Soundbar informatie benodigd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:49
Ik beschik over een Sony Bravia KDL-43W755C en zoek daarbij een mooie soundbar. De soundbar komt niet in heel grote ruimte, vandaar mijn keuze voor een soundbar met geïntegreerde subwoofer, dit om ruimte te besparen.

Ik zoek een?
Soundbar (het liefst) met geïntegreerde subwoofer

Wat is je budget?
300 a 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het belangrijke is vooral om muziek mee te luisteren, daarnaast game ik ook zo nu en dan en kijk ik wel veel Formule 1. Een serie of film kijken komt niet vaak voor, maar ook dan wil ik graag goed geluid. Het belangrijkste is dat de balans bij muziek goed is. Dus hoge tonen moet in balans zijn met de lage tonen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Omdat ikzelf een Sony televisie heb, zag ik de Sony HT-XT1. Ik las alleen wel dat de bass soms wat overheerst, dat moet dus wel instelbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
https://tweakers.net/cate...VYmt1lIwMTAyQpIHmmwLFa2sB

Kies er maar een uit. Bij voorkeur een met goede reviews.

Een soundbar met subwoofer is per definitie niet in balans. De reden waarom is al vaak genoemd in de andere topics over soundbars. Voor film en tv, prima, voor muziek, verre van ideaal.

Ik dacht even dat je de term "geïntegreerd" verkeerd had gebruikt en eigenlijk "inbegrepen" bedoelde, maar kennelijk bedoel je echt geïntegreerd, als in "in hetzelfde apparaat". Ook dat is onmogelijk. Je kunt een soundbar met of zonder subwoofer hebben, maar een subwoofer ìn de soundbar bestaat niet. Om de naam subwoofer te krijgen moet de specifieke speaker in staat zijn de lage tonen (<80hz) hoorbaar weer te geven. Dat betekent een grote driver. Soundbars zijn dun en hebben daarom kleine drivers. Kleine drivers kunnen de lage tonen die een subwoofer kenmerkt niet weergeven.

Een speaker die wel geschikt is voor muziek en die volgens velen fantastisch klinkt én binnen budget valt én compact is, is de ruark audio r2i (voorloper van de huidige r2 mk3 en enkel in het wit verkrijgbaar bij hificorner). Het is in beginsel een dab+ radio, maar met iPhone dock en stereo tulp aansluitingen. Ik heb zelf de mr1 bij de pc en een soundbar kan daar niet aan tippen.

https://hificorner.nl/hif...SJ3ON1xO1mupDsaAkTj8P8HAQ

Ga wel eerst luisteren voor je iets koopt.

[ Voor 61% gewijzigd door LA-384 op 12-08-2016 22:49 ]