Ik heb een oude voeding van Zalman ZM600-HP En ik vroeg mij af of deze nog te gebruiken is in een nieuw systeem dat ik ga bouwen volgens de Best buy guide Juli.
Zonder te weten welke het precies is. dus merk model en hoeveel watt is het lastig. Daarbij is een leeftijd ook van belang.
/edit dacht dat zalman de kast was.....
/edit dacht dat zalman de kast was.....
[ Voor 16% gewijzigd door loki504 op 13-08-2016 18:10 ]
Niet echt informatief je openingspost
, maar je hebt dus een pricewatch: Zalman ZM600-HP
Vermogen (watt) 600W
Daarnaast heeft de best buy van juli meerdere opties:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2016
Basissysteem
Vermogen (watt) 350W
Low-end gamesysteem
Vermogen (watt) 300W
Mainstream-gamesysteem
Vermogen (watt) 450W
Dus zoals jezelf al had kunnen uitzoeken en verwerken in je openingspost, zit je goed qua vermogen (Watt) maar of deze voeding nog helemaal lekker is na 8 jaar en de juiste aansluitingen heeft voor je moederboard en videokaart moet je even nakijken.
Vermogen (watt) 600W
Daarnaast heeft de best buy van juli meerdere opties:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2016
Basissysteem
Vermogen (watt) 350W
Low-end gamesysteem
Vermogen (watt) 300W
Mainstream-gamesysteem
Vermogen (watt) 450W
Dus zoals jezelf al had kunnen uitzoeken en verwerken in je openingspost, zit je goed qua vermogen (Watt) maar of deze voeding nog helemaal lekker is na 8 jaar en de juiste aansluitingen heeft voor je moederboard en videokaart moet je even nakijken.
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb de voeding maar 2-3 jaar in gebruik gehad maar hij ziet er nog splinternieuw uit vandaar dat ik het zonde vind om deze weg te doen!
Qua aansluiting vraag ik mij af waar ik naar moet kijken. Qua moederboard geen idee welke ik ga nemen wss de bbg en dan de mainstream pc. Qua videokaart zit ik naar de 1060 te kijken of de rx480.
Ik heb de voeding maar 2-3 jaar in gebruik gehad maar hij ziet er nog splinternieuw uit vandaar dat ik het zonde vind om deze weg te doen!
Qua aansluiting vraag ik mij af waar ik naar moet kijken. Qua moederboard geen idee welke ik ga nemen wss de bbg en dan de mainstream pc. Qua videokaart zit ik naar de 1060 te kijken of de rx480.
Verwijderd
De Zalman ZM600-HP is van erg matige kwaliteit, tegen het slechte aan. Ik adviseer een nieuwe.
Heb je hem opengeschroefd? mijn vorige auto zag er ook uit als nieuw. Maar was niet te vertrouwen. Net zoals je voeding waarschijndelijk,
Wat is er precies slecht aan dan volgens jou?Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:08:
De Zalman ZM600-HP is van erg matige kwaliteit, tegen het slechte aan. Ik adviseer een nieuwe.
Verwijderd
De condensators. Ik schat dat de voeding minimaal 6 jaar oud is, dat deze maar 3 jaar gebruikt is doet er niet toe. De matige condensators gaan ook achteruit als ze niet gebruikt worden. Zodoende lijkt het mij niet verstandig deze voeding nog in een nieuw systeem te gebruiken.
Bedankt voor de expertise! Ik koop een nieuwe
Pagina: 1