Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Sinds kort, heb ik problemen met mijn computer. Wanneer ik in game zit of gewoon browser freezed ie random en reageert ie niet meer ( ook geen CTRL+ALT+DEL) .

Mijn specs:

Intel i5 - 6600K
Gigabyte GTX 1060
Crucial balistix 2x 4gb 2400mhz
Corsair 650W Voeding ( Ik weet niet welke precies )
MSI Z170a PC mate moederbord
Coolermaster hyper 212 evo CPU Cooler.

Edit :

480 GB HDD ( een oude )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd om Windows 10 opnieuw te installeren ( Clean install )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkaniac
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 11:24
Heb je al eens naar de S.M.A.R.T. data van de HDD gekeken? Zeker aangezien je aangeeft dat deze wat ouder is.

Als je PC vastloopt, heb je al eens ~2 a 5 minuten gewacht om te kijken of hij er dan 'weer uitkomt' of een bluescreen geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Kan van alles zijn, maar als het de HDD is direct upgraden naar een SSD. Bij bijna alle taken voelt je pc 3x zo snel aan, behalve meer frames in games etc natuurlijk niet. Bekijk inderdaad eens de s.m.a.r.t. waarden met crystal disk info ofzo. Een 250GB SSD heb je al voor €70 en 500GB voor ~€120.

[ Voor 10% gewijzigd door ToFast op 13-08-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Valkaniac schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:34:
Heb je al eens naar de S.M.A.R.T. data van de HDD gekeken? Zeker aangezien je aangeeft dat deze wat ouder is.

Als je PC vastloopt, heb je al eens ~2 a 5 minuten gewacht om te kijken of hij er dan 'weer uitkomt' of een bluescreen geeft?
Hoe kan ik dat doen?

En ja ik wacht langer dan 10 minuten altijd.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkaniac
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:31:
[...]

Hoe kan ik dat doen?

En ja ik wacht langer dan 10 minuten altijd.

Bedankt.
Zoals hierboven aangegeven met Crystalmark, een screenshot van het scherm werkt in dit geval waarschijnlijk het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb het gedaan. Dit is wat ik zie :

https://gyazo.com/a4148e3ab4a58d9c74c8114cb495f6b8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkaniac
Oké dat ziet er op het eerste oog goed uit (niet alle details zichtbaar maar 'goed' is een indicatie).
Dan zijn er een paar dingen die het zouden kunnen zijn:

Nieuwe hardware, je geeft aan dat het sinds kort gebeurt. GTX1060 is nog vrij recent, had je hiervoor ook problemen? Zo nee heb je de oude videokaart nog om te testen wat er dan gebeurd?

Niet goed werkend USB apparaat, zelf aantal keer meegemaakt dat door een defect/slecht werkend usb apparaat de computer volledig vast kwam te zitten.

RAM kan ook een oorzaak zijn, Advies hiervoor is om memtest te draaien (hier uitgelegd hoe dat moet http://superuser.com/ques...test86-on-usb-flash-drive )
Dit kan best lang duren, tip zou zijn om dit s'nachts of overdag te doen als je weg bent.
Mocht je errors krijgen: Probeer dan je RAM uit je systeem te halen en er opnieuw in te stoppen.
Geen errors meer: Probeer of je systeem stabiel is
Nog wel errors: Opnieuw testen met 1 van de 2 RAM stickjes (en bij errors de andere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Probeer ook de GPU er uit halen om te zien of het ook op de iGPU gebeurt. Het zal misschien niet aan de GPU liggen, maar ik had ooit een probleem dat de PCI-e slot niet goed werkte, wat ook raar freezes veroorzaakt.

[ Voor 49% gewijzigd door jerkitout op 14-08-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn vorige Videokaart ( Radeon hd 7750 ) had ik het zelfde probleem MAAR ik kreeg daarna een blue screen ( nadat ik het opnieuw opstart ) met "memory_management" . Ik heb eerder al een memtest uitgevoerd en alles was positief. Het gebeurt nu meestal in games. Dus... Ik denk dat iets te warm word. Ik volg mijn GPU en die blijft op 60-70 graden netjes tog? Mijn CPU word in game rond de 35-40 graden. Ik ben ook een beetje bang dat het me moederbord kan zijn :/ ( Ik krijg een rood lichtje branden bij het opstarten al een lang tijd, maar dat is normaal tog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een potje Dead By Daylight ( ik heb me kast open nu ) zijn dit de resultaten. Dit is dus niet tijdens maar NA een potje.

CPU Temp - https://gyazo.com/8838f7e00b1c4444e0f0bb677ab19dc1

GPU Temp - https://gyazo.com/d99bba6b96d314e80febec787f1c1804

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 05:58
Ik heb het probleem gehad doordat bepaalde GPU drivers niet juist geïnstalleerd waren (dankzij een update van AMD).

Ik merkte het vooral doordat het systeem gebruikt werd voor mijnen, eerst kon ik de ''sterkte'' op 18 zetten, plots had ik ook last van freeze, dit terwijl de GPU pas 35 graden was. Tenzij ik hem veel minder belaste door hem op 12 te zetten, vanaf dat moment bleef die wel draaien, maar goed dat schiet natuurlijk niet op.

Via DDU (Display Driver Uninstaller) alles verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, sinds dien is dat probleem bij mij verholpen.

Aangezien jij aangeeft dat het ook lijkt op te treden bij het belasten van de GPU, zou je dit natuurlijk ook kunnen proberen. Ondanks dat jij een kaart hebt van het juiste kamp hebt met betrekking tot drivers weet je maar nooit.

[ Voor 24% gewijzigd door LopendeVogel op 14-08-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas nieuwe drivers, en ik had dit probleem ook met me oude GPU waar ik toen wel een blue screen kreeg nadat ik hem opnieuw opstartte . Dus ik denk niet dat het aan een driver ligt. Als het niet de temperaturen zijn denk ik echt dat er iets is met mijn moederbord, OF hopen dat het een Windows 10 bug is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik herinner me pas dat ik hiervoor een Clock Watchdog timeout ofzo had? Het was zoiets. En had het opgezocht en er stond dat een onderdeel van mijn processor misschien corrupt kan zijn.

Ideeën?

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Blijf wel alles draaien ? Tijdens de freeze ?

Het grote adblocking topic

Pagina: 1