Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop gezocht voor studie

Pagina: 1
Acties:

• ziceykr
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10 21:08
Dag allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor mijn studie. Het is een medische studie, dus een super zware laptop qua specificaties heb ik niet nodig. Ik zal de laptop gebruiken om te surfen, online sommige studieboeken raad te plegen, verslagen te schrijven, lichte spellen als Football Manager te spelen, maar vooral films & tv-series op te kijken. Ik vind het daarom belangrijk dat mijn nieuwe laptop over een goed scherm beschikt (IPS?), lang meegaat qua accuduur, licht is, mooi uiterlijk (al staat dit het laagst qua voorkeuren) en snel opstart (SSD?). Ik heb een budget tot 1300 euro (al betekent dit niet dat ik per se 1300 euro wil uitgeven aan mijn laptop). Ik zou het liefst rond de 700 euro voor mijn nieuwe laptop betalen. Ik kan eventueel gebruik maken van enige studentenkortingen als dat via die site's wordt aangeboden. Ik ben van plan om de laptop af en toe mee te nemen naar mijn colleges, maar zal hem vooral thuis gebruiken. Vanwege het feit dat ik veel erop wil kijken, wil ik het liefst voor een 15.6 inch laptop gaan.

Ik zou het liefst wachten tot de nieuwe MacBook Pro, maar ik zal dan vanwege mijn budget de lichtste uitvoering moeten kiezen met 156 GB SSD en 13.3 inch scherm. Daarom ben ik ook tevreden met een Windows laptop. De eigenschappen van een MacBook spreken me aan, namelijk: snel, licht en mooi.

Ik hoor graag wat voor suggesties jullie voor mij hebben.

Alvast bedankt.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:14
Voor jouw budget is een MBP prima. Ik zou wel even wachten totdat de nieuwe MBP's aangekondigd worden (waarschijnlijk oktober).

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00DYMH
Mooie degelijke laptop voor 700 euro.
Lekker licht, redelijke accuduur, goed scherm, goed geluid en lekker kleine adapter.
http://www.notebookcheck....ible-Review.167253.0.html

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Wellicht deze?
http://store.hp.com/Nethe...d=X3N50EA&opt=ABH#reviews

Heeft een tweede videokaart voor lichte spellen en verder niet te zwaar en prima accuduur. Als je je bij de hp studentenstore aanmeld krijg je vaak ook nog rond de 10% korting.

Vind deze persoonlijk ook erg mooi, maar helaas geen 15 inch. Komt qua uiterlijk meer in de buurt van de mbp. Maar met een tweede grafische kaart. pricewatch: Asus ZenBook UX303UB-R4021T-BE

[ Voor 35% gewijzigd door sjenk op 13-08-2016 17:08 ]

• ziceykr
Ernemmer schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:34:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR00DYMH
Mooie degelijke laptop voor 700 euro.
Lekker licht, redelijke accuduur, goed scherm, goed geluid en lekker kleine adapter.
http://www.notebookcheck....ible-Review.167253.0.html
Dankjewel voor je suggestie, echter heeft deze laptop wat minpunten die ik liever niet heb. Dus Deze lenovo zal hem niet worden.
sjenk schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:48:
Wellicht deze?
http://store.hp.com/Nethe...d=X3N50EA&opt=ABH#reviews

Heeft een tweede videokaart voor lichte spellen en verder niet te zwaar en prima accuduur. Als je je bij de hp studentenstore aanmeld krijg je vaak ook nog rond de 10% korting.

Vind deze persoonlijk ook erg mooi, maar helaas geen 15 inch. Komt qua uiterlijk meer in de buurt van de mbp. Maar met een tweede grafische kaart. pricewatch: Asus ZenBook UX303UB-R4021T-BE
Ook bedankt voor je suggesties. De tweede vind ik aan de dure kant voor een windows laptop. 13.3 inch is op zich geen ramp, maar hij kost denk ik toch te veel.

Ik ben wel te spreken over je eerste laptop en zal hem in overweging nemen.

Nog anderen met andere suggesties?

• sjenk
[b]

Ook bedankt voor je suggesties. De tweede vind ik aan de dure kant voor een windows laptop. 13.3 inch is op zich geen ramp, maar hij kost denk ik toch te veel.

Ik ben wel te spreken over je eerste laptop en zal hem in overweging nemen.

Nog anderen met andere suggesties?
Ik kwam ook nog deze tegen, aanbieding op de Dell website tot 15 augustus. Lijkt een mooie deal te zijn die wel bij je wensen past. 15 inch, i7 processor, IPS, 16Gb ram en 256 gb ssd voor 850 euro. En als je naar Dell je studenten gegevens opstuurt kun je wellicht nog eens 10% korting krijgen. Betere deal voor deze prijs ga je niet krijgen denk ik, ook niet voor Windows laptop.

• ziceykr
sjenk schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:35:
[...]

Ik kwam ook nog deze tegen, aanbieding op de Dell website tot 15 augustus. Lijkt een mooie deal te zijn die wel bij je wensen past. 15 inch, i7 processor, IPS, 16Gb ram en 256 gb ssd voor 850 euro. En als je naar Dell je studenten gegevens opstuurt kun je wellicht nog eens 10% korting krijgen. Betere deal voor deze prijs ga je niet krijgen denk ik, ook niet voor Windows laptop.
Dat is zeker een mooie laptop. Weet je hoe het zit met die 10% korting. Ik heb op de site gezocht maar kon niks vinden.

• sjenk
ziceykr schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:08:
[...]

Dat is zeker een mooie laptop. Weet je hoe het zit met die 10% korting. Ik heb op de site gezocht maar kon niks vinden.
Op een ander subforum heb ik dit kunnen vinden;

Mailtje sturen naar:
Dell_EMEA_VIP@Dell.com

Gevraagd werd:
School e-mail adres:
Professionele e-mail adres:
Scan van studenten kaart

Wellicht dat dit ook voor deze laptop geldt
Pagina: 1