Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-06 18:55
Hallo Tweakers,

Momenteel ben ik aan het kijken voor een nieuwe camera maar ik kom er niet echt uit. Momenteel ben ik in bezit van een Panasonic DMC-FS6. Deze camera is echter al wat jaartjes oud en heeft zijn beste tijd gehad. Tijdens onze laatste vakantie merkte we dat deze gewoon geen goede foto's meer maakt. Zeker als je het vergelijkt met de camera die momenteel op mijn iPhone 6S zit. Foto's in donkere omgevingen zijn helemaal een drama.

Ik ben op zoek naar een wat professionelere all-round camera. Ik ga binnenkort op vakantie naar Las Vegas en ga ook de Grand Canyon etc. bezoeken. Ik vind het dus belangrijk om daar mooie foto's te kunnen maken. Goede landschapsfoto's van de Grand Canyon, maar ook avondfoto's in Las Vegas met de bekende neonverlichting e.d. Thuis wil ik portretfoto's maken en foto's op verjaardagen etc. Verder lijkt zoom mij ook wel fijn om close-up foto's in bijvoorbeeld dierentuinen te maken of tijdens het vliegtuig spotten. Ook wil ik foto's maken waarbij 1 object scherp is en de achtergrond onscherp. Zo'n lens met een 1.8 diafragma lijkt mij daarvoor geschikt.

Wel wil ik vermelden dat ik geen professionele fotograaf ben maar ik wil wel graag kunnen experimenteren met sluitertijd, diafragma en ISO waardes. Ik wil mij hier dus wel zeker meer in gaan verdiepen en er meer mee doen.

Ik ben al meer dan een week aan het zoeken naar een geschikte camera maar ik kom er gewoon niet uit. Ik heb nu twee modellen op het oog. De eerste is de Sony DSC-RX100 IV:

Sony DSC-RX100 IV

De voordelen:
  • Klein en compact
  • Lichtsterke lens (diafragma van f/1.8-2.8)
  • 4K filmen (weliswaar 5 minuten continu, maar toch)
  • Optical Image stabilization
  • Schermpje kan helemaal naar boven voor selfie-modus
De nadelen:
  • Geen verwisselbare lens
  • Prijs
  • Beperk zoombereik
Ik vind het een onwijs mooie camera maar het is vooral het zoombereik waar ik over twijfel. De lens an sich is volgens mij wel erg goed. Als je ziet wat voor foto's Jared Polin maakt, dan is dat echt wel indrukwekkend: https://youtu.be/JESEkhzrdQM

De tweede camera die ik op het oog heb is de Sony a6000:

Sony a6000

De voordelen:
  • Verwisselbare lenzen, dus breder inzetbaar.
  • Meerdere focus points
  • Voordeliger geprijsd
De nadelen:
  • Kitlens heeft slechter diafragma dan de DSC-RX100 IV
  • Iets groter dus meer meesjouwen.
  • Geen 4K
  • Geen optical image stabilization
  • Scherm beperkt kantelbaar (geen selfie modus)
Dat 4K en selfie-modus vind ik opzich geen dealbreaker, alhoewel het wel fijn is om future-proof te zijn. Wel is de kitlens minder dan degene op de DSC-RX100 IV, dus ik zal sowieso een extra lens moeten aanschaffen.Of misschien twee....een zoomlens en een lens met een goede lichtsterkte.

Ergens denk ik dat die a6000 een betere investering is. Ja, ik moet extra lenzen kopen. Het voordeel is dat ik die lenzen ook mee kan nemen als ik een andere body koop. Ik ben in elk geval voor beide camera's ongeveer evenveel geld kwijt denk ik.

Ik had ook de Nikon DL24-85MM op het oog, maar vanwege leveringsproblemen is het onduidelijk wanneer deze op de markt koopt. Daarnaast heeft die geen viewfinder (wel los te koop voor > € 300,- euro) en dat vind ik wel een nadeel.

Wat is jullie advies in deze? Voor een modernere camera gaan zoals de DSC-RX100 IV? Of toch een iets ouder model, maar met meer uitbreidbaarheid?

Ik heb beide camera's ook vergelijken via sites als: http://cameradecision.com...y-Cyber-shot-DSC-RX100-IV.
Voor elke camera is wel iets te zeggen.

Ik ben deze week al drie keer de MediaMarkt binnengestapt om ze vast te houden en er mee te spelen maar ik blijf twijfelen. Ergens neig ik ook wel om direct voor de a6300 te gaan (want, betere specs :P ) maar aan de andere kant denk ik dat het goed is om met de a6000 te beginnen. De a6300 kost bijna het dubbele van de a6000. Ook probeer ik mij goed te oriënteren door veel YouTube filmpjes te bekijken van Jared Polin en Gary Fong.

Een spiegelreflex blijft ook op de achtergrond door mijn hoofd spoken, maar die vind ik qua formaat weer te groot.

Dit weekend probeer ik langs een foto speciaalzaak te gaan om te kijken wat zij mij adviseren maar ik ben ook benieuwd naar jullie advies. :)

Bij voorbaat dank!
DedSec85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:49
waarom Sony? Er zijn zo veel andere merken. Als je 1000 euro te besteden hebt en vol voor fotokwaliteit gaat en iets minder behoefte hebt aan snufjes, zou je ook naar een Fuji X-T10 kijken met de prachtige 18-55 2.8-4.0 kitlens. Iets minder qua formaat heb je micro 4/3, met Olympus en Panasonic als merken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

107mb schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:09:
waarom Sony? Er zijn zo veel andere merken. Als je 1000 euro te besteden hebt en vol voor fotokwaliteit gaat en iets minder behoefte hebt aan snufjes, zou je ook naar een Fuji X-T10 kijken met de prachtige 18-55 2.8-4.0 kitlens. Iets minder qua formaat heb je micro 4/3, met Olympus en Panasonic als merken..
Omdat de RX100 IV een prachtding is en de A6000 ook? De sensor van Fuji komt in de basis ook gewoon bij Sony van de band rollen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:17:
[...]

Omdat de RX100 IV een prachtding is en de A6000 ook? De sensor van Fuji komt in de basis ook gewoon bij Sony van de band rollen ;) .
Uuuuuh, Fuji is een van de weinige merken die zelf sensoren maakt, zeker voor alle X modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PageFault schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:24:
[...]

Uuuuuh, Fuji is een van de weinige merken die zelf sensoren maakt, zeker voor alle X modellen.
Is niet alleen de toplaag van Fuji?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Nee ze maken de complete X trans sensoren zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 22:10
Nee. De sensor is van Sony. Het kleurfilter is het ontwerp van Fuji.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:46
DedSec85 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:37:
Hallo Tweakers,

Momenteel ben ik aan het kijken voor een nieuwe camera maar ik kom er niet echt uit. Momenteel ben ik in bezit van een Panasonic DMC-FS6. Deze camera is echter al wat jaartjes oud en heeft zijn beste tijd gehad. Tijdens onze laatste vakantie merkte we dat deze gewoon geen goede foto's meer maakt. Zeker als je het vergelijkt met de camera die momenteel op mijn iPhone 6S zit. Foto's in donkere omgevingen zijn helemaal een drama.

Ik ben op zoek naar een wat professionelere all-round camera. Ik ga binnenkort op vakantie naar Las Vegas en ga ook de Grand Canyon etc. bezoeken. Ik vind het dus belangrijk om daar mooie foto's te kunnen maken. Goede landschapsfoto's van de Grand Canyon, maar ook avondfoto's in Las Vegas met de bekende neonverlichting e.d. Thuis wil ik portretfoto's maken en foto's op verjaardagen etc. Verder lijkt zoom mij ook wel fijn om close-up foto's in bijvoorbeeld dierentuinen te maken of tijdens het vliegtuig spotten. Ook wil ik foto's maken waarbij 1 object scherp is en de achtergrond onscherp. Zo'n lens met een 1.8 diafragma lijkt mij daarvoor geschikt.

Wel wil ik vermelden dat ik geen professionele fotograaf ben maar ik wil wel graag kunnen experimenteren met sluitertijd, diafragma en ISO waardes. Ik wil mij hier dus wel zeker meer in gaan verdiepen en er meer mee doen.

Ik ben al meer dan een week aan het zoeken naar een geschikte camera maar ik kom er gewoon niet uit. Ik heb nu twee modellen op het oog. De eerste is de Sony DSC-RX100 IV:

[afbeelding]

De voordelen:
  • Klein en compact
  • Lichtsterke lens (diafragma van f/1.8-2.8)
  • 4K filmen (weliswaar 5 minuten continu, maar toch)
  • Optical Image stabilization
  • Schermpje kan helemaal naar boven voor selfie-modus
De nadelen:
  • Geen verwisselbare lens
  • Prijs
  • Beperk zoombereik
Ik vind het een onwijs mooie camera maar het is vooral het zoombereik waar ik over twijfel. De lens an sich is volgens mij wel erg goed. Als je ziet wat voor foto's Jared Polin maakt, dan is dat echt wel indrukwekkend: https://youtu.be/JESEkhzrdQM

[afbeelding]

De voordelen:
  • Verwisselbare lenzen, dus breder inzetbaar.
  • Meerdere focus points
  • Voordeliger geprijsd
De nadelen:
  • Geen 4K
Dat 4K en selfie-modus vind ik opzich geen dealbreaker, alhoewel het wel fijn is om future-proof te zijn. Wel is de kitlens minder dan degene op de DSC-RX100 IV, dus ik zal sowieso een extra lens moeten aanschaffen.Of misschien twee....een zoomlens en een lens met een goede lichtsterkte.

Ergens denk ik dat die a6000 een betere investering is. Ja, ik moet extra lenzen kopen. Het voordeel is dat ik die lenzen ook mee kan nemen als ik een andere body koop. Ik ben in elk geval voor beide camera's ongeveer evenveel geld kwijt denk ik.

Ik had ook de Nikon DL24-85MM op het oog, maar vanwege leveringsproblemen is het onduidelijk wanneer deze op de markt koopt. Daarnaast heeft die geen viewfinder (wel los te koop voor > € 300,- euro) en dat vind ik wel een nadeel.

Wat is jullie advies in deze? Voor een modernere camera gaan zoals de DSC-RX100 IV? Of toch een iets ouder model, maar met meer uitbreidbaarheid?

Ik heb beide camera's ook vergelijken via sites als: http://cameradecision.com...y-Cyber-shot-DSC-RX100-IV.
Voor elke camera is wel iets te zeggen.

Ik ben deze week al drie keer de MediaMarkt binnengestapt om ze vast te houden en er mee te spelen maar ik blijf twijfelen. Ergens neig ik ook wel om direct voor de a6300 te gaan (want, betere specs :P ) maar aan de andere kant denk ik dat het goed is om met de a6000 te beginnen. De a6300 kost bijna het dubbele van de a6000. Ook probeer ik mij goed te oriënteren door veel YouTube filmpjes te bekijken van Jared Polin en Gary Fong.

Een spiegelreflex blijft ook op de achtergrond door mijn hoofd spoken, maar die vind ik qua formaat weer te groot.

Dit weekend probeer ik langs een foto speciaalzaak te gaan om te kijken wat zij mij adviseren maar ik ben ook benieuwd naar jullie advies. :)

Bij voorbaat dank!
DedSec85
De RX100 (ongeacht versie) is niet geschikt voor alles waarbij dingen dichtbij wil halen. Portretten met kleine scherptediepte (gezicht scherp, achtergrond onscherp) is eigenlijk ook niet te doen. Die f/1.8 is enkel aan de korte kant van je bereik, maar loopt al snel op naar f/2.8. Daarnaast klinkt f/1.8 heel mooi, maar door de kleine sensor is het effect veel minder. De A6000 met kitlens lijkt veel minder lichtsterk, maar omdat de sensor een stuk groter is, compenseert hij daarvoor.
Een A6000 met een paar lenzen kan je wel alles leveren wat je wil: dingen dichtbij halen (met een telezoom), landschappen (met de 16-50), portretten met kleine scherptediepte (50mm f/1.8).
PageFault schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:24:
Nope, er zijn onder de grote merken maar 2 sensoren bakkers: Sony (de meeste) en Canon (Toshiba heeft ook een tijdje voor Nikon sensoren gemaakt). Fuji gooit alleen een eigen filter erop (X-trans ipv Bayer).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
107mb schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:09:
Ik was eerst aan het kijken naar Nikon, maar kreeg van iemand een tip om eens naar de Sony a6000 te kijken. Sony schijnt op fotografie gebied steeds beter te worden (heb ik gehoord) dus vandaar. Ik heb de Fuji X-T10 bekeken en qua lay-out en ergonomie spreekt deze mij niet erg aan, maar ik geloof graag dat Fuji goede camera's maakt wat beeldkwaliteit betreft.
Universal Creations schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:01:
[...]

De RX100 (ongeacht versie) is niet geschikt voor alles waarbij dingen dichtbij wil halen. Portretten met kleine scherptediepte (gezicht scherp, achtergrond onscherp) is eigenlijk ook niet te doen. Die f/1.8 is enkel aan de korte kant van je bereik, maar loopt al snel op naar f/2.8. Daarnaast klinkt f/1.8 heel mooi, maar door de kleine sensor is het effect veel minder. De A6000 met kitlens lijkt veel minder lichtsterk, maar omdat de sensor een stuk groter is, compenseert hij daarvoor.
Een A6000 met een paar lenzen kan je wel alles leveren wat je wil: dingen dichtbij halen (met een telezoom), landschappen (met de 16-50), portretten met kleine scherptediepte (50mm f/1.8).
[...]
Ja ik ben gisteren even naar een fotospeciaalzaak geweest en daar werd mij verteld dat het inderdaad ook afhankelijk is van de grootte van de sensor.

Ik denk toch dat het de Sony a6000 gaat worden. Nu nog even bepalen of ik de set met de zoomlens ga doen voor € 999,-, of alleen met de standaard kitlens erbij. In elk geval bedankt voor het advies! _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door DedSec85 op 14-08-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:42
De lenzen van Sony staan niet bekend om hun kwaliteit , lenzen van Panasonic of Olympus scoren een stuk beter en veel meer keuze .
Wellicht iets om rekening mee te houden bij de aanschaf van een toestel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:09

Grin

Ride si sapis.

Als ik één advies mag geven: stay away from the standaard kitlens...
De A6000 is echt een prachtige camera - heb 'm zelf al enkele jaren en tot grote tevredenheid - maar de kitlens trekt je hele camerasysteem naar beneden. Mocht je hem in eerste instantie toch aanschaffen, bedenk dan dat de A6000 meer in z'n mars heeft met een andere lens(!).

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ramrodwillem schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:14:
De lenzen van Sony staan niet bekend om hun kwaliteit , lenzen van Panasonic of Olympus scoren een stuk beter en veel meer keuze .
Wellicht iets om rekening mee te houden bij de aanschaf van een toestel .
Dat is wel heel kort door de bocht. Voor APS-C heb je gelijk, maar er zijn echt wel pareltjes van Sony te vinden hoor ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ja ik doel natuurlijk op APS-C , waar DedSec85 belangstelling voor heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Grin schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:09:
Als ik één advies mag geven: stay away from the standaard kitlens...
De A6000 is echt een prachtige camera - heb 'm zelf al enkele jaren en tot grote tevredenheid - maar de kitlens trekt je hele camerasysteem naar beneden. Mocht je hem in eerste instantie toch aanschaffen, bedenk dan dat de A6000 meer in z'n mars heeft met een andere lens(!).
Welke lens heb jij er momenteel opzitten? Ik ben van plan om er sowieso een zoomlens bij aan te schaffen. Ik twijfel ook over de combi-kit waar de 16-50 en de 55-210 lens in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:46
De 18-105 is een wat beter objectief met een goed bereik en redelijke lichtsterkte. Verwacht alleen geen scherpe hoeken en ook de chromatische aberratie is puntje van zorg.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 22:10
Universal Creations schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:50:
De 18-105 is een wat beter objectief met een goed bereik en redelijke lichtsterkte. Verwacht alleen geen scherpe hoeken en ook de chromatische aberratie is puntje van zorg.
En je moet er tegen kunnen dat het een powerzoom lens is. Dus je kunt alleen elektronisch zoomen met de zoomring en de zoomknop. Voordeel is wel de interne zoom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:09

Grin

Ride si sapis.

DedSec85 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:44:
[...]

Welke lens heb jij er momenteel opzitten? Ik ben van plan om er sowieso een zoomlens bij aan te schaffen. Ik twijfel ook over de combi-kit waar de 16-50 en de 55-210 lens in zit.
Eigenlijk altijd een van deze drie:Waar mijn voorkeur gaat naar de 24 mm, echt een hele mooie lens. De andere twee zijn ook prima maar dat Zeiss logo'tje doet 't m! 8) Pure nonsense uiteraard, maar het is mijn favoriete lens @ E-mount APSC en waarschijnlijk een van de beter (de beste?) APSC prime's voor dit systeem. Heb ook nog de Sony Vario Tessar T* E 16-70mm f/4 ZA OSS maar dat ding heb ik gelukkig in de sale kunnen kopen. M'n standaard riedeltje bij deze lens (gelukkig heb ik een 'redelijk oke' exemplaar...):
"
De 16-70 F4 zou ik, met de kennis van nu, nooit weer kopen. Hij is aardig maar krankzinnig duur; de prijs/kwaliteit verhouding is m.i. zoek en een echt goede lens is het zeker niet. Kers op de taart van deze lens zijn de exemplarische verschillen; je kan geluk/pech hebben met dit ding.
"
APSC - dus niet FF/FE(!) - E-mount is echt leuk qua camera's maar goede/leuke lenzen zijn schaars, alleen de primes zijn goed/uitstekend *mening* en veelal (erg) duur *mening*. Het ontbreken van een 'goede en handzame standaard zoom' vind ik een groot gemis; juist daar kan een MILC-systeem als dit schitteren(!). Maar t/m 50 mm is het echt smullen met leuke prime's en uitstekende camera's (6000 en 6300).

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 19:12
DedSec85 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:37:

De nadelen:
  • Geen 4K
Dat van die OSS klopt niet. Bij E-mount zit de stabilization in de lens, Optical Steady Shot heet dat. In de lens zitten dus actuatoren die de lens stabiliseren. Alpha mount doet volgens mij hetzelde, net als Canon en Nikon. Bij Micro 4/3 zit de stabilisatie in de body.

Echter niet alle lenzen hebben OSS. Ik heb een fish-eye en wide angle lens waar geen OSS in zit, zelfs geen auto-focus.

Qua zoom lens. Je kunt kiezen tussen de SEL55210 en de SEL18200SE. Ik heb ze allebei. De tweede sinds kort, 2e hands. Ik had nog een oude SEL18200 liggen, maar dat is een "kanon" en is verkocht. Veel te zwaar en log, hoewel de lens (erg) goed is. Qua gewicht, grootte en handling zijn de SEL55210 en de SEL18200SE hetzelfde vind ik. Echter het maakt een E-mount camera veel lomper, gezien de 16-50 mm kit lens die heel compact is en vaak voldoende is.

Ik wilde de SEL18200SE ook hebben, omdat het soms handig is om een groot bereik te hebben, scheelt wisselen.

Ik heb recent mijn oude trouwe NEX-5N vervangen door een a6000. Ik ben wel benieuwd naar de low-light perfornance van de a6000. De 5N was erg goed. De a6000 betekent van 16MP naar 24MP, ik ben benieuwd of kleinere pixels met noise reduction, maar waarschijnlijk nieuwere technologie in de sensor (back-side illumination ???) minimaal net zo goed is.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loekf2 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:51:
[...]

Dat van die OSS klopt niet. Bij E-mount zit de stabilization in de lens, Optical Steady Shot heet dat. In de lens zitten dus actuatoren die de lens stabiliseren. Alpha mount doet volgens mij hetzelde, net als Canon en Nikon. Bij Micro 4/3 zit de stabilisatie in de body.
Full-Frame E-Mount zit het ook in een aantal bodies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 19:12
Anoniem: 159816 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:31:
[...]

Full-Frame E-Mount zit het ook in een aantal bodies.
Volgens mij is het hybride systeem, dus deel in lens, deel in body. Sony noemt dit 5-axis stabilization voor full-frame E-mount:

Sony OSS E-mount lenses get Pitch & Yaw stabilization from the lens and X, Y and Roll stabilization from the body.

(zie https://www.dpreview.com/forums/thread/3944950)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loekf2 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:44:
[...]

Volgens mij is het hybride systeem, dus deel in lens, deel in body. Sony noemt dit 5-axis stabilization voor full-frame E-mount:

Sony OSS E-mount lenses get Pitch & Yaw stabilization from the lens and X, Y and Roll stabilization from the body.

(zie https://www.dpreview.com/forums/thread/3944950)
Nee, er zijn ook objectieven met OSS (bijv. de eerste A7 heeft geen in-body stabilisatie). Met bijv. de A7II heb je met alle objectieven stabilisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Ik ga denk ik toch voor de a6300 met de kitlens. Een betere lens komt met de tijd wel.
In elk geval dank voor jullie advies tot zover!

Weet iemand want de maximale grootte van een memory card is die de a6300 aan kan? In de handleiding gaan ze tot 64GB maar volgens mij moet 128GB ook werken. Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Waarom twijfel je aan de handleiding ....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
ramrodwillem schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:00:
Waarom twijfel je aan de handleiding ....?
Omdat het mij sterk lijkt dat 64GB de max is. Zeker nu er 128GB / 256GB / 512GB kaartjes in omloop zijn.
Net even gebeld met een camerawinkel en volgens hen zou 128GB geen probleem moeten zijn.

EDIT: Nu ook officiele reactie van Sony gekregen. De a6300 is getest met kaarten tot 128 GB en dat zou geen probleem moeten zijn. 256GB of 512GB werkt wellicht ook maar dat kunnen ze niet garanderen.

[ Voor 21% gewijzigd door DedSec85 op 30-08-2016 10:35 ]

Pagina: 1