Toon posts:

Hulp nodig, past deze videokaart etc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
ik wil een goedkope gaming PC, nou heb ik de best buy guide van tweakers erbij gepakt,
en een vriend van me raadde mij een andere videokaart aan die een stuk beter is.

nou ben ik een totale noob op het gebied van PC's ik weet niet wat goed is en weet niet wat bij elkaar past

ik gebruik hem vooral om World of Warcraft en andere MMO's als guildwars 2 en wat league of legends op te spelen.

Dit is de PC:

wenslijst: gamepc

mijn vraag dus, past dit, en is dit de beste optie voor mijn budget van €450-500

Groeten,

G

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:50
ja dit zou passen. ook mooie opstelling voor deze prijs. misschien is de RX470 misschien interesanter als videokaart. ook zou ik even kijken naar je SSD. misschien als je budget het toelaat een samsung 750 of 850 deze zijn een stuk beter.

voorkeur naar de samsung 850 evo

hopend je zo geholpen te hebben ander hoor ik het wel

Gr Gamerboy

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb de benchmark van de RX470 bekeken en dat is inderdaad een heel goed idee. Echter er zijn heel veel verschillende varianten als ik op RX470 zoek, welke variant zou u mij aanraden als ik toch zo min mogelijk wil uitgeven? er zitten toch grote prijsverschillen in en ook zag ik dat ze niet allemaal leverbaar zijn.

qua SSD wil ik toch graag geld besparen, dit extra geld spendeer ik dan liever aan de betere videokaart.

vriendelijke groeten,

Gert

Verwijderd

Ik denk dat de sapphire nitro 4 gb wel een goeie is heb uit verschillende testen vernomen dat ie beter is dan de asus...

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:54

deepvreezo

Redacteur
Welke variant je moet nemen als je zo min mogelijk wil uitgeven is simpel: de goedkoopste ;). Duurdere versies hebben veelal een betere (stillere) koeler aan boord en zijn vaak ook al een beetje overgeklokt, wat ze een paar procentjes sneller maakt dan de standaarduitvoering.

De voeding kan trouwens een slagje minder, want 500W heeft dit systeem niet nodig. De System Power 7 400W bijvoorbeeld, die ook in de BBG werd aangeraden. Dat scheelt weer twee tientjes.

• fastandfourier
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

fastandfourier

Veel voor weinig

De 275GB-versie van de MX300 is een ssd met meer opslag per euro.

Wat betreft de videokaarten, kies één van deze twee die het best beschikbaar is of het goedkoopst wanneer je gaat bestellen: Sapphire NITRO+ Radeon RX 470 4G D5 of MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G

In een kleine kast verkies ik als voeding de CX450M boven de System Power 7, vanwege de semi-modulariteit van de eerste. Het wordt nogal moeilijk om goed te koelen in een kast vol met kabels.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen voor de reacties!
De voeding in de wenslijst was anders dan in de BBG zie ik net, daar stond deze van 300W:
pricewatch: be quiet! System Power B8 300W

scheelt de helft aan kosten, kan deze het wel aan met een van de twee betere videokaarten?

nogmaals heel erg bedankt,

groeten Gert

• fastandfourier
  • Niet online

fastandfourier

Veel voor weinig

Nee, de belasting onder volledige load zal rond de 200 W liggen. In het meest ideale geval zal de efficiëntie van de voeding dan 80% zijn, waardoor je min of meer 250 W als grens hebt. Zo'n voeding gaat dat niet lang trekken. Gewoon een Corsair CX450M kopen dus.

Verwijderd

Weet niet of de 300W voeding genoeg is... kan zijn dat je dan minimaal 350 tot 400 moet hebben... maar daar zal iemand anders misschien beter mee kunnen helpen die iets meer verstand heeft van voedingen... De voedingen die ik vaak geadviseerd zie is de CX450m van corsair, maar zou al iets overkill kunnen zijn, dus misschien is 400W al voldoende... of de CX430m ook van corsair...

• fastandfourier
  • Niet online

fastandfourier

Veel voor weinig

De CX430 is een verouderde baggervoeding. In feite is de 360W-voeding met het 80+ Goldcertificering van Seasonic al voldoende, maar die is niet (semi-)modulair, in tegenstelling tot de modellen met hogere vermogens en de CX450M.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de info, dan wordt het gewoon de CX450M!

Ik denk dat het deze PC wordt dan:

https://azerty.nl/winkelm...D=1&product%5B945853%5D=1

Heb hem even via Azerty gelinkt, wil alles graag bij 1 winkel halen. Kan iemand nog voor de laatste keer checken of ik alle nu goed heb uitgekozen en of de videokaart ook daadwerkelijk op de processor kan? (de black edition van de processor wat de enige die een relatief korte levertijd had en goedkoop is) Excuses ik heb echt 0 verstand van PC's samenstellen.

Vriendelijke groeten en heel erg bedankt voor alle reacties! _/-\o_

Verwijderd

fastandfourier schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:10:
Nee, de belasting onder volledige load zal rond de 200 W liggen. In het meest ideale geval zal de efficiëntie van de voeding dan 80% zijn, waardoor je min of meer 250 W als grens hebt. Zo'n voeding gaat dat niet lang trekken. Gewoon een Corsair CX450M kopen dus.
Vreemde redenatie. Een B8 300 kan gewoon 300w leveren. Als deze voeding daarbij 80% efficiënt zou zijn, wat eerder 85 is, dan wordt er 375w uit het stopcontact gehaald.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:21
Guys, wat vinden jullie van de toegevoegde CPU?
Denken jullie niet dat die een flinke beperking zal opleveren met games?

Gaande om een: AMD Athlon X4 845 a 68 euries volgens de Azerty link.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
fastandfourier schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:10:
Fout.

Een voeding van 300 watt hoort 300 watt te leveren zonder problemen. Hoeveel op de 12 V lijn is weer een ander verhaal.
Een voeding met een efficiëntie van 80%, zal bij een belasting van zeg 300 watt, 374 watt uit het stopcontact trekken.

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:38
LopendeVogel schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:16:
Guys, wat vinden jullie van de toegevoegde CPU?
Denken jullie niet dat die een flinke beperking zal opleveren met games?

Gaande om een: AMD Athlon X4 845 a 68 euries volgens de Azerty link.
Mee eens, ik weet natuurlijk niet wat het maximale budget is maar ik zou toch iets meer uitgeven en voor deze gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Idanue op 12-08-2016 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie! Daar word het wel weer een stuk duurder van, ik wou in eerste instantie onder de 450 euro zitten, wat dus al omhoog is gegaan naar 550. Is dat niet iets wat ik in de toekomst zou kunnen vervangen mocht ik overstappen naar zwaardere games? op het moment speel ik alleen World of Warcraft, Guild Wars 2 en wat League of Legends. Niet hele zware games.

Gr. Gert

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2016 19:06 ]

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:21
Idanue schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:57:
[...]

Mee eens, ik weet natuurlijk niet wat het maximale budget is maar ik zou toch iets meer uitgeven en voor deze gaan.
Dat ziet er inderdaad al een stuk beter uit, maar we gaan zo ook redelijk ver boven het budget heen.
Het budget is gewoonweg te laag om alles nieuw te kopen.
Dit terwijl je een CPU / GPU veelal ook wel goed 2e hands kan kopen hier op tweakers voor een stuk minder geld, zelfde voor het moederbord en het werkgeheugen.
Enige wat ik dan nieuw zou kopen is de behuizing, voeding en de ssd/hdd. Daar heb je uiteindelijk denk ik een stuk meer plezier van dan de goedkoopste AMD met een leuk videokaartje.

Althans zo denk ik al jaren en nog altijd. Veel hardware die ik koop komt van deze site af 2e hands. Bijv een aantal R9 290 OC gekocht hier voor circa 120-150 euro per stuk, werkgeheugen 16GB voor 40 euro (g-skill-dragon? volgens mij) om maar een paar voorbeelden op te noemen.

Zo kan de topicstarter circa 150-200% meer performance krijgen door bepaalde hardware hier op tweakers 2e hands te kopen.... Dat is behoorlijk veel, vooral kijkend naar het budget.

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 12-08-2016 19:05 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:03:
Is dat niet iets wat ik in de toekomst zou kunnen vervangen mocht ik overstappen naar zwaardere games? op het moment speel ik alleen World of Warcraft, Guild Wars 2 en wat League of Legends. Niet hele zware games.

Gr. Gert
Probleem met de amd cpu: die kan je niet upgraden naar een sterkere cpu. Wel je later meer power wordt het een nieuw mobo/cpu/ram. Kan je beter nu voor een goedkope intel gaan, die later voor een veel sterker exemplaar inruilen, die dan wel op hetzelfde mobo kan blijven draaien.

Verwijderd

Ik denk idd dat je dan iets meer richting de 550 - 600 komt te zitten, dan 450... zoals Reepje al aangaf kun je met een AMD niet echt upgraden naar een sterker cpu... of je moet dan ook je moederbord gelijk upgraden en je ram... dan zou de goedkopere intel i3-6100 een betere optie zijn met een 110m bord dan je heb je de pro-d of de s2h... beide rond de 55 - 60 euro... of dus 2e hands gaan kijken, of je niet druk maken over het upgraden en zolang mogelijk met die athlon proberen te doen...

Misschien is dan ook nog een optie om inplaats van de rx 470 de r9 380 te nemen denk dat je met die kaart ook al wel genoeg hebt voor de games die nu speelt... en is dan dus ongeveer 4 tientjes goedkoper...Alleen zou je dan moeten upgraden als je echte zware games gaat spelen, hoewel die nu nog aardig meekomt volgens mij.

Kijk en zoek op google anders ook even naar amd athlon x4 845 vs i3-6100... en dan ook bv radeon r9 380(x) vs radeon rx470... misschien dat dan een betere keuze kan maken op het gebied van cpu en gpu enof dus nieuw spul kopen of toch 2ehands.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2016 21:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat is wel jammer! Ik zal alles even tegen over elkaar zetten en dan moet ik er wel uitkomen met alle informatie die ik heb gekregen!

heel erg bedankt iedereen!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 22:16:
Oke, dat is wel jammer! Ik zal alles even tegen over elkaar zetten en dan moet ik er wel uitkomen met alle informatie die ik heb gekregen!

heel erg bedankt iedereen!
Neem een x4 880k veel sneller voor maar 20 euros extra!

Verwijderd

AMD and INTEL schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:41:
[...]

Neem een x4 880k veel sneller voor maar 20 euros extra!
Waar blijft die thumbs-down knop?
Pagina: 1