Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Advies] Nieuwe PC (max. € 300,-)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Voor (vrij) licht gebruik ben ik een nieuwe PC aan het samenstellen. Het zwaarste wat hierop komt te draaien zal InDesign zijn, maar deze zal maar sporadisch gebruikt worden. Wanneer het dus wat langzamer is zal het geen probleem zijn. Verder zal het voornamelijk Word/Excel/Mail gebruik zijn. Het budget is maximaal € 300,-.

Hierbij had ik het volgende in gedachten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 56,49€ 56,49
1Asus H110I-PLUS€ 74,95€ 74,95
1LC-Power LC-1360II€ 42,50€ 42,50
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 37,50€ 37,50
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 62,02€ 62,02
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 273,46

Er is niet heel veel ruimte voor een PC kast, dus deze moet of onder de monitor komen te staan of net als deze klein genoeg zijn om naast de monitor te staan.

Als kast heb ik de LC-Power LC-1360II gekozen omdat ik het een mooie en praktisch kast vindt. Een voordeel is dat er ook al een voeding in zit, dus dat scheelt weer wat in de kosten. Maar is de voeding van 90W wel voldoende voor deze setup?

De processor heeft een TDP van 54W, maar van de andere onderdelen is het wat lastig te vinden wat ze precies nodig hebben.

Wanneer er andere op- en aanmerkingen zijn dan hoor ik het ook graag!

Alle reacties

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:50
je voeding is in principe genoeg voor deze build.
enige wat ik zie wat ik zou aanpassen is ipv de kingston 240GB de samsung 750 evo nemen. deze is qua kwaliteit gewoon beter. en als het nog in je budget valt zou ik zelfs voor de 850 evo gaan die nog een stuk beter is dan beide maar ook ietsjes duurder

hoop je hiermee genoeg geïnformeerd te hebben en anders laat het mij even weten

Gr Gamerboy

[ Voor 13% gewijzigd door gamerboy op 12-08-2016 13:22 ]

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Qua SSD heb ik nu de SSD genomen welke ook aangeraden werd in de BBG van juli. Zelf had ik eerst de Crucial BX200 in de lijst staan (die heb ik thuis ook al in een systeem zitten).

Hoeveel verschil zit er precies tussen deze SSD's van Samsung, Crucial en Kingston?

Volgens de BBG was de SSD van Kingston namelijk sneller dan die van Crucial.

• gamerboy
klopt die van kingston is iets hoger dan die van crucial. echter die van samsung is beter dan beide. deze haalt de beste snelheid van de drie. dus die raad ik aan als je het budget het toelaat zou ik zelf gaan voor de 850 evo.

ik zelf heb zowel de samsung 850 evo en de crucial bx200. de bx200 is wel echt een heel stuk langzamer vandaar dit advies hahah

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:08
Het verschil ga je pas zien als je benchmarks gaat draaien. In de praktijk merk je er weinig van. De SSD die je nu hebt is gewoon goed.

• gamerboy
ndthien schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:32:
Het verschil ga je pas zien als je benchmarks gaat draaien. In de praktijk merk je er weinig van. De SSD die je nu hebt is gewoon goed.
ben ik het niet mee eens ik heb ze alle 3 personlijk getest en het verschil is juist heel duidelijk te merken
vooral met het schrijven naar de schijf toe ;)

Pagina: 1