Goed punt. Dan denk ik nog wel dat '1 miljoen accounts' beter is.
letatcest schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:37:
Blendle, en enkele maanden eerder
Elinea en nog eerder
MyJour (inmiddels ter ziele), zoeken naar een manier om iets te doen om daadwerkelijk geld te verdienen met geschreven inhoud, iets wat Tweakers ook doet, maar op een andere manier. Het aantal topics op Tweakers en nieuwsberichten rond piraterij is bijvoorbeeld groot. Daarmee zit een bedrijf dat zoekt naar een online verdienmodel voor geschreven inhoud voor mijn gevoel - da's dus persoonlijk - dichter in de buurt van waar tweakers mee bezig zijn dan een bedrijf dat geld verdient door het instellen van een fee voor een online veiling.
Waar de doorsnee tweaker mee bezig is, of waar een redactietweaker mee bezig is? De mensen van Blendle ziten ook in de journalistiek. Toegegeven, Moneybird gebruikt ik zelf en Catawiki ben ik een tijd terug op bezoek geweest bij een meet-up, dus die voorbeelden had ik paraat
Ik kan niet voor alle Tweakers spreken, zelf zie ik het nieuws van Blendle dus niet zoals je beschrijft maar als nieuws uit de categorie 'Nederlandse startup doet het goed'. Vanuit dat perspectief valt het me op dat deze startup vaker wel dan niet Blendle is. Naast een serie als Polderpioniers die het verleden uitlicht, zou ik graag ook coverage van het heden hebben.
letatcest schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:37:
edit: ik drukte te snel op verstuur... maar wilde nog toevoegen dat ook een dienst als Silk (ik had er nog nooit van gehoord trouwens) volgens mij in zeer veel verschillende vormen op internet bestaat en daarmee minder uniek is. Maar wellicht ben ik biased. Je merkt wel direct dat als een dienst en zijn medewerkers van zich laten horen op verschillende andere plekken in 'de' media, zoals via blogs op Medium, podcasts en andere plekken, toch blijkbaar meer in de kijker lopen dan bv. Elinea.
Silk had ik gesubmit als een doorsnee overnamenieuwtje met Nederlands tintje. Palantir is wel weer een bijzonder bedrijf om door overgenomen te worden, maar wat ze er mee willen zal waarschijnlijk net zo geheim blijven als wat ze allemaal doen voor hun geheimzinnige klanten.
Verder heeft Blendle zeker hun PR goed op orde en daar is op zich niets mis mee. Ik hoop alleen niet dat dat uitmondt in jounalistieke circlejerk, om het bot te zeggen. Dat zie ik ook al op de andere sites die ik volg specifiek voor mijn vakgebied als developer, die zijn vaak gefixeerd op de Bay Area.