Multi-room HiFi setup on a budget?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1GNZ
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 16:24
Goedemorgen mede-tweakers,

Ik ga binnenkort samenwonen met m'n vriendin (uhoh) en ik heb de vrijheid gekregen om de audio naar mijn smaak in te richten ( _/-\o_ ) .

Nu hebben we een aantal kamers waarin ik een audio-setup neer wil zetten, maar het is wel 'on a budget'. Verder vind ik het belangrijk om de meeste bangs for my bucks te krijgen :). Persoonlijk vind ik SONOS wel makkelijk, maar erg duur.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van mijn oplossingsrichting. Ik ben namelijk geen audiofiel en heb verder weinig verstand van audio. Ik verzamel puur ideeën op basis van interesse.

Hier komt ie dan :).

Set-up Woonkamer

We hebben een woonkamer van 6 meter lang en 5 meter breed waarvan onze tv op de breedte komt te staan. Het geluidssysteem in de woonkamer moet dit in principe kunnen: Geluid van de televisie/xbox/settop box afspelen en een koppeling hebben tussen mijn iPhone, zodat ik muziek af kan spelen.

Mijn idee is om hier een hi-fi set te plaatsen, zoiets als in deze advertentie V&A aangeboden: Home Cinema Set 5.1.2. DOLBY ATMOS Onkyo HT-S7705. Dit is wel een dure uitvoering, maar dit kan waarschijnlijk wel goedkoper. Hier kan ik vervolgens de settop box en XBOX op aansluiten. Wat ook handig is, is dat ik hier een Chromecast audio op aan kan sluiten, deze ondersteunt (sindskort?) multi-room audio.

Setup-keuken/slaapkamer

Voor het geluid in de keuken en slaapkamer ben ik eigenlijk iets heel simpels van plan, alleen weet ik niet of dit haalbaar is. Mijn idee was om een enkele speaker met 3,5mm jack te plaatsen en deze te verbinden met een Chromecast audio. Op deze manier kan ik door het hele huis muziek afspelen?

Denken jullie dat ik met deze setup voor een relatief 'fair' bedrag redelijke kwaliteit audio kan plaatsen? IMO vind ik een SONOS playbar met 2-3 PLAY's iets te duur (1500 euro?).

Ben erg benieuwd :9.

[ Voor 4% gewijzigd door S1GNZ op 12-08-2016 11:42 . Reden: Foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
B.Gerrits schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:19:
Volgens mij heb ik gepost in de verkeerde categorie. Kan iemand hem verplaatsen? O+
Dat klokt, je krijgt dus een verhuizing naar CEA.

Ter inspiratie kun je ook deze eens doorlezen: Multi-room audio on a budget (RasPi+squeeze-ecosystem)
Groetjes,

Berthil
Dit is niet gebruikelijk. Check ook Het algemeen beleid #groeten nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1GNZ
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 16:24
S1NN3D schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:41:
[...]

Dat klokt, je krijgt dus een verhuizing naar CEA.

Ter inspiratie kun je ook deze eens doorlezen: Multi-room audio on a budget (RasPi+squeeze-ecosystem)

[...]

Dit is niet gebruikelijk. Check ook Het algemeen beleid #groeten nog eens.
Dankje voor het verplaatsen. Ik heb het aangegeven Topic al eens gelezen, maar ik wil het zo simpel mogelijk. Dus zonder tussenkomt van een Raspberri Pi. Meerdere Chromecasts zouden volgens mij een multi-room setup ook mogelijk kunnen maken.