Hoofdaansluiting telefoon?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09 12:08
Hoi,
Binnenkort wordt er internet/tv/tel van Vodafone geleverd in mijn appartement. Nu wou ik vragen of dit mijn hoofdaansluiting is of niet.
Alleen op de bovenste is er een ingang voor een utp kabel. De onderste zijn gewoon leeg. Is trouwens aan de muur in de woonkamer. In de meterkast staat niets en aan de andere kant van mijn kamer is er een coax contactdoos.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/155nrt0.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 21:10
Heb je een blauwe kabel in de meterkast met daarop een doosje?

Waarschijnlijk loopt er een kabel van de bovenste aansluiting naar je meterkast.

[ Voor 40% gewijzigd door roches op 12-08-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
roches schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:10:
Heb je een blauwe kabel in de meterkast met daarop een doosje?

Waarschijnlijk loopt er een kabel van de bovenste aansluiting naar je meterkast.
Nee niets, gas/water...stuff wel.
Zou ik mijn modem niet kunnen aansluiten in de woonkamer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
Ook geen oranje kabel met een kastje in de meterkast?

Maak eens een foto van je meterkast... beide zijkanten zichtbaar....

[ Voor 40% gewijzigd door roches op 12-08-2016 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
roches schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:20:
Ook geen oranje kabel met een kastje in de meterkast?

Maak eens een foto van je meterkast... beide zijkanten zichtbaar....
Dit het mss? Die klein wit kastje?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/121c381.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
Nee, denk het niet, zit te dicht op de stoppenkast..

Ik zou het zo ff niet weten, kan ook zijn dat er al een telefoonkabel is afgemonteerd in de UTP-aansluiting in de woonkamer, maar dat is speculatie.... ik ken de situatie van je appartement/huis niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.telfort.nl/gx_upload_mm/5/5/e/796_fullimage_3c203e65-76e5-4a9f-b180-b72e90863a99_a395f0d2-8b5f-4c28-a747-60d54d3ba6a0_hoofd%20telefoonaansluiting.png

Zoek naar een van deze

Naast de voordeur
in de meterkast
waar het handig zou zijn om een vaste telefoon neer te zetten. Zoek iets met KPN/PTT of ISRA erop.

[ Voor 24% gewijzigd door Whatson op 12-08-2016 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Ja die bovenste zijn er dus niet. Ik ga dan moeten proberen in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
Ik vermoed dat er een IS/RA met zo'n dubbele inbouwdoos (2e van rechts op foto hierboven) in het huis heeft gezeten en dat die bij renovatie van schakelmateriaal is vervangen door de dubbele in de OP.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
dreamscape schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:01:
Ik vermoed dat er een IS/RA met zo'n dubbele inbouwdoos (2e van rechts op foto hierboven) in het huis heeft gezeten en dat die bij renovatie van schakelmateriaal is vervangen door de dubbele in de OP.
Bedoel je met dubbele onder die single utp poort? Maar die is wel leeg. Zit niets in. Alleen dus die upt poort. Maar kan dat niet de aansluiting zijn dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:15

vr6-only

Blub Blub

Schroef eens open zou ik zeggen en kijk welke type kabel erop is aangesloten. Maak desnoods een foto van deze situatie. Nu is het voor ons ook gokken. Maar dit kan inderdaad je niet officiële ISRA punt zijn, aangelegd door de vorige bewoners.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Sharule schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:21:
[...]

Bedoel je met dubbele onder die single utp poort? Maar die is wel leeg. Zit niets in. Alleen dus die upt poort. Maar kan dat niet de aansluiting zijn dus?
Is die bovenste poort echt de bredere rj45 stekker (UTP) of de smallere rj11 (telefoon)? Als het rj45 is moet je even dat plaatje losschroeven en kijken hoeveel draden er daadwerkelijk aangesloten zijn. Als het goed is 4 ( 2 paar) rood-blauw en oranje-wit. De rood-blauwe heb je straks nodig voor je DSL verbinding.

Het is trouwens verboden zelf wijzigen aan te brengen aan het ISRA punt. Schade die je daarmee veroorzaakt kan KPN op jou verhalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Whatson op 13-08-2016 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Whatson schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:53:
[...]

Is die bovenste poort echt de bredere rj45 stekker (UTP) of de smallere rj11 (telefoon)? Als het rj45 is moet je even dat plaatje losschroeven en kijken hoeveel draden er daadwerkelijk aangesloten zijn. Als het goed is 4 ( 2 paar) rood-blauw en oranje-wit. De rood-blauwe heb je straks nodig voor je DSL verbinding.

Het is trouwens verboden zelf wijzigen aan te brengen aan het ISRA punt. Schade die je daarmee veroorzaakt kan KPN op jou verhalen.
Ik kan die ook niet eens openmaken..de frame is vastgeplakt aan de muur.
Maar langs onder zie ik wel een dikke blauwe kaber en erboven wat hele kleine kabeltjes.
Moet ik er iets mee doen dan? Nee toch, gwn utp kabel inpluggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:33
Het lijkt erop dat dit wel de hoofdaansluiting is dan. Je hebt alleen RJ45 naar RJ11 verloop nodig met de juiste pinout. Aangezien dit geen officieel punt is zo te zien. Of het hele ding laten vervangen voor een officieel ISRA.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Jim423 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 19:47:
Het lijkt erop dat dit wel de hoofdaansluiting is dan. Je hebt alleen RJ45 naar RJ11 verloop nodig met de juiste pinout. Aangezien dit geen officieel punt is zo te zien. Of het hele ding laten vervangen voor een officieel ISRA.
En waarom heb ik dat nodig? Ik dacht dat ik gewoon mijn rj45 kabel in de rj45 poort aan mn muur moet klikken en de uiteinde in de modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
Op je modem zit een rj11 aansluiting.vandaar het verloop van rj45 naar rj11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 10:24

sHELL

VR "connoisseur"

Als het om een flat/apartment gaat zou het ook handig zijn om even bij de buren te vragen hoe zij hun telefoon aansluiting hebben. Bij flats worden telefoon aansluitingen meestal allemaal op de zelfde plek af gemonteerd, dus weet je waar je naar moet zoeken.

En hieronder wat extra informatie voor wat je zoekt en wat je hoort te verwachten.

http://www.robkalmeijer.n...huisinstallaties_analoog/

Wat ik vermoed is dat de vorige eigenaar flink heeft lopen prutsen en het zaakje van KPN vervangen heeft door zijn eigen spullen. (Als het een huur woning is, direct aangegeven bij de verhuurder)

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:28

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Je zegt in je eerste post dat de bovenste aansluiting voor UTP is en dat je aan de andere kant van de kamer een coax aansluiting zit. Dat klopt natuurlijk niet, op de foto is de bovenste aansluiting juist de coax WCD voor TV en radio.

In de onderste 2 zou je dan inderdaad achter de klepjes/schuifjes/plaatjes (wat zijn het?) RJ11 of RJ45 aansluitingen verwachten, maar daar zit dus alleen maar een gat achter?

En wat zit er dan aan de overkant van de woonkamer waar jij zegt dat er een coax aansluiting zit? Kun je daar eens een foto van maken?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
bvk schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 02:05:
Je zegt in je eerste post dat de bovenste aansluiting voor UTP is en dat je aan de andere kant van de kamer een coax aansluiting zit. Dat klopt natuurlijk niet, op de foto is de bovenste aansluiting juist de coax WCD voor TV en radio.

In de onderste 2 zou je dan inderdaad achter de klepjes/schuifjes/plaatjes (wat zijn het?) RJ11 of RJ45 aansluitingen verwachten, maar daar zit dus alleen maar een gat achter?

En wat zit er dan aan de overkant van de woonkamer waar jij zegt dat er een coax aansluiting zit? Kun je daar eens een foto van maken?
Overkant zit ook een coax aansluiting. Die gebruik ik nu voor ziggo. In september dus naar vdsl.
Wss heeft de vorige eigenaar een nieuwe coax laten trekken. Was niet echt duidelijk dat ik momenteel kabel gebruik van ziggo, mijn excuses.
En idd. De onderste 2 zijn gewoon leeg.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/hvayq1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Sharule op 14-08-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-10 22:44
Sharule schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 19:39:
Ik kan die ook niet eens openmaken..de frame is vastgeplakt aan de muur.
:?

En als je nu eens gewoon de twee schroefjes losschroeft, vaak klemmen de modules het frame tegen de muur.
Maar langs onder zie ik wel een dikke blauwe kaber en erboven wat hele kleine kabeltjes.
Moet ik er iets mee doen dan? Nee toch, gwn utp kabel inpluggen?
Afbeeldingslocatie: http://www.robkalmeijer.nl/techniek/telecom/huisinstallaties_analoog/telephone_cable.jpg

Zo blauw? Dat is gwn een KPN-kabel die richting je ISRA hoort te gaan en zou betekenen dat dreamscape gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Thralas schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 15:56:
[...]

:?

En als je nu eens gewoon de twee schroefjes losschroeft, vaak klemmen de modules het frame tegen de muur.

[...]

[afbeelding]

Zo blauw? Dat is gwn een KPN-kabel die richting je ISRA hoort te gaan en zou betekenen dat dreamscape gelijk heeft.
Nee die van mij is egaal blauw.. Heb die 2 losgeschroeft. Dan vind je die ingang en metalen plaat zonder schroeven. De contactdoos laat me niet doe om die metalen plaat weg te halen. Heb nog geen zin om met een beitel tekeer te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:15

vr6-only

Blub Blub

Dat is de type "PE" kabel, een ander variant op de gestreepte kabel die ook veel is toegepast. Dat is dus inderdaad de KPN telefoonkabel.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Mensen er mag een slotje op! Ik kreeg een enorm goeie korting van Ziggo en heb besloten om toch niet over te stappen. Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1