Toon posts:

Hoe haal ik via DISM de Windows 10 Home uit de ISO?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe haal ik via DISM de Windows 10 Pro uit de gedownloade ISO van Microsoft. Ik heb alleen de Windows 10 Professional nodig en wil alleen deze op USB en DVD branden!

Alvast bedankt!

Met hartelijke groet,
Holliebal

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-08-2016 16:07)

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:19
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:07:
ja ik ook, ok, dan doe ik iets niet goed
Net maar even nlite snel geinstalleerd op deze werk PC (ik ben volgende week toch voor het laatst bij mijn huidige werkgever dus troep op mijn PC maakt nu ook weinig meer uit, zolang het maar geen malware is natuurlijk).

Na het starten van nlite gekozen voor de gratis versie.
Daarna het volgende gedaan :
- Toevoegen => Kopie bestand
- Gekozen voor install.esd van een uitgepakte (of gemounte) ISO uit de Sources folder
- Daarna rechtermuisklik op "Windows 10 pro" en Exporteren => Wim

Daarna kun je de wim file opslaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Het is de licentie die bepaald of het home of professional wordt, de ISO is voor beide hetzelfde... of anders gezegd, er staan niet twee verschillende Windows op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoewel MicGlou natuurlijk al een antwoord geeft, ben ik wel benieuwd naar je beweegredenen. Wat probeer je te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar ik lees dat je via DISM de Windows 10 Home versie eruit kan halen. Nou ik heb juist problemen, hij installeert automatisch Windows 10 Home terwijl ik geupgraded heb naar Pro. Nu moet ik elke keer extra handelingen doen, die naar mijn inziens niet nodig en overbodig zijn. Voordat Microsoft het nog gesplitst had en hier heb ik nog een DVD van en als ik deze installeer (dit is de PRO versie) dan installeert hij direct PRO en activeert deze ook. Maar doordat ik geupgraded heb installeert hij nu elke keer eerst automatisch Home. Heel vervelend en onnodig, vandaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:15

MsG

Forumzwerver

Hmm gek dat hij automatisch een keuze opdringt. Heb je een laptop waarvan de licentiecode al in het BIOS zit? Met mijn Media Creation stick krijg ik de optie voor 32 of 64-bits èn de optie voor home of pro.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de Home versie heeft hij natuurlijk ook geactiveerd voordat ik upgrade. Dus ik denk dat daar het probleem zit. Echt vervelend. Daarom installeert hij ook eerst Home en krijg ik geen keuze te zien. Daarom wil ik zo graag de Windows 10 Pro versie uit de laatste ISO halen zodat hij in 1x de Windows 10 Professional installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:13

GforceNL

Out of memory....

er zijn tools om je installatie na het installeren om te zetten van home naar Pro.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is omslachtig, ik wil juist gewoon alleen de Windows 10 Professional ISO zodat hij deze in 1x ZONDER extra handelingen installeert en activeert. Waarom bepaald Microsoft voor mij wat ik moet doen en dat ik extra handelingen moet doen, niet echt handig en vind ik erg omslachtig. Dit geldt voor meerdere pc's...Als ik gewoon 1 ISO met alleen de Windows 10 Professional heb is alles in 1x opgelost en hoef ik geen extra handelingen bij elke pc te doen. Echt omslachtig van Microsoft.

Maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie exact ditzelfde probleem meer op internet voorbij komen, vandaar mijn vraag. Ik heb gelezen ergens dat je via DISM de Windows 10 Pro versie eruit kan halen, alleen stond er niet hoe.

Als dat zou lukken is mijn probleem opgelost en is een schone installatie een eitje en hoef ik niet elke keer extra handelingen te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sinds Vista heb je eigenlijk al 1 installatie media voor alle edities, behalve Enterprise. Dit is met Windows 10 niet anders. De versie werd bepaald door het bestand 'ei.cfg'. Hierin staat vermeld welke editie je krijgt die beschikbaar is. Zonder dit bestand werd er gevraagd welke je wilde hebben.
Dit is wellicht iets aangepast met W10 door de hardware code uit te lezen, maar wellicht is er nog iets mogelijk hiermee. Zoek daar eens op.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:28
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:25:
Ja dat is omslachtig, ik wil juist gewoon alleen de Windows 10 Professional ISO zodat hij deze in 1x ZONDER extra handelingen installeert en activeert. Waarom bepaald Microsoft voor mij wat ik moet doen en dat ik extra handelingen moet doen, niet echt handig en vind ik erg omslachtig. Dit geldt voor meerdere pc's...Als ik gewoon 1 ISO met alleen de Windows 10 Professional heb is alles in 1x opgelost en hoef ik geen extra handelingen bij elke pc te doen. Echt omslachtig van Microsoft.

Maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag.
Via een unattend.xml bestand aangeven dat je een specifieke versie wilt installeren? En zo volledig automatiseren?

Een andere mogelijkheid is via dism een bepaalde index om te zetten naar een wim bestand. Een install.wim is namelijk voorzien van de verschillende versies. (Voorbeeld: index 1: pro , index 2: home etc)
Hier kun je later weer een iso van maken, ligt er natuurlijk aan hoe je het besturingssysteem wilt uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Creative, ik zal eens even gaan googlen hoe dat moet, want dat is voor mij even andere koek...Dat via index is voor mij akra dabra (of hoe je dat ook schrijft, hihi)

Ik wil alleen een ISO bestand met Windows 10 Professional. Via DISM en index lijkt mij het meest handige, zodat ik er dan ISO van kan maken met enkel en alleen de Windows 10 Professional.

Ik hoop dat ik er uit kom...ga eens even op onderzoek uit!

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2016 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:56
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:57:
Creative, ik zal eens even gaan googlen hoe dat moet, want dat is voor mij even andere koek...Dat via index is voor mij akra dabra (of hoe je dat ook schrijft, hihi)

Ik wil alleen een ISO bestand met Windows 10 Professional. Via DISM en index lijkt mij het meest handige, zodat ik er dan ISO van kan maken met enkel en alleen de Windows 10 Professional.

Ik hoop dat ik er uit kom...ga eens even op onderzoek uit!
Klinkt als een gevalletje zoals deze: [Fix] Can’t Select Windows 10 Pro Edition During Clean Installation

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Clueless heb ik geprobeerd voor USB werkt het en vraagt hij nu welke versie ik wil installeren, maar hij ziet niet de DVD helaas! Het liefst en het makkelijkst is het voor mij om uit de 4-1 ISO alleen de Professional versie eruit te halen een ISO van te maken en op DVD en USB te zetten. Alleen dit lukt me niet omdat ik niet weet en kan vinden hoe ik via DISM de Pro versie eruit kan halen en tot ISO om kan zetten en kan branden op DVD en USB, zodat hij in 1x de Windows 10 Professional gaat installeren zonder extra handelingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik niet snap overigens dat mensen niet precies willen vertellen hoe ik er via DISM er voor zorg dat ik alleen de Windows 10 Professional als ISO krijg.

Ik download altijd de laatste versie van de originele website van Microsoft. Ik wil alleen de Home versie niet ivm met installatie problemen hierboven beschreven en wil daarom alleen via DISM de Windows 10 Professional eruit halen, ISO van maken en dat op DVD of USB zetten.

Google levert me niets op. Ik heb enkel en alleen het stappenplan nodig hoe ik exact via DISM de officiële Windows 10 Professional uit de 4-1 versie haal.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2016 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Helpt dit: http://www.askvg.com/fix-...uring-clean-installation/? Wat Hero of time hierboven ook al hintte btw.

[ Voor 17% gewijzigd door xAn52 op 14-08-2016 09:10 . Reden: credits ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:03:
Wat ik niet snap overigens dat mensen niet precies willen vertellen hoe ik er via DISM er voor zorg dat ik alleen de Windows 10 Professional als ISO krijg.

Ik download altijd de laatste versie van de originele website van Microsoft. Ik wil alleen de Home versie niet ivm met installatie problemen hierboven beschreven en wil daarom alleen via DISM de Windows 10 Professional eruit halen, ISO van maken en dat op DVD of USB zetten.

Google levert me niets op. Ik heb enkel en alleen het stappenplan nodig hoe ik exact via DISM de officiële Windows 10 Professional uit de 4-1 versie haal.
Moet dat technisch wel mogelijk zijn natuurlijk. Of misschien ben je de eerste met het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:53
Daarmee krijg je een pro installatie idd, maar:
Please keep in mind if you have product key of core or Home edition of Windows 7/8/8.1 and you previously activated Windows 10 core edition in your computer and now you try to install Pro edition of Windows 10, it'll not activate after installation as your computer's hardware ID is associated with Windows 10 core (Home) edition.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
https://technet.microsoft.com/en-us/library/hh825258.aspx

Volgens de documentatie van DISM met /Delete-Image

Overigens vraak ik mij af met welk doel je dit nou precies wilt doen. EI.cfg is toch echt wel DE manier om dit normaal gesproken te doen OF met een goede awnser file werken. Het is nou ook niet dat de WIM met alleen 1 versie erin veel minder ruimte inneemt, WIM files werken namelijk met een soort van deduplication (single instance storage) waardoor er geen dubbele data ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ei.cfg werkt niet helemaal. En ik heb hierboven al aangegeven waarom ik dat wil, zo vreemd is dat toch niet, gezien mijn problemen en de omslachtige werkwijze die Microsoft mij opdringt. Maar igg iedereen bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clueless
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:09:
Ei.cfg werkt niet helemaal. En ik heb hierboven al aangegeven waarom ik dat wil, zo vreemd is dat toch niet, gezien mijn problemen en de omslachtige werkwijze die Microsoft mij opdringt. Maar igg iedereen bedankt!
Dan zoek je waarschijnlijk dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
C:\Temp>dism /Get-ImageInfo /imagefile:C:\Temp\install.wim

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 6.3.9600.17031

Details for image : C:\Temp\install.wim

Index : 1
Name : Windows 10 Pro
Description : Windows 10 Pro
Size : 14.440.586.483 bytes

Index : 2
Name : Windows 10 Home
Description : Windows 10 Home
Size : 14.283.712.175 bytes

The operation completed successfully.

C:\Temp>dism /delete-image /imagefile:C:\Temp\install.wim /index:2

Met de WIM die je overhoud zou je dan een nieuwe DVD kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Een ge-upgrade 'home' is dus blijkbaar nog steeds als 'home' geactiveerd. Op zich niet zo vreemd, anders zou je mogelijk de originele Home weer opnieuw kunnen gebruiken.
Je kunt het ook omdraaien natuurlijk; Eerst een (aantal?) home versie(s) kopen en die dan allemaal upgraden tot Pro is ook wel een wat omslachtige werkwijze....... ;)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Andere optie is om de ISO opnieuw te downloaden bij Microsoft zelf? :) Download pagina bij MS via Google Cache.

[ Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 14-08-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Clueless schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:22:
[...]

Dan zoek je waarschijnlijk dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39

Index : 2
Name : Windows 10 Home
Description : Windows 10 Home
Size : 14.283.712.175 bytes

C:\Temp>dism /delete-image /imagefile:C:\Temp\install.wim /index:2

Met de WIM die je overhoud zou je dan een nieuwe DVD kunnen maken.
Dank je dit ga eens even proberen! Moet ik de origineel gedownloade ISO van Microsoft die hij dan op mijn schijf zet eerst uitpakken of hoeft dat niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tens, ik had Home en heb de upgrade gekocht naar Pro maar hij blijft maar automatisch Home installeren, vandaar. En al die handelingen extra zijn ongelooflijk omslachtig! Ik wil gewoon alleen de Windows 10 Professional versie en deze direct zonder omwegen installeren, het activeren doet hij daarna direct! Dus dat is het probleem niet!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:56:
Tens, ik had Home en heb de upgrade gekocht naar Pro maar hij blijft maar automatisch Home installeren, vandaar. En al die handelingen extra zijn ongelooflijk omslachtig!
Dat is wat ik zeg, een home-installatie is aan de hardware-id gekoppeld, een Pro upgrade blijft een upgrade van Home. Volgens de eerder gegeven linkjes zal een schone Pro wrs niet activeren op je PC, je hebt nu eenmaal een ge-upgrade home, en geen nieuwe pro.

ipv een home aanschaffen en die upgraden was gewoon een pro aanschaffen minder omslachtig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:55:
[...]

Dank je dit ga eens even proberen! Moet ik de origineel gedownloade ISO van Microsoft die hij dan op mijn schijf zet eerst uitpakken of hoeft dat niet?
Gezien je een WIM file uit de ISO moet editen, zal je em wel even moeten uitpakken ja. Daarna kan je er weer opnieuw een ISO van maken of dit naar een USB stick zetten. Die keuze is verder aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik het dan uitpakken en in de Temp map zetten of maakt dat niet uit? Ik neem aan dat de regel in DISM wel hetzelfde moet zijn als waar het uitgepakt staat? In de ISO die ik trouwens van Microsoft rechtstreeks download staat geen WIM maar een ESD bestand. Kan het dan wel? Even geprobeerd. En als ik het bestand in de temp met aangepaste regel install.esd en de regel in DISM daar op aanpas zegt hij - toegang geweigerd...of is de esd beveiligd?

Blijkbaar doe ik iets niet goed.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2016 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Holliebal, waarom heb je Clueless in "Hoe haal ik via DISM de Windows 10 Home uit de ISO?" niet gemarkeerd als beste antwoord? Die post geeft exact aan wat je moet doen voor waar je om vraagt. Het uitpakken van een ISO is nou niet iets waarmee je de index of verwijzing naar een Windows editie verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He wat raar, dat had ik ook, dus nu nog maar een x gedaan, w.s. per ongeluk gisteren 2x gedrukt waardoor het weer gedeselecteerd is, bedankt voor je alertheid en opmerking!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clueless
Allemaal geen probleem, we zijn er immers om elkaar te helpen :)
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:14:
Moet ik het dan uitpakken en in de Temp map zetten of maakt dat niet uit? Ik neem aan dat de regel in DISM wel hetzelfde moet zijn als waar het uitgepakt staat? In de ISO die ik trouwens van Microsoft rechtstreeks download staat geen WIM maar een ESD bestand. Kan het dan wel? Even geprobeerd. En als ik het bestand in de temp met aangepaste regel install.esd en de regel in DISM daar op aanpas zegt hij - toegang geweigerd...of is de esd beveiligd?

Blijkbaar doe ik iets niet goed.
Kwam op internet deze beschrijving tegen:
Starting from Windows 8.1, Microsoft began using a new file format called ESD for installation packages. The ESD file is essentially an encrypted and compressed version of their previous WIM file format (it can actually be decrypted back to a WIM image file). ESD is a Windows imaging file that contains a full copy of the Windows operating system in a protected container. The comparison between a WIM disk image and a ESD install compressed disk image file is that the ESD file is typically approximately 30 percent smaller inside which can make it faster to download and install for updating purposes.
Als je snel even door Google heen spit dan vind je wel tools die het mogelijk maken om de betreffende ESD om te zetten naar een WIM file. Weet alleen dan niet zeker of als je de install.esd vervangt door een install.wim of de ISO het dan nog doet.

Voorbeeld: My Digital Life Forums - esd2wim-wim2esd Use at own risk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Clueless schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:06:
Allemaal geen probleem, we zijn er immers om elkaar te helpen :)

[...]

Kwam op internet deze beschrijving tegen:

[...]

Echt ontzettend bedankt Clueless voor je hulp, waardeer ik zeer!

Als je snel even door Google heen spit dan vind je wel tools die het mogelijk maken om de betreffende ESD om te zetten naar een WIM file. Weet alleen dan niet zeker of als je de install.esd vervangt door een install.wim of de ISO het dan nog doet.

Voorbeeld: My Digital Life Forums - esd2wim-wim2esd Use at own risk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Echt ontzettend bedankt Clueless voor je hulp, waardeer ik zeer! Ik ga weer eens verder proberen, wordt vervolgd!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En weer is je antwoord verandert. Als je wil quoten, klik dan niet op de knop ernaast. ;) Ik heb 't nu maar aangepast voor je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, je klinkt een beetje geïrriteerd, ben ook niet perfect. Het is de eerste keer dat ik hier op het forum wat plaats en weet nog niet hoe alles precies werkt. Neem me niet kwalijk dat ik je irriteer. Dat doe ik echt niet expres.

Relax! :) :) :) Alles komt goed! :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2016 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oh, je irriteert mij niet. Je amuseert mij eerder. :) Ik vind het wel aandoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig, daar ben ik heel blij mee. 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd, denken we daar tenminste hetzelfde over :). Fijne avond igg en bedankt voor je alertheid en opmerkingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En nu zit je gewoon de draak met mij te steken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou niet durven! Ok, heel klein beetje ;). Maar ik meen het wel echt als ik je bedank voor je alertheid en opmerkingen! En btw iedereen trouwens! Fijn, dat er mensen met je meedenken!

Zonnige dag toegewenst! ☀👍

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Clueless, ik heb wel een paar tools gevonden maar bij sommige staat ook dat er malware bij zit, daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Ik ga nog even verder zoeken. Maar wel super bedankt, ik ben weer een stuk verder! Wordt vervolgd.

Iedereen zonnige dag toegewenst! ☀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killah_Priest
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:06:
Clueless, ik heb wel een paar tools gevonden maar bij sommige staat ook dat er malware bij zit, daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Ik ga nog even verder zoeken. Maar wel super bedankt, ik ben weer een stuk verder! Wordt vervolgd.

Iedereen zonnige dag toegewenst! ☀
Met Nlite (gratis versie) kun je uit install.esd de specifieke wimfile extracten naar een aparte wim (laatst ook nog gedaan voor een deployment server).
Overigens had ik je in een eerdere post (nog voor clueless) al gewezen op de /delete-image switch om dit te doen, alleen heb je dat blijkbaar genegeerd (of je zocht een "kant en klare" oplossing ipv zelf nog wat doen voor je eigen oplossing)

[ Voor 18% gewijzigd door Killah_Priest op 16-08-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top, zit daar zeker weten geen malware of troep bij!? Dank je wel Killah_Priest. Ik heb al eerder gepost dat delete image niet werkt, ik krijg dan de melding 'toegang geweigerd'. De esd is beveiligd. Daarnaast ben ik continue aan het Googlen hoor, dus je oordeel is onjuist, jammer.

Toch een zonnige dag, want 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd!

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt trouwens Nlite en NTLite, welke is de juiste versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killah_Priest
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:59:
Je hebt trouwens Nlite en NTLite, welke is de juiste versie?
https://www.ntlite.com/

Dit is degene die ik een tijdje terug gebruikt heb om de .wim van Windows 10 pro uit de ESD van de upgrade tool te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze net geinstalleerd maar het lukt niet dan moet je een licentie hebben of ik doe ietst niet goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killah_Priest
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:02:
Ik heb deze net geinstalleerd maar het lukt niet dan moet je een licentie hebben of ik doe ietst niet goed
Ik kon het met de gratis versie doen (esd inlezen, daarna rechtermuisklik op de Pro image entry en kiezen voor opslaan als wim oid).
Ik heb de tool echter na gebruik direct weer verwijderd omdat ik zo min mogelijk 3rd party tools op mijn werkPC probeer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Killah_Priest
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:07:
Net maar even nlite snel geinstalleerd op deze werk PC (ik ben volgende week toch voor het laatst bij mijn huidige werkgever dus troep op mijn PC maakt nu ook weinig meer uit, zolang het maar geen malware is natuurlijk).

Na het starten van nlite gekozen voor de gratis versie.
Daarna het volgende gedaan :
- Toevoegen => Kopie bestand
- Gekozen voor install.esd van een uitgepakte (of gemounte) ISO uit de Sources folder
- Daarna rechtermuisklik op "Windows 10 pro" en Exporteren => Wim

Daarna kun je de wim file opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En heb ik dan gelijk een ISO van Windows 10 Professional met WIM? Dank je wel voor je hulp sorry maar ik snap het niet helemaal. Bedankt voor je geduld en hulp, iedereen overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:20:
En heb ik dan gelijk een ISO van Windows 10 Professional met WIM? Dank je wel voor je hulp sorry maar ik snap het niet helemaal. Bedankt voor je geduld en hulp, iedereen overigens!
In dat geval heb je alleen de Wim.
Als je een iso wilt dan kun je ipv de optie om een wim te maken kiezen voor de optie om een iso te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is er een voordeel om alleen een wim bestand te hebben, kan ik die bij elke nieuwe iso van microsoft gebruiken. Of dat niet? Want dan heeft alleen een Wim bestand geen voordelen, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan kan ik beter gelijk een ISO maken...Ik heb de gedownloade ISO van Microsoft uitgepakt en esd toegevoegd aan het programma. En daar nu eerst een WIM van gemaakt. Maar deze zet hij dan in dezelfde map. Heeft hij de map dan omgezet naar een Windows 10 Professional?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt! Thanks iedereen! Nu alleen nog even checken of hij het inderdaad ook goed doet, mss nog even opzoeken op internet met welke regel ik in DISM kan checken of er niets corrupt is van de ISO..

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig met welke DISM regel ik kan checken of de DVD en/of USB Windows Image niet corrupt is of bestanden mist. Ik kan het via Google zo 1,2,3 niet vinden? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Windows10 Pro ISO start op meerdere pc's niet vanaf dvd om een schone installatie te doen! Hoe zorg ik ervoor dat de Windows 10 Pro dvd met Wim file bootable wordt. Welke software gebruiken jullie daarvoor?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2016 15:29 ]

Pagina: 1