Computer maakt brommend geluid als hij uit staat.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterredag
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 15:57
Mijn vraag

's morgens als ik beneden kom en dan nog alles stil is, hoor ik dat de computer van mijn vriend een zacht brommend geluid geeft. Hoogst irritant en gaat pas weg als ik de stroom van het stekkerblok haal. Ik vermoed dat dit brommend geluid er ook wel is als hij draait enzo, maar dan is er meer geluid in de omgeving van andere dingen en valt het minder op.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het betreft een kant en klaar Acer systeem gekocht weet niet meer precies, maar ik meen 2-3 jaar geleden bij mediamarkt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb gegoogeld en het enige wat ik heb gevonden over geluid terwijl een systeem uit staat is iets dat cool whining heet (of zoiets) maar daar hebben ze het over een hoog geluid, geluid op youtube komt ook niet overeen. Het is echt een zacht brommend geluid.

[ Voor 3% gewijzigd door sterredag op 13-08-2016 10:18 ]

Beste antwoord (via sterredag op 20-08-2016 01:21)

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 17:13
Wat je eens kunt proberen is de stekker andersom in het stopcontact te steken (serieus!). De meeste schakelaars verbreken het cirquit op één pool. Als dat toevallig de min pool is, dan kan er in sommige gevallen een klein stroompje door het systeem blijven lopen, wat op één of andere manier een bromtoon zou kunnen veroorzaken. Zelfde verhaal als waarom een TL soms een klein beetje blijft gloeien als 'ie uitgeschakeld is.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkaniac
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 11:24
Ik zou persoonlijk de toch willen weten welk onderdeel dit geluid maakt.
Ik verwacht voeding maar om dit zeker te weten zou je de pc open kunnen maken en luisteren waar het geluid vandaan komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 15:58
staan er boxen aan ? die geven misschien een bromtoon. (geluidsboxen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Je kunt proberen om aan de achterkant van de computer de stekker uit de computer zelf te halen en kijken of het bromgeluid er dan nog is. Het komt namelijk hoogstwaarschijnlijk niet van de computer zelf maar van een stroomadapter van eventuele speakers, beeldscherm, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterredag
Ik ga morgen even kijken of het me lukt om het geluid te lokaliseren in de computer.

Alle opmerkingen over buiten de computer heb ik niks aan. Ik zeg niet voor niks dat het geluid uit de computer komt. Want toen ik ging luisteren waar het geluid vandaan kwam heb ik dat kunnen vast stellen. Ik had liever de speakers uitgezet ipv het hele stekkerblok om zo de computer van het stroom af te krijgen. Aangezien de computer geen aan/uit schakelaar heeft zelf en de stekker uit de pc trekken wat omslachtiger is dan de schakelaar van het stekkerblok omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zit de computer in een geaard stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterredag
Ja. Wel via een verlengsnoer, maar beiden zijn geaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:55
Wat voor computer heeft je vriend?
Mogelijke opties:
- de computer staat nog aan
- de computer staat op stand-by en een van de fans (waarschijnlijk die van de voeding) vind het nodig om te draaien.
- de computer staat op stand-by en een hdd vind het nodig om te draaien
Er is verder eigenlijk niets wat het brommen kan veroorzaken omdat al het geluid in computers eigenlijk alleen van fans of kapotte hdd's komt.

[ Voor 35% gewijzigd door peize9 op 16-08-2016 00:27 ]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterredag
Nog niet in staat geweest om specifieker te kijken/luisteren

PC: start menu - afsluiten - afsluiten OK.... dat wordt elke avond gedaan en het ding heeft geen aan/uit knop. Staat dus niet stand-by zover ik weet of dat mogelijk is. Wat je zegt peize9 klopt ook niet helemaal, want het fenomeen cool whining blijkt wel degelijk ook voor te komen bij een uitgeschakelde pc, alleen het geluid komt naar mijn idee niet overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:12

sphere

Debian abuser

Hoe zet je hem vervolgens weer aan dan :?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Wikipedia: Mains hum

Ik denk dat dit het is. Zitten ook 2 geluidsfragmenten bij, kun je die eens vergelijken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 17:13
Wat je eens kunt proberen is de stekker andersom in het stopcontact te steken (serieus!). De meeste schakelaars verbreken het cirquit op één pool. Als dat toevallig de min pool is, dan kan er in sommige gevallen een klein stroompje door het systeem blijven lopen, wat op één of andere manier een bromtoon zou kunnen veroorzaken. Zelfde verhaal als waarom een TL soms een klein beetje blijft gloeien als 'ie uitgeschakeld is.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterredag
@Sphere, nou gewoon stekkerblok weer aanzetten en dan pc aanzetten.

Palthe bedankt, ja ik hoor inderdaad zo'n brom. Nu ken ik wel Engels, maar dit wordt me te technisch, staat er ook bij wat ik eraan kan doen? En klopt het dan dat ik het geluid echt uit de pc hoor komen?

de stekkeromdraai optie van NaliXL kan ik natuurlijk ook proberen, hoop dat ik dat niet vergeet vanavond om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterredag
Oke, heb de stekker omgedraaid heb alle stekkers gewoon meteen omgedraaid, geen gebrom meer, ik gelukkig :)
Pagina: 1