beeld loopt door buiten het beeldscherm.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taco iest
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-12-2024
Mijn vraag
ik heb een nieuwe computer gebouwd omdat de oude kuren begint te krijgen en de onderdelen al best oud aan het worden zijn. probleem is nu dat het beeld verder doorloopt al dat het beeldscherm groot is en dus ook de taakbalk en de buitenste pictogrammen grotendeels buiten beeld vallen en dat werk lastig hoe kan ik dit oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
moederbord asus maximus VIII
processor Core I5 6600K
video kaart Asus GTX 1060 strix OC
televisie LG 55LE8500
en het geheel zit verbonden met een HDMI kabel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb tot nu toe de drivers voor moederbord en videokaart geladen en W10 geïnstalleerd en geüpdate.
ik heb de settings voor het beeldscherm op 1920 X 1080 landscape ingesteld (net als bij de oude computer met W7 waar het wel goed werkte) ook heb ik een hele berg ander resoluties geprobeerd en in de breedte komt hij dan wel binnen de TV maar in de hoogte blijft hij buiten het beeldscherm lopen.
en ik heb me suf gezocht in bios en hulpprogramma's van de videokaar of daar mogelijkheden zitten om het aan te passen. en ik heb voor de zekerheid nog een andere HDMI kabel geprobeerd.
hij herkent het beeldscherm als LG TV net als bij de oude computer.
ik weet even niet meer waar ik het nu nog moet zoeken.

Beste antwoord (via taco iest op 13-08-2016 18:33)

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:12

rdejongjr

Gnome

Zie ok pagina 92 van de handleiding en kies voor scannen.

Zowel PC als de tv kunnen/willen compenseren met het signaal, met de optie scannen compenseert jouw TV niet en worden de pixels 1:1 op het scherm gegooid.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:22
kijk even bij de instellingen van de TV, wrs ligt het probleem daar.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk heb je ergens underscan of overscan aanstaan. Zet dat eens uit zodat je 1:1 pixelmapping gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taco iest
tv lijkt me niet want ik draai nu met mijn oude en nieuwe computer op de zelfde tv met de zelfde instellingen en het maakt ook geen verschil als ik van HDMI kanaal wissel op de TV.

waar vin ik dat soort dingen als underscan en overscan dan kan ik een stuk makkelijker zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Open het Nvidia Configuratiescherm en ga dan naar 'Bureaubladgrootte en -positie aanpassen'.
Daar even met de instellingen spelen totdat je de juiste hebt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:12

rdejongjr

Gnome

Zie ok pagina 92 van de handleiding en kies voor scannen.

Zowel PC als de tv kunnen/willen compenseren met het signaal, met de optie scannen compenseert jouw TV niet en worden de pixels 1:1 op het scherm gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taco iest
@rdejongjr dat was hem alleen moest ik wel eerst even de naam van de HDMI ingang weghalen want als daar PC staat kan je scannen niet selecteren maar alleen 4:3 of 16:9 mijn dank is groot
Pagina: 1