Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eerste eigen gebouwde Allround PC

Pagina: 1
Acties:

• Simon99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-11 17:57
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Niks bijzonders eigenlijk. Voornamelijk het normale huis, tuin en keukenwerk. Wil wel beginnen met fotobewerking. (Lightroom) Omdat fotografie een leuke bezigheid is voor mij.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb een budget vrijgemaakt van rond de 1500euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helemaal niks, alles zal nieuw worden aangeschaft

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn voorlopige "boodschappenlijst" GPU, dat is het enige waar ik maar niet uitkom, Ik ben geen gamer maar wil toch wel een fatsoenlijk GPU hebben die morgen niet gelijk ouderwets is.
De Samsung SM951 (NVMe) daar wil ik al mijn programmas en windows op hebben.
Op de Crucial mijn ducumenten, foto,s etc... voor algemene opslag dus.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, als het maar goed spul is

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, snel en kwaliteit is gewenst

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Wat ik graag zou willen weten / bevestigd zou zien is of de onderdelen ook daadwerkelijk goed op elkaar afgesteld zijn en probleemloos metelkaar gaan werken. De onderdelen heb ik na vele topics te hebben gelezen gekozen. (Windows 10 en toetsenbord ga ik in Zweden kopen) .

Mijn motivatie:
Heb nu een Samsung laptop (R720) van 2009 en een Pixel C. Wil nu weer een goede desktop hebben. (De laptop komt nooit van zijn plek af en als we weggaan nemen we de Picel C mee )
Zat eerst naar een allinone te kijken van Dell maar na diverse topics te hebben gelezen en wat rekenwerk. Leek het me een goed plan om zelf aan de slag te gaan. Betere specs voor voor mijn geld.
Ik heb nog nooit een PC gebouwd en wil dat toch een keertje in mijn leven doen. Ik ben ervan bewust dat het systeem wat ik heb samengesteld zwaar overkill voor mij is. Ik, doe het omdat het kan.

(Rond 26 augustus wil ik de bestelling plaatsen en dat ga ik dan doen bij Afuture. Ga volgende week op vakantie en als ik dan thuiskom liggen mijn spullen hopelijk bij het afhaalpunt)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 230,51€ 230,51
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Sapphire NITRO+ Radeon RX 470 4G D5€ 229,-€ 229,-
1be quiet! Silent Base 600 Zwart€ 97,01€ 97,01
1Dell Ultrasharp UP2516D Zilver, Zwart€ 325,60€ 325,60
1be quiet! Dark Rock 3€ 60,-€ 60,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 78,-€ 78,-
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 134,95€ 134,95
1Samsung SM951 (NVMe) 256GB€ 138,69€ 138,69
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.476,61

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:57
Tja, alles werkt samen. Maar zoals je al aangaf behoorlijk overkill op bijna elk front.

Oh en ik zie nergens een muis?

• Boerhof
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-11 10:03
Zoals je al aangeeft is deze PC voor jouw gebruik volledige overkill. Processor kun je volstaan met een i5 6400 of zelfs een i3. Moederbord zou ik in jouw geval een micro of mini ATX nemen, compacter en goedkoper zonder functionaliteit in te leveren.
Game je helemaal niet? Dan is de RX470 overbodig, als je het juiste moederbord kiest mis je hem totaal niet door de ingebouwde grafische processor in je i3/i5.
Je case is erg groot en voornamelijk praktisch als je nog veel optische media gebruikt of meerdere 3,5" HDD's wil inbouwen, deze zie ik niet terug in je lijstje. In dat geval kun je beter een https://tweakers.net/prod...tal-design-define-nano-s/ nemen.
De processorkoeler die je hebt gekozen is ook overkill en met name gemaakt voor (licht) overklokken. De meegeleverde processorkoeler voldoet prima, maar mocht je iets stillers willen kun je wellicht een pricewatch: Arctic Freezer i32 of een pricewatch: Cooler Master Hyper 212X nemen.
Het snelheidsverschil tussen een reguliere SSD en de NVMe versie die je wilt nemen merk je in het dagelijks gebruik echt niet. In jouw geval kun je dus veel beter een 1TB SSD nemen, bijvoorbeeld een pricewatch: Sandisk Ultra II SSD 960GB.
Tot slot gebruikt je systeem zoals je het nu hebt samengesteld naar schatting 240 watt onder load (Outervision PSU calculator). Je voeding is dus ook flinke overkill. Een pricewatch: Corsair CX450M geeft je nog ruimte om in de toekomst uit te breiden en kost de helft.

Ik zou het geld wat je bespaart in een grotere en betere monitor stoppen. Succes!

• Simon99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-11 17:57
Dank voor de input. Dat het overkil is was ik me bewust van. Ik heb dat eigenlijk bij alles wat ik koop :-)

Fijn weekend en ik laat het nog weten wat het is geworden.

Groet, Simon,