Hallo allemaal,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel ben ik mij aan het verdiepen in de wereld van de 3D. Aan de hand van foto's en video's wil ik via deze opnames een 3D model Creëren. Dit is mogelijk in diverse programma's. Het analyseren (renderen) van de foto' en/of video's duurt op mijn huidige laptop (Dell inspiron) heel erg lang. Er Moet een snelle pc voor in de plaats komen.
Zoals bij de vorige vraag vermeld. Het opbouwen van 3D model in diverse programma's. Vanuit deze 3D modellen kan ik deze aanpassen en waar benodigd veranderen. Van uit de ontwerpfase worden 3D modellen geprint.
De pc zal ook gebruikt worden om bouwkundige tekeningen te maken. Dit wordt gedaan in Autocadd en Autodesk Revit (met 3D modellen en renderingen).
De pc zal ook gebruikt worden om te gamen (moet tenslotte ook ontspannen).
De onderdelen zijn naar mijn idee redelijk overkill, maar wil ook graag nog een aantal jaren met deze pc gaan werken. Dus het mag voorbereid zijn op de toekomst.
MIJN WENSLIJST:
Wat mag het systeem gaan kosten?
De pc mag rond 1200 euro gaan kosten. Er blijft hierdoor nog geld over voor 1 of 2 monitoren. Aangegeven componenten in de wenslijst komen te duur uit, maar zijn naar mijn idee top-end (Hoop ik).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder een overzicht van de programma's waarmee gewerkt wordt, aan de hand van deze gegevens mag het systeem aangepast worden (Graag wel met toekomstperspectief, wil lang met deze pc doen).
Autocad
CPU Type = Minimum Intel® Pentium® 4 or AMD Athlon™ 64 processor
CPU = 3.0 GHz+ Intel® Xeon E5 or later; or AMD® equivalent with SSE2 technology
Memory = 384-512 GB
Autodesk Fusion 360
Basic System Requirements
Apple Mac® OS® X Mavericks (10.9.5), OS® X Yosemite (10.10.5), OS® X El Capitan (10.11)
Microsoft® Windows® 7 SP1 or Microsoft® Windows® 8.1, Windows® 10
CPU: 64-bit processor (32-bit not supported)
Memory: 3GB RAM (4GB or more recommended)
A DSL internet connection or faster
Disk space: ~2.5GB
Graphics Card: 512MB GDDR RAM or more, except Intel GMA X3100 cards
Pointing device: Microsoft-compliant mouse, Apple Mouse, Magic Mouse, MacBook Pro trackpad
3DF Zephyr
Recommended System Requirement
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
Memory: 16GB System RAM
Hard Disk: 20GB free HDD Space – SSD drive
Video Card: NVIDIA video card with 2GB of RAM and Cuda Capabilities > 2.0
3DSOM
We recommend the following spec for a PC to run 3DSOM Pro:
CPU x86 compatible, PC/AT compliant
dual core processor (recommended quad core 2GHz or faster)
Monitor resolution 1024×768 minimum (small system fonts)
Physical RAM: 4GB or greater recommended
Internet access is required to launch and access all software features
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
123D catch
Windows 7 and up (32-bit or 64-bit);
Intel® Pentium® 4 or AMD Athlon® 64 or later with 2 GHz+ processor; or compatible
2+ GB RAM (1.5 GB minimum)
1.5+ GB free disk space (for installation)
Direct3D® 9 or 10 graphics support with 64+ MB
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
geen idee, Ja het kan daardoor sneller renderen? nee, de pc zal hierdoor tijdens het renderen nog gebruikt worden om bijvoorbeeld te gamen? Zijn dit reële antwoorden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben een leek ten opzichte van pc onderdelen. Graag jullie mening over de samengestelde wenslijst, onderdelen, ideeën voor verbeteringen.
Wie helpt mij om een fantastische pc samen te stellen die snel is, kan renderen en nog vele jaren mee kan gaan.
alvast bedankt
Momenteel ben ik mij aan het verdiepen in de wereld van de 3D. Aan de hand van foto's en video's wil ik via deze opnames een 3D model Creëren. Dit is mogelijk in diverse programma's. Het analyseren (renderen) van de foto' en/of video's duurt op mijn huidige laptop (Dell inspiron) heel erg lang. Er Moet een snelle pc voor in de plaats komen.
Zoals bij de vorige vraag vermeld. Het opbouwen van 3D model in diverse programma's. Vanuit deze 3D modellen kan ik deze aanpassen en waar benodigd veranderen. Van uit de ontwerpfase worden 3D modellen geprint.
De pc zal ook gebruikt worden om bouwkundige tekeningen te maken. Dit wordt gedaan in Autocadd en Autodesk Revit (met 3D modellen en renderingen).
De pc zal ook gebruikt worden om te gamen (moet tenslotte ook ontspannen).
De onderdelen zijn naar mijn idee redelijk overkill, maar wil ook graag nog een aantal jaren met deze pc gaan werken. Dus het mag voorbereid zijn op de toekomst.
MIJN WENSLIJST:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 348,90 | € 348,90 |
| 1 | MSI B150M BAZOOKA | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Inno3D GeForce GTX 1080 HerculeZ Twin X2 8GB | € 717,- | € 717,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 69,50 | € 69,50 |
| 1 | Asus Xonar DG | € 24,95 | € 24,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (KWN1, windowed) | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 29,43 | € 29,43 |
| 1 | Crucial Ballistix BLT4C8G4D26AFTA | € 156,90 | € 156,90 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 14,42 | € 14,42 |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 53,49 | € 53,49 |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 67,12 | € 67,12 |
| 1 | Akasa AK-ICR-07 | € 9,57 | € 9,57 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.611,18 | |
Wat mag het systeem gaan kosten?
De pc mag rond 1200 euro gaan kosten. Er blijft hierdoor nog geld over voor 1 of 2 monitoren. Aangegeven componenten in de wenslijst komen te duur uit, maar zijn naar mijn idee top-end (Hoop ik).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder een overzicht van de programma's waarmee gewerkt wordt, aan de hand van deze gegevens mag het systeem aangepast worden (Graag wel met toekomstperspectief, wil lang met deze pc doen).
Autocad
CPU Type = Minimum Intel® Pentium® 4 or AMD Athlon™ 64 processor
CPU = 3.0 GHz+ Intel® Xeon E5 or later; or AMD® equivalent with SSE2 technology
Memory = 384-512 GB
Autodesk Fusion 360
Basic System Requirements
Apple Mac® OS® X Mavericks (10.9.5), OS® X Yosemite (10.10.5), OS® X El Capitan (10.11)
Microsoft® Windows® 7 SP1 or Microsoft® Windows® 8.1, Windows® 10
CPU: 64-bit processor (32-bit not supported)
Memory: 3GB RAM (4GB or more recommended)
A DSL internet connection or faster
Disk space: ~2.5GB
Graphics Card: 512MB GDDR RAM or more, except Intel GMA X3100 cards
Pointing device: Microsoft-compliant mouse, Apple Mouse, Magic Mouse, MacBook Pro trackpad
3DF Zephyr
Recommended System Requirement
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
Memory: 16GB System RAM
Hard Disk: 20GB free HDD Space – SSD drive
Video Card: NVIDIA video card with 2GB of RAM and Cuda Capabilities > 2.0
3DSOM
We recommend the following spec for a PC to run 3DSOM Pro:
CPU x86 compatible, PC/AT compliant
dual core processor (recommended quad core 2GHz or faster)
Monitor resolution 1024×768 minimum (small system fonts)
Physical RAM: 4GB or greater recommended
Internet access is required to launch and access all software features
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
123D catch
Windows 7 and up (32-bit or 64-bit);
Intel® Pentium® 4 or AMD Athlon® 64 or later with 2 GHz+ processor; or compatible
2+ GB RAM (1.5 GB minimum)
1.5+ GB free disk space (for installation)
Direct3D® 9 or 10 graphics support with 64+ MB
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
geen idee, Ja het kan daardoor sneller renderen? nee, de pc zal hierdoor tijdens het renderen nog gebruikt worden om bijvoorbeeld te gamen? Zijn dit reële antwoorden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben een leek ten opzichte van pc onderdelen. Graag jullie mening over de samengestelde wenslijst, onderdelen, ideeën voor verbeteringen.
Wie helpt mij om een fantastische pc samen te stellen die snel is, kan renderen en nog vele jaren mee kan gaan.
alvast bedankt