Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nederlanders verbruiken voor het eerst minder data via 3g

Pagina: 1
Acties:

• Jessper
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02 09:40
Ik bekeek het grafiekje dat in het artikel verwerkt is. Het valt op dat de grote getallen aan de linkerkant eigenlijk niet mooi staan en zelfs een beetje over de grafiek vallen.

Nu zie ik dat de bron ook gebruik maakt van dezelfde grafiekschaal (MB x1000), maar zou het voor hier niet toepasselijk zijn om daar GB of TB van te maken? Dit zorgt voor wat meer leesbare getallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jessper op 12-08-2016 11:19 ]

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 21:26
Inderdaad, dit is echt te lelijk voor woorden.... >:)

MB (1e6) x 1000 (1e3) met aan de rechterkant getallen in miljoenen (1e6)....

Het zou dus duidelijk PB, Petabyte, 1e15 moeten zijn.

Omdat sommigen niet weten wat een PB is zou er dus ook in TBs gewerkt kunnen worden met aan de linkerkant waarden op de as van 1,000 tot 20,000

• Jessper
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02 09:40
unglaublich schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:44:
Inderdaad, dit is echt te lelijk voor woorden.... >:)

MB (1e6) x 1000 (1e3) met aan de rechterkant getallen in miljoenen (1e6)....

Het zou dus duidelijk PB, Petabyte, 1e15 moeten zijn.

Omdat sommigen niet weten wat een PB is zou er dus ook in TBs gewerkt kunnen worden met aan de linkerkant waarden op de as van 1,000 tot 20,000
Ik ben het met je eens dat TB hier de beste schaal is om mee te werken.

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En de maat "717 miljoen MB" in het artikel zelf is ook niet echt behulpzaam. PB's of TB's inderdaad.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Nou vooruit mensen, jullie hebben natuurlijk ook wel gelijk ook: nieuws: Nederlanders verbruiken voor het eerst minder data via 3g

Traditiegetrouw wordt verbruik in MB's vermeld en de ACM houdt daar aan vast maar dit ziet er een stuk overzichtelijker uit.