Is het gebruik van een spacer noodzakelijk wanneer ik een waterblok op de core heb gemonteerd? .. en wat voor een temperatuursdaling levert mij dat op ?
Alvast bedankt..
n0va!
Alvast bedankt..
n0va!
Dus alleen om te voorkomen dat stukje van de core afbrokkelt ofsow .. ?Op woensdag 27 juni 2001 12:15 schreef d3ranged het volgende:
volgens mij alleen voor stabieliteit van je koelblok..
Verwijderd
Dan moet je er dus weer een coldplate bij zetten.. En samen word dat geheel best zwaar dus is het aan te raden een spacer te gebruiken.Op woensdag 27 juni 2001 12:16 schreef n0va^ het volgende:
[..]
en wanneer er ook nog een T.E.C tussen core en waterblok zit .. maakt dit dan ook niets uit?
Owkeej, bedankt! 'k ga metteen ff bestellen..Op woensdag 27 juni 2001 12:19 schreef J.A.M.F. het volgende:
Helemaal, omdat je die met 3kg druk tussen de cpu en waterblok moet klemmen. Brokkelt de core zeker af zonder spacer.
Verwijderd
dan neem je toch gewoon zo'n drift 0.8 met 172watt, maakt dat ook niet meer uitOp donderdag 28 juni 2001 09:58 schreef DaBit het volgende:
Met pelt moet je geen metalen spacer gebruiken. Dat geeft een slechter resultaat omdat je dan ook de rest van proc af gaat koelen, wat ten koste gaat van de coretemp.