Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Midrange PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• daandeg
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-11 22:36
Hallo iedereen,

De oude Medion pc van mijn broer heeft een paar weken geleden de geest gegeven, en daarom heeft hij een nieuwe pc nodig. Omdat ik mijn eigen pc naar tevredenheid in elkaar heb gezet doe ik dat nu voor mijn broer ook, maar toch heb ik graag dat anderen nog even kijken naar mijn keuzes om te voorkomen dat ik domme fouten heb gemaakt.

Mijn broer is een vrij lichte gebruiker, over het algemeen kan hij af met een beetje word en browsen. Echter wil hij wel in staat zijn om af en toe nog wat te gamen. Dit hoeft niet in de hoogste resoluties, en plannen om te upgraden vanaf 1080p zijn er ook niet. Zoals altijd geldt er qua geld niet echt een min of max is, maar dat een goede mix van prijs/kwaliteit de leidraad vormt.

Ik heb het volgende lijstje alvast gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,50€ 178,50
1MSI H81I€ 62,50€ 62,50
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 184,90€ 184,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,99€ 49,99
1Thermaltake Core V1 Zwart€ 42,64€ 42,64
1Crucial CT102464BA160B€ 36,31€ 36,31
1Asus SDRW-08D2S-U Zwart€ 25,-€ 25,-
1Corsair CX450M€ 54,99€ 54,99
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 704,73

- Processor: de standaard gamingprocessor voor een 1150 socket.
- Moederbord: Heeft alles wat nodig is voor een aantrekkelijke prijs.
- Videokaart: Vorige generatie midrangekaart. Ik heb gekeken naar de RX480, GTX970 en GTX1060, maar die meerprijs is dusdanig hoog dat me dat niet waard lijkt. Wel heb ik een vraagteken bij de 2GB vRAM, is dat genoeg? Bij de 4GB versie worden de alternatieven namelijk wel een optie.
- Harde Schijf: Simpele 7200rpm harde schijf.
- Behuizing: Genoeg ruimte, ziet er ok uit, goede prijs.
- Geheugen: Goedkoopste 8gb stick om in de toekomst optie open te houden voor uitbreiding naar 16gb.
- Diskdrive: Ik heb geen idee waarom m'n broer nog een diskdrive wil, maar hij wil deze er per se bij. Extern om het strak te houden.
- Voeding: Meest bekeken semi-modulaire 450 watt voeding in de pricewatch. Ikzelf heb een gold certificate, maar die kostte dan ook een stuk meer. Dit lijkt me ruim voldoende.
- SSD: Ik zag dat deze twee tientjes goedkoper was dan de 850. Is er een heel significant verschil in prestaties of is dit een betere keus?
- Koeler: bewust kies ik voor de stock koeler omdat ik niet ga overklokken en geluid niet een heel groot issue is.

De vraag is dus of mijn keuzes logisch zijn. Ik hoor graag verbeterpunten of componenten die een betere keus zijn.

Alle reacties

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:50
in principe voor hier en daar een beetje game een prima PC echter een paar kleine dingetjes:
1. voor die paar tientjes verschil zou ik toch een 850 evo nemen. is qua prestatie zeker waard.
2. misschien is een RX470 veel interessanter dan de 960 als je toch alleen op 1080 gaat game.

hopend je hiermee genoeg geholpen te hebben mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel

Gr Gamerboy

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Je processor gaat niet passen op het moederbord, dat heeft een socket 1150 en je processor is een socket 1151. Ik zou je moederbord wisselen en kiezen voor de pricewatch: MSI H110M PRO-VD

In de praktijk heeft de samsung 850 geen voordeel boven de 750.

Voor iemand die af en toe een spelletje wil spelen op niet te hoge instellingen is de 2Gb versie van de 960 prima. Hoewel die wat duurder is adviseer ik je toch eens te kijken naar de rx470. Levert veel hogere prestaties en heeft 4Gb geheugen. Gezien de hoeveelheid extra prestatie die je krijgt voor een paar tientjes meer zeker te overwegen.

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-11 16:49

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Volgens mij heeft ie nu toch echt 2x socket 1150 hoor. Voor een paar euro meer heb je trouwens een i5 6400, DDR4 en een B150 moederbord. Met nieuwere technieken en een iets lagere stroomrekening heb je die zo terug verdient.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Wolvganger schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:29:
Volgens mij heeft ie nu toch echt 2x socket 1150 hoor.
Je hebt helemaal gelijk, niet goed gekeken. Dan zou ik inderdaad de 4460 vervangen voor de 6400, het moederbord nemen dat ik adviseerde en ddr4 geheugen

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-11 16:49

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Helaas moet hij dan wel een andere behuizing kiezen, of gaan voor een B150i of H110i. De Core V1 biedt alleen ruimte voor een ITX-formaat moederbord. ITX is wel duurder, dus een andere kast is misschien niet een gek idee. Een kast is qua smaak nogal persoonlijk, daar durf ik niet goed een voorstel voor te geven.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Pagina: 1