Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Mijn vraag
Zojuist kreeg ik artifacts op mijn scherm bij het opstarten van een game, waardoor er allemaal rare kleuren op mijn beeld kwamen en het scherm onleesbaar is geworden. Daarna startte hij de PC opnieuw op waarnaar ik artifacs zag in de bios. Na het bios scherm is het Windows 10 logo zichtbaar in goede kleuren en duidelijk zichtbaar daarna krijg ik echter een black screen en doet hij niks meer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU: I7 2600
Mobo: DH67BL
Graka: R9 270X
Geheugen: 6 gig DDR3 (dual)
PSU: Seasonic Voeding S12II-430 430W

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb Windows opnieuw geinstaleerd, echter start hij nog steeds niet op en heb ik nog steeds artifacts in de bios. Verder heb ik een andere PCIE stroomkabel geprobeerd op mijn videokaart aan te voeren, echter heeft dat niet geholpen.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn of is mijn videokaart gewoon kapot, als het daar al aan ligt?

Beste antwoord (via Metalbuster op 13-08-2016 07:47)

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Als je artifacts in je bios krijgt is er een probleem met je gpu. Heeft niks te maken met windows of drivers.

Probeer eens op je onboard gpu aan te sluiten en kijk dan of het weg is
Zo ja dan kan je nog proberen om je kaart te onderklokken en dan nog eens kijken.
Blijft ie het doen dan heb je een stervende gpu te pakken..

[ Voor 40% gewijzigd door Elmo_b op 12-08-2016 12:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Als je artifacts in je bios krijgt is er een probleem met je gpu. Heeft niks te maken met windows of drivers.

Probeer eens op je onboard gpu aan te sluiten en kijk dan of het weg is
Zo ja dan kan je nog proberen om je kaart te onderklokken en dan nog eens kijken.
Blijft ie het doen dan heb je een stervende gpu te pakken..

[ Voor 40% gewijzigd door Elmo_b op 12-08-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:39
Lijkt inderdaad op een defecte videokaart, sluit je scherm zoals hierboven gezegd eens aan op de poort in je moederbord om te kijken of hij het dan wel doet.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Mijn onboard GPU werkt wel. Inmiddels heb ik mijn videokaart eruit gehaald en een RMA aanvraag gedaan. Bedankt voor jullie hulp mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
Is het trouwens normaal dat zo'n videokaart dat ineens krijgt na 2 jaar gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:16

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Metalbuster schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 01:17:
Is het trouwens normaal dat zo'n videokaart dat ineens krijgt na 2 jaar gebruik?
Kan na 1 minuut gebruik gebeuren, kan ook na 20 jaar nog niet voorkomen. De onderdelen op deze kaarten zijn zo idioot klein dat er altijd wel wat kan misgaan wat niet meteen zichtbaar/merkbaar is. Zo heb ik videokaarten van 18 jaar liggen (TNTRiva 2 Ultra) die het nog perfect doen, en moest ik een 280X van net geen 2 jaar opsturen vanwege kapotte geheugenchips. Een acht jaar oude 8600GT had zijn cap's geploft, en een iets jongere GT220 puft nog even vrolijk door. Caps zijn zelf te vervangen, geheugenchips niet.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1