Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragnix
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-04-2023
Na het upgraden van een nieuwe versie van windows 10 insider preview versie geeft de computer de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: https://fud.community.services.support.microsoft.com/Fud/FileDownloadHandler.ashx?fid=95185649-d652-47e8-ae1c-7b464d95dc80

Nu heb ik van een windows 10 iso cd een nieuwe bootsector geplaatst doormidel van DOS
Ook verschillende bootsec commando's uitgevoerd doormiddel van bootcd.

Ik heb het internet al afgezocht en verschillende zaken van dit probleem gevonden alleen ik krijg het niet opgelost.

Het vreemde is als ik mijn datum/tijd in mijn BIOS in het verleden instel, bijvoorbeeld de datum van gisteren dan start windows gewoon op.

Echter door "digital signature" werkt dan geen enkel programma in windows.

Mijn bios heeft geen instelling om secure boot uit te schakelen.
Heeft iemand hier nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Er staat in de foutmelding een opmerking over booten vanaf het installatiemedium en dan 'repair your computer' te gebruiken. Ik meen dat daar ook altijd een opstartherstel module in zat die automatisch het opstarten kon repareren. Heb je daar ook naar gekeken?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragnix
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-04-2023
Ja heb ik ook geprobeerd. had gelezen dat je dit zelfs 3x moet uitvoeren. Maar heeft helaas geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je ook al gekeken of er een update is voor je BIOS/UEFI firmware? Misschien loop je tegen een bug daarin icm de laatste Insider build.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLDV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-06-2023