Toon posts:

snelheidsproblemen met gateway

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met ongeveer 8 computers. Als server draai ik Win2K Pro met Sygate. Het gaat al een paar maanden goed.
Sinds een week of 2 heb ik problemen met de snelheid van @home.

Normaal gesproken zijn de pings naar tweakers rond de 30-40ms...maar nu krijg ik ping-timeouts!
Als ik de gateway uitzet, krijg ik weer gewoon pings van 30-40ms. Maar als de gateway weer aangaat, krijg ik weer timeouts.
Dus ik dacht 't ligt aan Sygate, en ik heb dus WinRoute erop gezet...Hetzelfde probleem.

Server resetten, modem resetten, @home bellen, niks helpt. Bij @home vertel ik er natuurlijk niet bij dat ik een netwerk heb en een gateway draai...

Dus kan 't probleem ook niet echt opgelost worden.

Dus... PLEASE HELP ME!!! :?

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Lijkt me een routeringsprobleem. Het ziet er naar uit dat je gateway z'n default gateway niet bereikt, danwel dat @home jouw server niet weet te vinden. Kijk eens even naar je routeringstabel(len). Post ze maar ff, dan zal ik e.e.a. ff uitpluizen.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 13:43 schreef The_Jester het volgende:
Lijkt me een routeringsprobleem. Het ziet er naar uit dat je gateway z'n default gateway niet bereikt, danwel dat @home jouw server niet weet te vinden. Kijk eens even naar je routeringstabel(len). Post ze maar ff, dan zal ik e.e.a. ff uitpluizen.
Hier heb je 't tabel:
Routeringstabel

Thanx!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 13:43 schreef The_Jester het volgende:
Die andere link werkt niet.
Dit is de link naar de tabel:
RouteTabel

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 17:08
of zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.redrival.com/ricksu/routetabel.gif

hmm, hij heeft er geen zin in

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
Op woensdag 27 juni 2001 19:07 schreef aatos het volgende:
of zo:

[afbeelding]

hmm, hij heeft er geen zin in
zo bedoel je ?
Afbeeldingslocatie: http://www.redrival.com/ricksu/routetabel.gif
(je had de http:// vergeten)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• aatos
Op woensdag 27 juni 2001 19:19 schreef G8KeePeR het volgende:

[..]

zo bedoel je ?
[afbeelding]
(je had de http:// vergeten)
aaarhhh ik weet zeker dat ik het ook daarmee heb geprobeerd!

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Volgens mij is jouw public IP-address 212.204.166.177. Het ziet er naar uit, dan je geen externe gateway hebt, omdat de 212.204.160.1 via de 212.204.166.177 naar je loopback 127.0.0.1 gegooid wordt. Packets voor extern verkeer worden gewoon rondgelust en verlaten never jouw machine.

Je hhort te tunnelen naar 212.204.160.1 en die mag dus NIET naar je 127.0.0.1 gerout worden!

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor 't uitpluizen van de routetabel.

Maar data komt er wel door, alleen heel traag. Zo nu en dan is 't opeens weer snel. Heel vreemd.

Ra ra hoe kan dat?

• aatos
Op donderdag 28 juni 2001 12:19 schreef The_Jester het volgende:
Volgens mij is jouw public IP-address 212.204.166.177. Het ziet er naar uit, dan je geen externe gateway hebt, omdat de 212.204.160.1 via de 212.204.166.177 naar je loopback 127.0.0.1 gegooid wordt. Packets voor extern verkeer worden gewoon rondgelust en verlaten never jouw machine.

Je hhort te tunnelen naar 212.204.160.1 en die mag dus NIET naar je 127.0.0.1 gerout worden!
hoe kunnen we dat instellen?
Pagina: 1