Keuze home cinema systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

We willen graag een home cinema systeem plaatsen (5.1) waarbij we ook een 2de zone mee kunnen bedienen. De 2de zone is een overdekt terras.

We twijfelen tss een Böse systeem of een marantz versterker met b&w luidsprekers.

Het voornaamste voor ons is het cinema gebeuren, daarna pas de muziek.

Heeft iemand hier ervaring mee of goeie tips want het is wel een kostelijk gebeuren

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Omdat dit aankoopadvies betreft, krijgt dit topic een verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies Daar kun je diverse soortelijke topics vinden.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:31:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dit staat er niet voor niets. We hebben toch graag wat concretere input over waar je zelf aan zit te denken. En een budget noemen zou ook wel handig zijn want dat bepaald mede de mogelijkheden.

Op het forum zul je weinig handen op elkaar krijgen voor Bose. De prijs-kwaliteitsverhouding bij hun producten is namelijk niet bepaald optimaal. En met alleen Marantz en B&W kunnen we ook niet heel veel aangezien we het dan over talloze producten hebben in uiteenlopende prijsklassen.

Ofwel: wat meer input zou zéér wenselijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zelf geen persoonlijke voorkeur, maar wil een degelijk systeem met een goede prijs - kwaliteitsverhouding. Er is een budget van ongeveer 2000 euro

Ik heb een offerte voor de Bose soundtouch 520 met een extra versterker (SA 5) voor de 2de zone, prijs=2300 euro.
Ik heb ook nog een offerte voor een marantz versterker nr1607 met luidsprekers van B&W, M1 hierbij een subwoof van B&W, ASW608. Totale prijsplaatje is 2150 euro.
Elke verkoper praat voor zijn eigen merk wat logisch is, maar vind het moeilijk om een goede keuze te maken aangezien het ook niet over kleingeld gaat
We willen graag een goed 5.1 systeem met bijkomstig de mogelijk om 2 luidsprekers onder het terras te sturen waarbij we op de achtergrond kunnen muziek afspelen.
Heeft iemand hier ervaring mee, of met andere merken wat misschien geschikter zijn voor ons concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:09
Het is idd prijzig, daarom moet je je ook niet laten leiden door verkooppraatjes, maar afgaan op jouw oren. Als beluisteren van de sets en andere mogelijkheden binnen deze prijs niet mogelijk is, bedank je de verkoper vriendelijk voor de gegeven informatie, maar ga je naar een winkel die die mogelijkheden wel biedt. In sommige gevallen is het zelfs mogelijk om het thuis te testen of het ook daar bevalt.

Nou is het natuurlijk lastig om een keuze te maken. Er zijn zoveel merken en modellen, met elk een eigen klank en je weet nooit of je het onderste uit de kan haalt bij een aanschaf. Dat fenomeen zal eigenlijk altijd blijven. We kunnen ideeën aandragen, maar iedereen zal slechts opnoemen wat die zelf heeft staan. Daar wordt je niet wijzer van, want je kunt net zo goed de pricewatch doorspitten om te zien wat er voor welke prijs te koop is.

Ook de omschrijving van een kenmerkende klank zal voor iedereen net even anders zijn. Meestal zijn er geen goede woorden voor en iedereen zal er een andere betekenis of waarde aan hangen.

Beluisteren is de enige juiste te bewandelen weg.

Wat betreft functies van receivers, zijn er volgens mij niet zoveel verschillen, althans niet tussen marantz, onkyo, Denon, en vergelijkbare merken. Kant-en-klaar sets van bijvoorbeeld Philips, Samsung, Sony, etc staan doorgaans niet bekend om hun overvloed aan mogelijkheden. Die vermijd je dus het beste. Of bose daar ook bij hoort weet ik zo niet.

Ik denk wel dat je beter voor twee losse apparaten gaat, al dan niet gekoppeld. Aangezien de volumeregeling en andere instellingen anders niet zo praktisch is, wanneer je telkens naar de woonkamer moet gaan.