Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-06 09:41
Al een aantal maanden wil ik mijn P8 Lite updaten naar de laatste versie (6.0 versienummer C432B551). Het probleem hierbij is dat de software download pagina op de officiële Huawei support site niet werkt. Ook het zoeken naar ALE-L21 of P8 Lite levert geen Android 6.0 resultaten op.

Via een directe download link ergens op het internet gevonden (http://download-c.huawei....ersion=312720&siteCode=es) is het wel gelukt om de Spaanse firmware te downloaden (P8 Lite_ Firmware_ALE-L21_Firmware_Android 6.0_EMUI 4.0_C432B550_Spain) maar ik heb uiteindelijk besloten om deze niet te installeren omdat ik toch liever de juiste firmware gebruik en het versienummer anders is.

Ik heb al geprobeerd contact op te nemen met de Huawei support maar nog geen antwoord mogen ontvangen. Daarom vroeg ik me af of iemand hier dan wel een directe link heeft naar de huawei.com download of een legitieme/schone mirror voor de Nederlandse download.

Mijn oorspronkelijke firmware had de naam ALE-L21 Firmware(Android 5.0,EMUI 3.1,C432B133,Belgium,Netherlands,Italy,Spain) dus wellicht kan ik de eerder benoemde Spain download gewoon gebruiken.

Als iemand meer informatie of een download link heeft dan hoor ik het graag!

Beste antwoord (via Soru op 12-08-2016 19:08)

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik heb zelf ook een P8 Lite naar 6.0 versienummer C432B551 geflashed en dat werkte prima. Heb het bestand nog op de PC staan, betreft: "HUAWEI P8 Lite_Firmware_(ALE-L21_C432B551_Single SIM Version,Bulgaria,Android_6.0_EMUI_4.0_05012XPF)"

Die is getest op mijn toestel en werkt gewoon goed. Geen idee waarom hij van de Huawai site is verdwenen want bij mij werkt alles gewoon, afgezien van NLalert, die zit er dus niet ingebakken.
Ik ben alleen even aan het kijken hoe ik die op een dropbox oid voor je kan krijgen voor als je die wil hebben.

Wear Sunscreen!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik heb zelf ook een P8 Lite naar 6.0 versienummer C432B551 geflashed en dat werkte prima. Heb het bestand nog op de PC staan, betreft: "HUAWEI P8 Lite_Firmware_(ALE-L21_C432B551_Single SIM Version,Bulgaria,Android_6.0_EMUI_4.0_05012XPF)"

Die is getest op mijn toestel en werkt gewoon goed. Geen idee waarom hij van de Huawai site is verdwenen want bij mij werkt alles gewoon, afgezien van NLalert, die zit er dus niet ingebakken.
Ik ben alleen even aan het kijken hoe ik die op een dropbox oid voor je kan krijgen voor als je die wil hebben.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
Hartelijk bedankt voor het aanbod en de reactie, graag zou ik de download willen hebben. Ik besef met net dat ik vergeten te vermelden of mijn telefoon single of dual-sim is, en als ik eerlijk ben weet ik het niet zeker. Ik gebruik een enkele simkaart plus een micro-sd kaart. Als iemand nog informatie heeft hoe ik dit kan controleren dan hoor ik het graag.

In de reacties op deze pagina (productreview: Huawei P8 Lite Zwart review door tweakbob heb ik hierover het volgende kunnen vinden. "Volgens Huawei zelf moet er op toestel type AE04 staan om een dual sim te hebben." Maar vervolgens geeft een andere user met het modelnummer ALE-L21 aan dat deze dual-sim is.

Voor zover ik het terug heb kunnen vinden op de productpagina van de webwinkel waar ik de telefoon heb aangeschaft is deze single-sim dus hier ga ik maar vanuit, aangezien ik meer reacties lees dat het onduidelijk is of een telefoon single of dual-sim is.

[ Voor 14% gewijzigd door Soru op 12-08-2016 18:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ben bezig met uploaden maar gaat niet zo snel :')
Ik heb mij net een beetje ingelezen maar het schijnt zo te zijn dat alle P8 lite dual sim zijn alleen software crippled door providers.

Dus theoretisch zou het niet uitmaken of je een dual of single rom pakt, bij dual schakel je dus die functie in.
Hierbij mijn link voor de ROM trouwens, die werkt goed op jou toestel alleen zonder de dual sim functie.
Ik had hetzelfde als jij trouwens, moest de juiste hebben met voor mijn gevoel single sim en 551 ipv 550.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soru
Hartstikke bedankt voor het snelle reageren en uploaden! Ik ben de update momenteel aan het downloaden en zal na het voltooien van een backup het toestel updaten en de resultaten hier plaatsen.

Update:
Inmiddels is de installatie met goed gevolg voltooid en alles lijkt prima te werken. Nogmaals bedankt voor het antwoorden en het uploaden van het installatiebestand!

[ Voor 31% gewijzigd door Soru op 12-08-2016 19:09 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcstraat
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-12-2018
Heatonme of Soru,

Zou iemand het installatiebestand nog eens kunnen delen.
Ik doe ook al een paar dagen verwoede pogingen om de Andriod 6 versie te vinden voor de P8 Lite. Ik wil graag zeker weten dat ik een versie heb voor een nederlands toestel. Ik ben bang dat ik anders problemen zou kunnen krijgen op mijn toestel.

Thanks,
Marc

[ Voor 3% gewijzigd door marcstraat op 15-08-2016 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik zal vanavond het bestand weer (tijdelijk) online zetten, ik drop hem in dit bericht.

edit:
Et voilá.

[ Voor 34% gewijzigd door Humma Kavula op 15-08-2016 18:14 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcstraat
Heat je bent fantastisch!
Super snelle service, download is gestart.

Dank je wel _/-\o_

Edit: Dank je wel bestand is binnen.

[ Voor 31% gewijzigd door marcstraat op 15-08-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

YW, laat even weten of die voor jou ook goed werkt, dan laat ik hem online staan.

En voor eventuele volgende zoekers/downloaders/users, laat even een bericht achter dan laat ik hem online staan.

Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor bla bla bla, eigen risico, je weet toch!

Wear Sunscreen!

• marcstraat
Update werkt perfect!
Dank je wel.

Ik heb helaas alleen nog steeds een probleem met inschakelen van Wifi.
Contact gehad met Huawei en moet opgestuurd worden ter reparatie was een bekend probleem bij de P8 Lite, valt wel onder garantie.
Pagina: 1