Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

zit sinds gisteren opgescheept met een telefoon dat het niet doet, iedere keer wanneer ik mijn gsm aanzet, krijg ik een melding dat ik een wachtwoord moet typen om ANDROID te starten, daaronder een mededeling dat zegt: 30 pogingen resterend voordat de toestelgegevens worden verwijderd.

Nou ben gisteren op google en youtube geweest, maar ben niet ver gekomen, er wordt aangeraden om DATA/FACTORY REST EN CACHE PARTITION tw wipen, heb dat tich aantal keren gedaan, en als ik dan probeer het systeem te rebooten krijg ik de eerste genoemde melding telkens weer.

Ik had begrepen dar Samsung gebruikers die het zelfde probleem hebben een programma genaamd ODIN kunnen downloaden die dit probleem schijnt op te lossen, is er een soortgelijke programma voor HTC gebruikers.

Hopelijk komt er iemand met een oplossing, heb altijd gedacht dat ik makkelijk zonder een GSM kan functioneren, maar dit valt echt vies tegen 8)7

ALvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Dat is een boot-PIN, die je kunt instellen om te voorkomen dat iemand nog wat aan je telefoon heeft nadat je 'm bent verloten/hij van je is gestolen. Deze code ga je er niet vanaf krijgen door te flashen, dat is nou net het hele punt van die boot-PIN. Zie het al een BIOS-password op een computer. Zonder dat password start de pc niet door. Zelfde gaat hier op voor je toestel.

NB: die code komt er niet vanzelf, die moet je zelf (of iemand die fysiek toegang heeft gehad tot je toestel) hebben ingesteld. Weet je de code niet (meer)? Dan vrees ik dat je HTC enkel nog decoratieve waarde heeft.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi FooLsKi,

Bedankt voor je reactie. Het toestel had ik een paar maanden terug overgenomen van mijn broer, toen ik je antwoord las, dacht ik dat het misschien wel iets wat ik nog niet geprobeerd had, en dus belde mijn broer net op en vroeg of er een code op zat, helaas heeft hij aangegeven dat hij er nooit een code op deed, het toestel had hij nieuw gekregen bij een het afsluiten van een abonnement, en het toestel heb ik nu al 5 maanden en nog nooit eerder heb ik deze melding gekregen, op youtube staan er veel videos van mensen die dit probleem ook hebben, het schijnt een bekende issue te zijn bij ANDROID.

Ik ben bang dat ik door mijn opties heen ben, ik heb alle boekjes van het toestel nog, en heb gisteren alles doorgespit, ik kon geen code vinden.