Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steamon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-03 15:21
Hey mede ITers bij deze zoek ik wat advies.

Momenteel ben ik 26 jaar en niveau 3 medewerker beheer ICT afgestudeerd in 2011. Toen ben ik deels gaan werken aan een eigen computer bedrijfje met mijn vader dit loopt redelijk, maar verdiend niet voldoende op de lange termijn. Ik zou graag 4 dagen in de week in de IT willen gaan werken erbij.

Momenteel heb ik ITILv3 al en Scrum foundation daarnaast zou ik nog prince2 foundation willen gaan halen.

Welke Microsoft certificaten worden aangeraden als start pakket? Voor dat ik me aan sollicitatie pogingen gaat wagen? Er zijn er veel. Het gaat meer dat ik een soort start pakket voor mezelf creer. Zit niet op een schop stoel, maar gaat liever voorbereid. Misschien ook nog een netwerk certificaat.

Ik wil voornamelijk de beheer kant op gaan. Servicedesk aan de telefoon is niet mijn sterkste kant. Wel kan ik goed bij klanten ter plekke problemen oplossen denk dat dit onder werkplek beheerder valt in de IT.

Werkervaring heb ik niet veel in de IT 1 jaar aan stages en wat vakantie werk voor de rest 3 jaar servicebedrijf computers repareren voor klanten.

Zijn er bedrijven bekend die ook licht autistische mensen aannemen? Dan zit ik ook nog deels met een wajong. Ik bedoel daarmee sommige bedrijven zijn daar niet happig op en daardoor zal solliciteren al een stuk moeilijker worden. Uiteraard valt er wel subsidie voor het bedrijf uit de wajong te halen als ik een positief punt moet noemen, maar wil vooral goed terecht komen. :)

Uiteindelijk heb ik interesse om via het NOVI HBO ICT Beheer te gaan studeren, maar eerst is het belangrijk dat ik een goed bedrijf vind die mij vertrouwd.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Geen beheerervaring, alleen standaardcertificaten, licht autistisch en wajong. Zowel beheer (zonder ervaring) als servicedesk (communicatieve skills) zal een uitdaging worden. Ik denk dat jij meer dan alleen certificaten nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribbletrouble
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-09 12:44
itvitae.nl

Ik heb zelf geen ervaring met dit bedrijf, maar ik sprak een tijdje geleden iemand, die autistische mensen begeleidt, en zij liet de naam van dit bedrijf toen vallen. Het is een IT-bedrijf in Amersfoort.

Misschien dat je hier iets aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Voor een carriere als beheerder zal je op de helpdesk moeten beginnen, zeker als je geen hogere opleidingen (HBO of WO) genoten hebt. Je zal een hoop ervaring moeten opdoen, certificaten zijn slechts een deel van het verhaal. Er valt ook over de discussiëren in hoeverre PC's repareren IT genoemd kan worden.

Ik geloof wel dat als iemand met een Wajong uitkering aan het werk gaat het UWV die werkgever wil belonen daarvoor. Ze krijgen dan kortingen en subsidies. Ze proberen het aantrekkelijker te maken om een Wajong iemand aan te nemen.

De vraag is echter hoe je zal functioneren. Het is modieus vandaag de dag om jezelf als licht autistisch te bestempelen, maar als je hierdoor een arbeidsongeschiktheidsuitkering krijgt dan is het wel wat heftiger denk ik. De servicedesk is niet de enige die mensen te woord moet staan. Ook van een beheerder, zeker naarmate de senioriteit stijgt, wordt ook van verwacht dat deze communicatief vaardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Welke regio zit je? Heb een paar keer artikelen gelezen over bedrijven die mensen zoals jouw onder de vleugel nemen en zorgen dat ze goed aan de bak komen. http://authentict.nl/ict-met-autisme (geen band mee, vond ze net met google) is een voorbeeld van zo'n bedrijf maar ik weet dat er bv ook rond Eindhoven eentje zit.

het artikel: http://nos.nl/artikel/207...eken-m-v-met-autisme.html

(wekte ook mijn interesse aangezien ik hier thuis ook met een autist zit :) )

[ Voor 20% gewijzigd door magneet op 12-08-2016 23:33 ]

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steamon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-03 15:21
Bedankt voor de eerste reacties ik was even weg vanavond dus zal even op ieder antwoord geven.

Downtime: Goede begeleiding is een pre in mijn geval om op te kunnen starten. Al kan ik ook veel zelfstandig oplossen wanneer ik de juiste tools aangereikt krijg.

Tribbletrouble: Deze website heb ik eerder al gezien, maar ikzelf kom uit drechtsteden/regio rotterdam dat is ver rijden voor mij, maar als nog bedankt.

CMD-Snake: Ik zie zelf licht autistisch als redelijk normaal kunnen functioneren met soms wat botsingen hier en daar, maar goed uitspreekbaar. Iedereen van die school destijds kreeg een wajong licht en zwaar autistisch. Ik wilde gewoon na het MBO graag zelf iets doen en kom nu tot de conclusie ik moet wel verder leren anders loop ik dadelijk helemaal vast als dit niks meer wordt.

Magneet: Bedankt voor de info. Ik zoek vooral iets in de regio rotterdam. Philips heb ik al gesproken maar niet op hun aanbod in gegaan. Het is te ver rijden elke dag daar naartoe. Ook bieden hun geen volle hbo opleiding in dat programma aan, maar het is een aangepaste opleiding in ethical hacking met samenwerking van fontys hogeschool. Of dit project nog steeds loopt weet ik niet de website van het project was niet meer te bereiken de laatste keer toen ik keek.

Autisme komt best vaak voor, maar sommige kunnen best goed leren en eruit groeien, maar door sociale botsingen zitten sommige gewoon thuis terwijl met wat aanpassingen er prima gewerkt kan worden. Ook ben ikzelf wel benieuwd of tegenwoordig meer opties mogelijk zijn daarom maak ik mijn post voornamelijk.

--

Al zou ik nog steeds graag willen weten welke microsoft certificaten er aangeraden wordt om allemaal eerst te halen want ben niet verplan om stil te zitten. Al kan contact nemen met een bedrijf die licht autisten aan neemt geen kwaad. Verder zoek ik echt iets voor 4 dagen zodat ik die ene dag vrij houd voor de computers en mogelijke studie, maar als er iets speciaals bestaat in regio rotterdam hoor ik dat graag.

[ Voor 13% gewijzigd door steamon op 13-08-2016 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 21:31

Shunt

Boe

Microsoft certificaten zijn waardeloos zonder ervaring om ze kracht bij te zetten.
Wij kunnen je nu gaan adviseren om je MCSA te gaan halen:
https://www.microsoft.com...r-2016-certification.aspx
Of
https://www.microsoft.com...ws-10-certifications.aspx

Maar daar ga je pas wat aan hebben als je er ook mee kunt werken. En met je huidige ervaring / opleiding zal dat 99% zeker bij een toko als Centric / inwork / hier een random partij die OSS (on site support) diensten levert. 99% zeker dat je daar hoofdzakelijk service desk werk gaat doen. Wat jij werkplek beheer noemt (bij de klant langs gaan en issues oplossen) heet bij de meeste bedrijven OSS. Werkplek beheer dan heb je het over het beheren van dingen als SCCM het uitrollen van packages en het bijwerken van images.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1