Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC €1000,- tot €1200,- voor collega

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:35
Aangezien het voor een collega is zou ik het waarderen als jullie nog even mijn lijstje willen bekijken. De pc gaat vooral gebruikt worden voor racespellen (F1 2016 en Assetto Corsa) en zijn zoontje speelt nu vooral Minecraft.

Randapparatuur en systeemkast zijn er nog en een data HDD kan er altijd nog bij gestopt worden als dat nodig blijkt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC€ 488,90€ 488,90
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 82,50€ 82,50
1Cooler Master V Series V550€ 83,95€ 83,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 149,89€ 149,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.091,14

Alvast bedankt voor de moeite.

Alle reacties

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:09
Als je ook even de behuizing wil posten, zou dat handig zijn. Verder niks op aan te merken, ik zou alleen voor een andere voeding gaan

• Beakzz
BatmanNL schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 02:55:
Als je ook even de behuizing wil posten, zou dat handig zijn. Verder niks op aan te merken, ik zou alleen voor een andere voeding gaan
Ja dat is een beetje het probleem. Hij heeft meer dan 5 kasten staan die nog uit het bedrijf komen dus gaat het niet dan halen we er een Cooler Master Silencio 352 bij of zo.

Wat is de reden om een andere voeding aan te raden? Gold is toch meestal niks mis mee? En ik heb zelf al een jaar lang de 450 versie in mijn systeem zitten zonder probleem (valt me iig niks op).

Verwijderd

Hallo, ik gebruik op het moment de voeding die jij aangeeft, is van redelijke kwaliteit, er zijn betere, maar ik ben er erg tevreden mee.
Mocht het zo zijn dat die Cooler master silencio 352 word gebruikt, dan gaat dit niet lukken met dit moederbord omdat dit een ATX formaat is.

Is zoveel geld voor een minecraft computer niet een beetje overbodig? ik gebruik de aangegeven onderdelen allemaal, en ik heb is minecraft gerunt, en dat is eigenlijk 5 keer zoveel als nodig is, 450-500fps.

Als je de kosten wat wilt drukken kan je beter kijken voor een gtx 1060 kaart of een amd rx480 kaart, deze zullen ook behoorlijk overkill zijn voor de aangegeven games, maar met oog op de toekomst lijkt dit me beter en scheelt het je 200 euro.

Als je een kast hebt met ATX moederbord formaat, dan is het aangegeven moederbord prima!
Anders zou je dus moeten kijken naar een mATX moederbord.

Ook is het ram geheugen geklokt op een snelheid van 2666mhz, het moederbord ondersteund maar maximaal 2133mhz ddr4, dus dit gaat niet werken, kies dus voor een ram setje met een snelheid van 2133mhz.

Verder is er nu een nieuwe crucial mx300 serie uitgekomen, met prima ssd's maar wel een stuk goedkoper dan de aangegeven samsung.

• Beakzz
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 03:07:
Hallo, ik gebruik op het moment de voeding die jij aangeeft, is van redelijke kwaliteit, er zijn betere, maar ik ben er erg tevreden mee.
Mocht het zo zijn dat die Cooler master silencio 352 word gebruikt, dan gaat dit niet lukken met dit moederbord omdat dit een ATX formaat is.

Is zoveel geld voor een minecraft computer niet een beetje overbodig? ik gebruik de aangegeven onderdelen allemaal, en ik heb is minecraft gerunt, en dat is eigenlijk 5 keer zoveel als nodig is, 450-500fps.

Als je de kosten wat wilt drukken kan je beter kijken voor een gtx 1060 kaart of een amd rx480 kaart, deze zullen ook behoorlijk overkill zijn voor de aangegeven games, maar met oog op de toekomst lijkt dit me beter en scheelt het je 200 euro.

Als je een kast hebt met ATX moederbord formaat, dan is het aangegeven moederbord prima!
Anders zou je dus moeten kijken naar een mATX moederbord.

Ook is het ram geheugen geklokt op een snelheid van 2666mhz, het moederbord ondersteund maar maximaal 2133mhz ddr4, dus dit gaat niet werken, kies dus voor een ram setje met een snelheid van 2133mhz.

Verder is er nu een nieuwe crucial mx300 serie uitgekomen, met prima ssd's maar wel een stuk goedkoper dan de aangegeven samsung.
Thanks voor je uitgebreide antwoord. Die kast laat zien dat het een beetje laat wordt voor me, want die had ik er maar even half bij gezocht voor als het niet ging lukken.

Kosten drukken is nergens voor nodig dus daar hoeven we niet op te letten en het is inderdaad overkill voor MC, maar absoluut niet voor AC en komende racegames zoals misschien een Project Cars 2. Verder is de kans groot dat zijn zoontje van 13 steeds meer spellen gaat spelen die meer vragen van het systeem dus het mag wel een beetje "future" proof zijn.

Ook komt hier binnen een paar maanden een Ultrawide 1440 scherm aan te hangen of 3x een 1080 met 100+ hz dus dat gaat met een RX480 of 1060 geen lekkere framerates opleveren zover ik heb gezien.

Dat van het geheugen weet ik maar ik vond nou niet echt dat je daar veel op kon besparen. Alleen van die hele simpele groene reepjes zeg maar die een kwaliteit van niks uitstralen naar mijn idee, maar ik zal morgen nog eens kijken voor een alternatief. Werkt het echt niet of draait het setje dan gewoon op de max van het moederbord?

Die MX300 zag ik ook langs komen en aangezien ik het vorige model van Crucial heb was dat inderdaad een kanshebber maar de prijzen zijn ongeveer hetzelfde (€15 verschil zo uit mijn hoofd) en ik zag er in de Pricewatch meer reviews van en als meest gezocht dus misschien een luie keuze van mijn kant ;)

Nu al blij dat ik er even naar heb laten kijken :)

Verwijderd

Let wel op het geheugen. 2666 MHz werkt niet op het Gigabyte bord, 2400 MHz wel maar loopt toch ook niet sneller dan 2133. Om problemen te voorkomen kan je het beste 2133 MHz geheugen nemen.

De V550 is een prima voeding voor die prijs echter is de prijs maar laag bij één winkel. Bij de overige winkels zit de prijs op hetzelfde niveau als een pricewatch: Corsair RM550x wat dan een betere keuze is. Een goedkoper alternatief is pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W, efficient en zeer stil.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 06:23:
Let wel op het geheugen. 2666 MHz werkt niet op het Gigabyte bord, 2400 MHz wel maar loopt toch ook niet sneller dan 2133. Om problemen te voorkomen kan je het beste 2133 MHz geheugen nemen.

De V550 is een prima voeding voor die prijs echter is de prijs maar laag bij één winkel. Bij de overige winkels zit de prijs op hetzelfde niveau als een pricewatch: Corsair RM550x wat dan een betere keuze is. Een goedkoper alternatief is pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W, efficient en zeer stil.
2400mhz ram word niet altijd ondersteund op de b150 chipset, dus geen risico nemen en gewoon 2133mhz nemen.
400w voeding is wel te weinig in combinatie van een i5 en een 1070 kaart, het zou misschien wel lukken, maar als je in de toekomst wil upgraden is het wel zweten.
Pagina: 1