeler aanraden aangezien de gekozen processor geen standaard koeler mee geleverd krijgt. Een pricewatch: Noctua NH-L9i zal voldoende moeten zijn. Deze aftermarket gpu pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC is ook een blower.
Pagina: 1