Voor (vrij) licht gebruik ben ik een nieuwe PC aan het samenstellen. Het zwaarste wat hierop komt te draaien zal InDesign zijn, maar deze zal maar sporadisch gebruikt worden. Wanneer het dus wat langzamer is zal het geen probleem zijn. Verder zal het voornamelijk Word/Excel/Mail gebruik zijn. Het budget is maximaal € 300,-.
Hierbij had ik het volgende in gedachten:
Er is niet heel veel ruimte voor een PC kast, dus deze moet of onder de monitor komen te staan of net als deze klein genoeg zijn om naast de monitor te staan.
Als kast heb ik de LC-Power LC-1360II gekozen omdat ik het een mooie en praktisch kast vindt. Een voordeel is dat er ook al een voeding in zit, dus dat scheelt weer wat in de kosten. Maar is de voeding van 90W wel voldoende voor deze setup?
De processor heeft een TDP van 54W, maar van de andere onderdelen is het wat lastig te vinden wat ze precies nodig hebben.
Wanneer er andere op- en aanmerkingen zijn dan hoor ik het ook graag!
Hierbij had ik het volgende in gedachten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4400 Boxed | € 56,49 | € 56,49 |
| 1 | Asus H110I-PLUS | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | LC-Power LC-1360II | € 42,50 | € 42,50 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 37,50 | € 37,50 |
| 1 | Kingston SSDNow UV400 240GB | € 62,02 | € 62,02 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 273,46 | |
Er is niet heel veel ruimte voor een PC kast, dus deze moet of onder de monitor komen te staan of net als deze klein genoeg zijn om naast de monitor te staan.
Als kast heb ik de LC-Power LC-1360II gekozen omdat ik het een mooie en praktisch kast vindt. Een voordeel is dat er ook al een voeding in zit, dus dat scheelt weer wat in de kosten. Maar is de voeding van 90W wel voldoende voor deze setup?
De processor heeft een TDP van 54W, maar van de andere onderdelen is het wat lastig te vinden wat ze precies nodig hebben.
Wanneer er andere op- en aanmerkingen zijn dan hoor ik het ook graag!