Toon posts:

Infrarood op notebook.....en gsm modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb een Xircom modem met ISDN mogelijkheid, gsm modem en op mijn notebook zit een IrDa ontvanger....hoe kan ik nou met mijn nokia 7110 internetten via de IrDa en de gsm modem? Ik kan er nl geen wijs uit worden en heb de xircom zowiezo 2ehands, dus daar staat het niet op.
Kan iemand mij uit de brand helpen?

Verwijderd

Bij de 7110 zat als het goed is een CD!!
Daarop staan modem drivers om te kunnen bellen via Infrarood.
Ff installeren en TADA... super langzaam internet voor een mobiele prijs ;)

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 20:03

Knutselsmurf

LED's make things better

Op woensdag 27 juni 2001 12:47 schreef pmh_CrasH het volgende:
Bij de 7110 zat als het goed is een CD!!
Daarop staan modem drivers om te kunnen bellen via Infrarood.
Ff installeren en TADA... super langzaam internet voor een mobiele prijs ;)
Maar wel E-mail in de trein. Maar je moet inderdaad modem-drivers gebruiken die bij je telefoon zitten. Mocht je er geen CD bij hebben gekregen, dan kun je natuurlijk ook even op de nokia-site kijken of daar drivers staan....

- This line is intentionally left blank -

• Tiger Woods
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:07
Let even op: als je windows 2000 gebruikt moet je ook nog een Irda patch gebruiken omdat w2k geen virtuele compoorten kent.

Verwijderd

Ik gebruik al sinds een jaar of 3 mijn mob om in tebellen als ik in de tsjoek zit oid. Zelfs MSN, ICQ en tweakers bekijken gaat goed. Als je je meel ermee checked kost het =/_ 1 min. Let wel op dat je een rule instelt dat berichten > als bijv 5 k niet opgehaald worden.

GRTZ GoofY

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Infra rood zijn bij sommige laptops niet enabled, moet je ff eerst in de Bios doen

...

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 12:30
E-mail in de trein: gisteren geprobeerd (ICE van Keulen naar Amsterdam), maar de verbinding viel constant weg. Niet echt gelukt dus. Vrijdag ga ik weer, dus wellicht gaat het dan beter... hoop ik (overigens geprobeerd met een Nokia Cardphone, zo'n pc-card met GSM antenne erop).

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Infra rood enabelen..
Dan de modem drivers installen voor 7110
Dan ifra rood enabelen op 7110.
en inbellen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou perfect zeg, alleen moet ik dit nog wel weten:

Alles is ge-enabled. Ik heb de tel. hier niet liggen, dus ik kan het nog niet testen...maar klopt het dat ik hem niet kan selecteren als modem (bijv bij internetopties-verbindingen als je een nieuwe account wil gebruiken?) Ik zie daar nl alleen mijn netwerkkaartjes en gewone modems (heb er 2 ;-)

Kunnen jullie me nog even uitleggen hoe het in zijn werk gaat als ik wil inbellen? En moet je een speciaal abbo hebben of kan ik gewoon op mijn standaard WXS abbo inbellen? (024-******)

bedankt!
Pagina: 1