USB muizen werken niet meer na Windows 7 update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-06 11:29
Mijn vraag
Na Windows update werken USB-muizen niet meer. Er staat een geel uitroepteken bij het stuurprogramma.
Leverancier: Microsoft
Datum: 21-6-2006
Stuurprogramma versie: 6.1.7601.18199...
Apparaatstatus: De digitale handtekening die voor de stuurprogramma's van dit apparaat vereist is, kan niet worden gecontroleerd. (Code 52)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Software: Windows 7
Hardware ASRock G41M-VS3 R2.0 ..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Systeem herstel hielp in eerste instantie, maar na binnenhalen updates was het probleem weer terug. Het bijwerken van het stuurprogramma geeft de melding "kan geen beter stuurprogramma vinden". Het stuurprogramma verwijderen, waardoor Windows bij het opnieuw opstarten weer het stuurprogramma gaat zoeken, geeft weer hetzelfde stuurprogramma met hetzelfde probleem.Verschillende muizen en USB-ingangen geprobeerd.Wie kan mij helpen? Bij voorbaat dank!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Om wat voor een merk/type muis gaat het hier eigenlijk ?

Kijk eens of de fabrikant van je muis ook een eigen driver heeft en installeer deze eens ? Zo te lezen is er een probleem met een certificaat die waarschijnlijk is ingetrokken , waardoor de default Microsoft driver niet meer werkt, hierdoor moet je dus op zoek naar een andere driver die wel een juiste handtekening heeft.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 17:53
Ik ben dit probleem volgens mij ook tegengekomen, ook op een socket 775 systeem en Windows 7.

Ik heb al mijn muizen uit de kast getrokken en uiteindelijk werkte een hele oude vieze vergeelde microsoft optische muis.

Na de Logitech g drivers te hebben geïnstalleerd werkte mijn g502 gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLDV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Probeer het eens met de driver van Asrock zelf. Rechtstreeks van de website downloaden.
Alternatief is driver booster, die zoekt automatisch de nieuwste versie.