Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack.tr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Beste tweaksters,

Aangenaam, ik ben Jack. Nu heb ik een LG IPS277L-BN monitor die tot mijn verbazing niet meer aan wilde gaan. Het opmerkelijke was dat de rode led-indicator ook niet meer aanging. Ik dacht dus, dit ligt aan de voeding. Nu heb ik een nieuwe voeding gekocht van hetzelfde serienummer, maar dat wilde ook niet baten. De knoppen reageren niet, het led-lampje brand niet en ook geen beeld. Helaas is het al iets meer dan 2 jaar geleden dat ik 'm kocht en heb ik ook geen garantie meer.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om te achterhalen waar het probleem precies zit? Of kent iemand een goede monitor reparateur in omgeving Den Haag?

met vriendelijke groet,
Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Zit de eurostekker goed achterin de monitor gedrukt?

Dus je hebt een nieuwe voeding voor je pc gekocht om een probleem met de monitor op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack.tr
Nee, dat zou geniaal zijn :) . Gewoon een nieuwe voeding/adapter voor de monitor met exact hetzelfde serienummer. Ja alles zit er goed in ingedrukt.

De monitor wilt gewoonweg niet meer starten. Het led-lampje wat normaal altijd aangaat doet het ook niet meer, vandaar dat ik dacht dat er helemaal geen stroom doorheen ging en zodoende een nieuwe adapter had gehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door jack.tr op 12-08-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack.tr
Niemand die ideeën heeft? Kan een monitor zomaar ermee kappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Anoniem: 660294 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 06:20:
Zit de eurostekker goed achterin de monitor gedrukt?

Dus je hebt een nieuwe voeding voor je pc gekocht om een probleem met de monitor op te lossen?
Nog niet goed wakker zeker :+ sommige schermen hebben nog een adapter ertussen zitten.
jack.tr schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:25:
Niemand die ideeën heeft? Kan een monitor zomaar ermee kappen?
Wrs iets in de interne voeding geklapt waardoor je nu geen beeld meer hebt.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:48
Radio fortuin op het regentesseplein/weimarstraat kan het voor je fixen. Heb er zelf ook ooit eens gewerkt.

Sowieso klinkt het wel als een voedingsprobleem. Als is dat wel raar, want je hebt al een nieuwe voeding gekocht.
Wellicht zit er in de monitor nog een circuitje wat spanning e.d. Regelt. Daar kan je kijken of diodes en capacitors nog in orde zijn.

• jack.tr
analogworm schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 16:14:
Radio fortuin op het regentesseplein/weimarstraat kan het voor je fixen. Heb er zelf ook ooit eens gewerkt.

Sowieso klinkt het wel als een voedingsprobleem. Als is dat wel raar, want je hebt al een nieuwe voeding gekocht.
Wellicht zit er in de monitor nog een circuitje wat spanning e.d. Regelt. Daar kan je kijken of diodes en capacitors nog in orde zijn.
Net even contact gehad met 2 reparateurs uit Den Haag. De één zei, na mijn verhaal te hebben gehoord, dat het waarschijnlijk duur zou kunnen uitvallen. De prijs van de reparatie zou bijna gelijk kunnen zijn aan de prijs van een nieuwe monitor.

Ook contact gehad met radio fortuin zoals jij hebt aangeraden. Ik breng 'm daar even langs. Er zitten 20 euro onderzoekskosten aan verbonden en als de reparatie veels te veel zou kosten denk ik dat ik dan maar voor een nieuwe monitor ga.

In ieder geval bedankt iedereen voor het meedenken! :)

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:48
Top, succes! Doe arnold de groeten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack.tr
Interne printplaat stuk. Prijs: €100,-

Vind dat wel zonde voor een monitor van 2.5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:21
jack.tr schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:11:
[...]

Interne printplaat stuk. Prijs: €100,-

Vind dat wel zonde voor een monitor van 2.5 jaar.
Inboedel verzekering gooien!

En anders kan je kijken of je het op wettelijke garantie kan gooien...maar dat wordt lastiger.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1