Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3D animatie/renderen/bouwkundig tekenen

Pagina: 1
Acties:

• rutjekoot
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-07 17:28
Hallo allemaal,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel ben ik mij aan het verdiepen in de wereld van de 3D. Aan de hand van foto's en video's wil ik via deze opnames een 3D model Creëren. Dit is mogelijk in diverse programma's. Het analyseren (renderen) van de foto' en/of video's duurt op mijn huidige laptop (Dell inspiron) heel erg lang. Er Moet een snelle pc voor in de plaats komen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals bij de vorige vraag vermeld. Het opbouwen van 3D model in diverse programma's. Vanuit deze 3D modellen kan ik deze aanpassen en waar benodigd veranderen. Van uit de ontwerpfase worden 3D modellen geprint.

De pc zal ook gebruikt worden om bouwkundige tekeningen te maken. Dit wordt gedaan in Autocadd en Autodesk Revit (met 3D modellen en renderingen).

De pc zal ook gebruikt worden om te gamen (moet tenslotte ook ontspannen).

De onderdelen zijn naar mijn idee redelijk overkill, maar wil ook graag nog een aantal jaren met deze pc gaan werken. Dus het mag voorbereid zijn op de toekomst.

MIJN WENSLIJST:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 348,90€ 348,90
1MSI B150M BAZOOKA€ 69,95€ 69,95
1Inno3D GeForce GTX 1080 HerculeZ Twin X2 8GB€ 717,-€ 717,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,50€ 69,50
1Asus Xonar DG€ 24,95€ 24,95
1Cooler Master N300 (KWN1, windowed)€ 49,95€ 49,95
1be quiet! Pure Rock€ 29,43€ 29,43
1Crucial Ballistix BLT4C8G4D26AFTA€ 156,90€ 156,90
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Antec VPF Series 450W€ 53,49€ 53,49
1Crucial BX200 240GB€ 67,12€ 67,12
1Akasa AK-ICR-07€ 9,57€ 9,57
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.611,18

Wat mag het systeem gaan kosten?
De pc mag rond 1200 euro gaan kosten. Er blijft hierdoor nog geld over voor 1 of 2 monitoren. Aangegeven componenten in de wenslijst komen te duur uit, maar zijn naar mijn idee top-end (Hoop ik).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder een overzicht van de programma's waarmee gewerkt wordt, aan de hand van deze gegevens mag het systeem aangepast worden (Graag wel met toekomstperspectief, wil lang met deze pc doen).

Autocad
CPU Type = Minimum Intel® Pentium® 4 or AMD Athlon™ 64 processor
CPU = 3.0 GHz+ Intel® Xeon E5 or later; or AMD® equivalent with SSE2 technology
Memory = 384-512 GB

Autodesk Fusion 360
Basic System Requirements
Apple Mac® OS® X Mavericks (10.9.5), OS® X Yosemite (10.10.5), OS® X El Capitan (10.11)
Microsoft® Windows® 7 SP1 or Microsoft® Windows® 8.1, Windows® 10
CPU: 64-bit processor (32-bit not supported)
Memory: 3GB RAM (4GB or more recommended)
A DSL internet connection or faster
Disk space: ~2.5GB
Graphics Card: 512MB GDDR RAM or more, except Intel GMA X3100 cards
Pointing device: Microsoft-compliant mouse, Apple Mouse, Magic Mouse, MacBook Pro trackpad

3DF Zephyr
Recommended System Requirement
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
Memory: 16GB System RAM
Hard Disk: 20GB free HDD Space – SSD drive
Video Card: NVIDIA video card with 2GB of RAM and Cuda Capabilities > 2.0

3DSOM
We recommend the following spec for a PC to run 3DSOM Pro:
CPU x86 compatible, PC/AT compliant
dual core processor (recommended quad core 2GHz or faster)
Monitor resolution 1024×768 minimum (small system fonts)
Physical RAM: 4GB or greater recommended
Internet access is required to launch and access all software features
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

123D catch
Windows 7 and up (32-bit or 64-bit);
Intel® Pentium® 4 or AMD Athlon® 64 or later with 2 GHz+ processor; or compatible
2+ GB RAM (1.5 GB minimum)
1.5+ GB free disk space (for installation)
Direct3D® 9 or 10 graphics support with 64+ MB
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
geen idee, Ja het kan daardoor sneller renderen? nee, de pc zal hierdoor tijdens het renderen nog gebruikt worden om bijvoorbeeld te gamen? Zijn dit reële antwoorden.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben een leek ten opzichte van pc onderdelen. Graag jullie mening over de samengestelde wenslijst, onderdelen, ideeën voor verbeteringen.

Wie helpt mij om een fantastische pc samen te stellen die snel is, kan renderen en nog vele jaren mee kan gaan.

alvast bedankt

• rutjekoot
Is er onduidelijkheid, let me know

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Revit kan nog wel redelijk zwaar zijn en steunt alleen op CPU power, meer cores is beter. Hypertreading maakt naar mijn ervaring niet super veel verschil.

i7 zal wel prima zijn, alleen als je bepaalde renders in revit wilt gebruiken heb je meer CPU power nodig, maar die renders zijn niet altijd noodzakelijk.

Geluidskaart zou ik niet nemen, bied geen meerwaarde tegenover de geïntegreerde geluidskaart op je moederbord en het zal de airflow van je GPU ook nog eens in de weg zitten.

Om wat kosten te besparen misschien dit setje: pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS4C8G4D240FSB
Kloksnelheid van je RAM maakt weinig uit.

Je wilt overklokken zo te zien, wat dat betreft kan je misschien beter een Scythe fuma nemen: pricewatch: Scythe Fuma

Eventueel andere behuizing dit is vrij minimaal voor een PC, voorziet je van meeer bouwgemak, looks en stilte. (Fractal design heeft vrij stille kasten met geluidsdempend materiaal.)

Neem een 500GB SSD, die 250GB is echt te snel vol. Vergroot je gebruiksgemak zou ik zeggen, is niet heel veel duurder.
pricewatch: Crucial BX200 480GB
pricewatch: Sandisk Ultra II SSD 480GB
Allebei goede SSD's die Sandisk is minder bekend maar komt best goed uit de test: https://nl.hardware.info/...n-de-sweet-spot-conclusie

Optionele GTX 1080 kaarten:
pricewatch: EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB

Ook vrij scherp geprijsd, even de reviews lezen over welke stiller, koeler is etc. Kan je zelf bepalen welke het best bij jou past (ook inclusief die inno 3D in je huidige lijstje). EVGA vind ik persoonlijk altijd een erg goed merk, biedt geloof ik ook overklok garantie maar dat weet ik niet 100% zeker.

Voeding is naar mijn mening het enigste echte minpunt aan je build die moet anders. Bij zo'n mooi systeem neem je niet zo'n B rank voeding. Je wilt wel een 80plus gold voeding die (semi) modulair is.
Hiermee heb je gewoon echt kwaliteit in huis: pricewatch: Corsair RM550x
Je hebt volgens mij niet echt een tussen weg geloof ik, dus prijs is wel even wat forser.

我的名字是Mirno

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
rutjekoot schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:58:
Is er onduidelijkheid, let me know
wees eens exact, in welk programma precies gaat wat exact traag?

Als ik zo even de apps scan die je opnoemt dan heb ik het idee dat de cpu / gpu combinatie mogelijk wat scheef is.

Voorzover ik kan zien is het vooral 3dZephyr die cuda ondersteuning heeft, maar zoals ze zelf zeggen:
Please note that 3DF Zephyr is a computationally demanding application as it takes advantage of all available CPU cores and it makes use of the Nvidia Cuda technology where available. Please note that a CUDA enabled Video card can drastically improve the performances.
Ik zou zelf even met ze mailen om te vragen of het niet zinvoller is om bijv een 6 core cpu te nemen icm met een 1070, om maar wat te noemen...

123catch doet de analyse/synthese in de autodesk cloud.

specs

• rutjekoot
Na een lange tijd een update.

Ik heb mij volledig ingelezen en begrijp meer van de componenten die benodigd zijn (blijf natuurlijk een leek).

De pc die voorheen in dit topic was geserveerd door mij was niet geheel een goede keuze. De nieuwe setup die ik voor ogen heb zal gericht zijn op het programma PHOTOSCAN.

De benodigde specificaties:
Advanced configuration
up to 64 GB RAM

CPU: Six-core Intel Core i7 CPU, Socket LGA 2011-v3 or 2011 (Haswell-E, Ivy Bridge-E or Sandy Bridge-E)

Motherboard: Any LGA 2011-v3 or 2011 model with 8 DDR4 or DDR3 slots and at least 1 PCI Express x16 slot

RAM: DDR4-2133 or DDR3-1600, 8 x 4 GB (32 GB total) or 8 x 8 GB (64 GB total)

GPU: Nvidia GeForce GTX 780 Ti, GeForce GTX 980 or GeForce GTX TITAN X

Mijn conclusies:

ik begrijp dat meer cores belangrijk zijn voor een snellere werking van het programma. De 3D-renderingen van de benodigde dense Cloud die uitgevoerd wordt door PHOTOSCAN worden door GPU aangestuurd. Hoe beter de videokaart hoe sneller de rendering wordt uitgevoerd.

Mijn nieuwe desktop samenstelling:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6800K Boxed€ 445,95€ 445,95
1MSI X99A RAIDER€ 205,31€ 205,31
1Palit GeForce GTX 980 Ti 6GB€ 399,-€ 399,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,50€ 69,50
1Cooler Master N300 (KWN1, windowed)€ 49,95€ 49,95
1be quiet! SHADOW ROCK 2€ 38,50€ 38,50
1G.Skill Ripjaws V F4-2666C15Q-32GVR€ 151,-€ 151,-
1Corsair RM550x€ 94,55€ 94,55
1Crucial BX200 480GB€ 116,81€ 116,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.570,57

Waarom heb ik gekozen voor de volgende onderdelen?

intel core i76800:
6-cores, dit is een betaalbaar product. De 6-core gekozen omdat een xeon niet te betalen is.
De onderstaande link is een voorbeeld van een betaalbare xeon set-up. Ben alleen bang dat dit systeem al gauw verouderd is en niet kan tippen aan de huidige eisen en toekomstige veranderingen die tot verbetering zullen leiden van i7-6800 set-up.

YouTube: ULTIMATE PC WORKSTATION - $2000 - FOR BLENDER 3D

Moederbord 2011-3:
Betaalbaar moederbord, ruimte om de (nu in gedachte) 32gb uit te breiden indien nodig. Dit door de acht opslaglocaties(is dit het goede woord).

videokaart:
betaalbaar, de prijs van de videokaart tegenover de prestaties is prima. Zie onderstaande test in de link:
https://www.pugetsystems....can-GPU-Acceleration-710/

Extra informatie:
De samengestelde set-up is volledig gebaseerd om photoscan goed te laten draaien. Het vervaardigen van 3D-modellen aan de hand van gemaakte foto's is op dit moment een hobby van mij. het vervaardigen van bouwkundige tekeningen met autocadd / en autodek revit zijn voor werk doeleinden. op mijn huidige laptop draaien deze tekenprogramma's redelijk en daarom zal iedere verbetering al goed genoeg zijn. Door deze set-up zal ik waar mogelijk ook afbeeldingen kunnen renderen vanuit revit of sketchupp (hoop dat ik gelijk heb). het belangrijkste is dat PHOTOSCAN redelijk zal draaien (redelijk = door de kosten van de set-up).

Wat wil ik van jullie?
antwoorden, antwoorden en hulp. wie kan deze vragen beantwoorden:

1 = Is dit een juiste set-up?
2 = Is het beter om de i7-6800 te vervangen door de i7-6850? dit is toch een hoop meer geld
3 = moederbord vervangen door onderstaande link? snel handelen en kopen?
V&A aangeboden: MSI X99A RAIDER
4 = Kan ik beter een GTX 960 videokaart kopen, aankijken of dit voldoende is en dan beslissen om een tweede GTX 960 toe te voegen als het niet rap genoeg renderd.
5 = Uit een oude pc nog liggen:
* dvd rom Samsung TS-H352 16x DVD-ROM IDE Drive (Black)
* LG GWA-4166B 16x DL DVD±RW IDE Drive with LightScribe (Black)

Passen deze onderdelen in de set-up? zoe niet welke dan toevoegen?

6 = Op welk onderdeel kan ik besparen?
7 = Om na het werken nog te ontspannen, mogen er ook wel goede games gespeeld worden. dit is toch goed mogelijk met dit systeem?

alvast bedankt voor de reacties

Rutje koot

Verwijderd

Wat wil je er uiteindelijk aan uitgeven? Het systeem in de jijbuis link komt op $5000,-, hier dus €5000,-. Je kunt het zo duur maken als je wilt en een duurdere cpu of videokaart zal steeds weer een beetje snelheid toevoegen. Maar let wel dat hoe duurder je het maakt elke € steeds minder extra snelheid oplevert.

• rutjekoot
De maximale kosten zullen rond €1500 uit mogen komen. Dit is exclusief monitoren en rand apparatuur.

De link betreft de videokaarten heb ik erbij gezet omdat hier uit blijkt dat twee of meer goedkopere videokaarten beter kunnen zijn dan 1 duurdere. Één van mijn vragen is of dat ook geld met de set-up die ik nu heb samengesteld.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
6800K lijkt me prima, minder pci-e lanes maar 2 gpu's kan daar ook prima mee.

2 gpu's lijkt redelijk ok te schalen in Photoscan als ik zo Puget lees. Ik zou niet meer op oude spullen inzetten tenzij Photoscan nog niet met Pascal werkt.

Dus een 6800K + gtx 1070, met ruimte voor een 1070 er bij.

Hou rekening met de ariflow en wat voor type gpu koeler je er in zet. Vooral met meerdere gpu's kun je soms beter voor Founders Edition koelers gaan, of alternatieven.

specs

• rutjekoot
Bedankt voor de reacties.

Nu de hamvraag, (tromgeroffel) wil dit systeem met de gekozen onderdelen gaan werken?

@matraopa: welk type van de founders edition is hier goed voor?

Thnx allemaal

• rutjekoot
En over de gtx 1070 denk ik nog even na, veel meer geldkrrggggg error
. (blsh*T) 1070 is niet zo duur,

[ Voor 29% gewijzigd door rutjekoot op 08-09-2016 19:48 ]

Pagina: 1