Toon posts:

Boxed P3 beter te overklokken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij opgevallen dat de boxed versies van de P3 een paar tientjes duurder zijn dan de tray exemplaren. Dat dat verschil wordt veroorzaakt door de HSF die erbij zit snap ik, maar nu is mijn vraag: In hoeverre zit er verschil tussen een boxed P3 en een tray model?

Is er überhaupt verschil of smakt Intel gewoon random procs in een doos met een HSF en een certificaatje? Lijkt me onwaarschijnlijk......

Verwijderd

de boxed cpu's komen uit het midden van de oven en zijn dus beter doorbakken zeg maar.....

Verwijderd

Topicstarter
Aah, meteen al ingebrand dus.... :)

Maar zijn boxed CPU's ook beter te overklokken, of kan ik beter die paar tientjes in mijn zak houden?

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
Zoals ruud al zegt, ze komen uit het midden van de oven, dat is het heetste gedeelte van de oven, dus die cpu's kunnen beter tegen hitte en zijn dus beter over te klokken :+

Verwijderd

Wat is nou weer 'boxed' en tray'?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Tray:
- Losse chips op een tray (dienblad) waar de processoren per 2x8 (?) op liggen.
- 1 jaar garantie.

Boxed:
- Per stuk verpakt plus heatsink en fan.
- Handleiding.
- Echtheidscertificaat.
- 3 jaar garantie.

Conclusie:
Tray is goedkoper en voor de Tweakerd.
Boxed is duurder en voor de newbie.

Verschil in proc. is nul.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Ik snap niet hoe iedereen d'r bij komt dat boxed cpu's beter te overclocken zijn. Ik had een P3 800 FCPGA boxed en die wou niet hoger dan 880. En nu een P3 700 FCPGA tray op 1035 dus tjsa....

http://specs.tweak.to/11052

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 15:37
Het was iig wel zo dat de boxed versie uit het midden kwamen van de wafer (weet niet meer of dat nog steeds is), maar mij lijkt het gewoon dat de boxed beter is, omdat ze daar wel 3 jaar garantie op durven geven.
Dus boxed lijkt me beter overclockbaar.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:27
Boxed CPU's zijn inderdaad van iets betere kwaliteit... Maar of ze beter over te klokken zijn weet ik niet. Koop gewoon een boxed versie, zit je altijd goed... :)

Verwijderd

Ik had gewoon zo'n 'ouderwets' uitziende proc. in een plastic doosie met een heatsink en een fan, is dat dan een tray?

BTW: Wat is een flip-chip?

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
KIP: Met heatsink en fan is een boxed.

Flip Chip is een 'nieuwe' vorm voor processors. Wat ji hebt (zo'n groot zwart ding), is een Slot 1 processor. De nieuwe Celerons en Pentium III's zien eruit als een oude Pentium, 486 e.d., alleen zit de chip dan bovenop het silicium (betere warmte afvoering), vandaar dus Flip Chip, hij zit aan de andere kant. Beetje vage uitleg, ik weet het maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Met 'plastic doosie' bedoelde ik alleen de verpakking, ik heb dus ook een flip-chip blijkbaar...

Verwijderd

Flip chip is nieuwer dus be happy, is handig voor design pc's scheeld toch weer in hoogte, kijk maar naar die nieuwe nec, knetter geef ding, alleen niet echt krachtig, maar jah
Pagina: 1