TV of versterker defect - hulp met troubleshooten gewenst

Pagina: 1
Acties:

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:30
Lastig om een goede topictitel te bedenken, maar hoe troubleshoot ik het volgende verder:

Ik heb een LG 65UH600V aan de muur hangen met daaronder een Pioneer VSX-831.

De TV heb ik nu 16 dagen en de versterker 13 dagen. Beide nieuw gekocht.

Aangesloten als volgt:
TV HDMI 1 -> Pioneer. (Wat mij hier al opviel is dat ik geen ARC heb / kan gebruiken. Staat wel in TV menu, maar is in specs nergens terug te vinden behalve op 1 duitse site) Voor audio heb ik dus een optische kabel aangesloten en dat werkt prima.

Op de Pioneer zitten vervolgens mijn: Xbox one, horizon en NUC aangesloten.

Vanmorgen zet ik de tv, horizon en versterker aan. Ik zie op mijn tv: Geen signaal en ik hoor geen geluid. Dit heb ik de afgelopen weken eerder gehad met Spotify over de Pioneer. Dan stond het wel aan maar had ik geen geluid. Herstarten van de Pioneer hielp en dan werkte het. Vanmorgen echter na een herstart Pioneer: "Geen signaal"

Ik dacht om de HDMI kabel te wisselen. Zodra ik de HDMI kabel uit de versterker trok kreeg ik direct geluid over de boxen van de Horizon. (? Vreemd) Kabel terug erin, geen geluid en geen signaal.

Andere HDMI kabel, zelfde verhaal. Geen geluid en geen signaal.

Pioneer aangesloten op HDMI 2 op de TV. Direct geluid en beeld. (yes! zal dan wel defecte HDMI 1 zijn?)

En dan wordt het verwarrend... Sluit ik mn Xbox, horizon of NUC rechtstreeks op de TV op HDMI 1 aan dan werkt het gewoon...

Waar ligt dit aan? Coolblue (daar heb ik de TV gekocht) denkt aan de TV. (ik zelf denk dat ook maar ben er niet van overtuigd) Ze willen hem graag voor me laten repareren maar dan ben ik minimaal 3 weken de TV kwijt. (Nee bedankt :'( )

Of ligt dit aan de versterker, omdat alle apparaten los het wel op de TV doen op HDMI 1?
(dan rij ik vanavond nog naar de mediamarkt om hem om te ruilen.)

Iemand suggesties?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Geen idee of je er iets aan hebt maar misschien een optie om te onderzoeken. Zelf heb ik ook een tv staan met via HDMI een receiver aangesloten. En op die receiver zit via HDMI ook weer e.e.a. aangesloten. Af en toe had ik ook last van wel/geen beeld/geluid. Dit zat hem in "HDMI handshake" problemen. Uiteindelijk was dit eenvoudig op te lossen door de volgorde van het starten van het spul in een bepaald volgorde te doen. In mijn geval eerst de tv, dan de receiver en dan de Ziggo-box/NUC/PS3, whatever. Sindsdien nooit meer problemen gehad.

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:30
S1NN3D schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:53:
Geen idee of je er iets aan hebt maar misschien een optie om te onderzoeken. Zelf heb ik ook een tv staan met via HDMI een receiver aangesloten. En op die receiver zit via HDMI ook weer e.e.a. aangesloten. Af en toe had ik ook last van wel/geen beeld/geluid. Dit zat hem in "HDMI handshake" problemen. Uiteindelijk was dit eenvoudig op te lossen door de volgorde van het starten van het spul in een bepaald volgorde te doen. In mijn geval eerst de tv, dan de receiver en dan de Ziggo-box/NUC/PS3, whatever. Sindsdien nooit meer problemen gehad.
Ik ga dat vanmiddag na werk direct proberen! Thanks voor de tip

Edit: volgorde van aanzetten, tv, versterker, source. Lijkt direct te werken!

[ Voor 5% gewijzigd door MisterEagle op 12-08-2016 18:08 ]