Toon posts:

nieuwe 1060 of 2e hands 980...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik ben bezig met een eerst pc build en zit nog te twijfelen over de grafische kaart die ik erin wil.
De pc wordt voornamelijk gebruikt voor fotobewerking en medium gaming. dit zal dus ook niet op 4k zijn en hoeft niet perse op Ultra settings. High settings is wel een vereiste en dan gaat het over hedendaagse games.

wel moet het een Nvidia kaart zijn. Dit zou na het lezen van verschillende reviews toch beter zijn bij foto bewerking etc.

Na verschillende reviews gezien en gelezen te hebben ben ik er toch niet uit en ben ik benieuwd wat jullie zouden kiezen.

Ik twijfel dus momenteel tussen een nieuwe GTX1060 of een 2e handse GTX980.

Wat is je budget?
tussen de 300 en 350.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige componenten die mischien van invloed kunnen zijn op de keuze en die ik al heb en of in bestelling staan:

- MSI Z170A krait
- I5 6600K
- Corsair vengance kit 2x 8gb
- phanteks enthoo pro m Acrylic
- NZXT550 Watt Power supply

Hopelijk kunnen jullie een toelichting geven wat je zelf zou kiezen en dan vooral waarom je die keuze zou maken.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-02 06:31
Ik zou kiezen voor een GTX1060 want deze is simpelweg nieuwer en heeft als ook nieuwere functies, daarnaast is de kaart sneller dan een GTX980. Dus als je het budget hebt zie ik geen reden om een 2ehands GTX980 aan te schaffen.

Specs

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18:31
ik zou zowiezo geen tweede hands videokaart doen als je voor een kleine meerprijs een nieuwe (met betere kwaliteit) kan aanschaffen.

bij meeste gebruikers kan de kaart intensief gebruikt zijn en dit is simpel weg moeilijk te achterhalen.
dus ik zou inderdaad ook voor de GTX1060 gaan

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 20:13

Praetextatus

the dutch_paki

Freaky Maus schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:41:
Ik zou kiezen voor een GTX1060 want deze is simpelweg nieuwer en heeft als ook nieuwere functies, daarnaast is de kaart sneller dan een GTX980. Dus als je het budget hebt zie ik geen reden om een 2ehands GTX980 aan te schaffen.
Volgens mij ondersteunen de nieuwste kaarten programma's zoals Adobe nog niet goed, want nieuwe variant van Cuda. En Cuda heb je nodig voor video/foto editing. Maxwell had ook dezelfde issues

[ Voor 3% gewijzigd door Praetextatus op 12-08-2016 17:14 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-02 13:40
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:36:
Hoi Allemaal,

Ik ben bezig met een eerst pc build en zit nog te twijfelen over de grafische kaart die ik erin wil.
De pc wordt voornamelijk gebruikt voor fotobewerking en medium gaming. dit zal dus ook niet op 4k zijn en hoeft niet perse op Ultra settings. High settings is wel een vereiste en dan gaat het over hedendaagse games.

wel moet het een Nvidia kaart zijn. Dit zou na het lezen van verschillende reviews toch beter zijn bij foto bewerking etc.

Na verschillende reviews gezien en gelezen te hebben ben ik er toch niet uit en ben ik benieuwd wat jullie zouden kiezen.

Ik twijfel dus momenteel tussen een nieuwe GTX1060 of een 2e handse GTX980.

Wat is je budget?
tussen de 300 en 350.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige componenten die mischien van invloed kunnen zijn op de keuze en die ik al heb en of in bestelling staan:

- MSI Z170A krait
- I5 6600K
- Corsair vengance kit 2x 8gb
- phanteks enthoo pro m Acrylic
- NZXT550 Watt Power supply

Hopelijk kunnen jullie een toelichting geven wat je zelf zou kiezen en dan vooral waarom je die keuze zou maken.
Gtx 1060 maar doe maar beter niet bij alternate bestellen want die leveren 0 service 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ondersteunen de nieuwste kaarten programma's zoals Adobe nog niet goed, want nieuwe variant van Cuda. En Cuda heb je nodig voor video/foto editing. Maxwell had ook dezelfde issues

Ja ik las inderdaad dat je cuda nodig hebt. Op de "oudere" kaarten staat erbij dat ze cuda hebben maar op de nieuwe staat nog niet erbij....😓

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 20:13

Praetextatus

the dutch_paki

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:32:

Ja ik las inderdaad dat je cuda nodig hebt. Op de "oudere" kaarten staat erbij dat ze cuda hebben maar op de nieuwe staat nog niet erbij....😓
Nieuwe gpu's hebben ook Cuda cores alleen nieuwe variant.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:23

sapphire

Die-hard pruts0r

AMD and INTEL schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:30:
[...]

Gtx 1060 maar doe maar beter niet bij alternate bestellen want die leveren 0 service 8)7
Wat, net als de meeste van je posts, puur op je eigen ervaring gebaseerd is en verder niet onderbouwd.

Nou zal Alternate niet de hoofdprijs qua service winnen maar 0 is wel erg overdreven getuigen de drie sterren voor klandenservice in de shop survey

Maargoed weer terug op de keuze van de TS. Je wilt voornamelijk gamen lees ik, dan zou ik de GTX1060 nemen. De CUDA cores maken daarvoor toch niet uit en is een 1060 simpelweg zuiniger en koeler wat op termijn fijn is.
Wat bedoel je met licht fotobewerken? Voor zover ik weet maken CUDA cores bij foto bewerken niet bijzonder veel uit dus nog niet perse een reden op een GTX 980.
Mocht ik het mis hebben, want gebruik zelf AMD kaarten, dan zal de ondersteuning voor de nieuwere cores van de 1060 vanzelf komen :)

Gabriël AM5

Pagina: 1