Headphones ineens gestopt met werken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonmm
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-08-2016
Op mijn laptop is mijn koptelefoon ineens gestopt met functioneren, een aantal uren geleden deed hij het nog perfect.
Heb hem in mijn telefoon geprobeerd en daarop doet hij het gewoon.
Heb de Realtek driver die ik heb geupdate, via automatisch updaten, geen resultaat.
Heb een systeemherstel gedaan en ook geen resultaat.

Bij ''geluiden'' zie ik geen hoofdtelefoon staan.
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/6dbdc1dc1b1640b5bcb2605dde932f5b.png

In mijn Realtek driver herkent hij mijn koptelefoon wel. Echter als ik ''hoofdtelefoon'' aanklik is er helemaal geen geluid.
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/67c313b9f49446988b706cfd76ee576b.png

Ook in de volumemixer is er niks gemute.
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/76e32dcf6edd4eabad1571d085ee1688.png

Kan het zijn dat de audio jack op mijn laptop ineens kapot is gegaan? Of is er hier iets anders aan de hand? Het geluid zonder headphones doet het gewoon. Ik ben een beetje sceptisch omdat hij het echt perfect deed alvorens hij plots uit het niets uitviel, wellicht valt het wel heel makkelijk op te lossen. Alvast heel erg bedankt voor de hulp, ik stel het erg op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 07:21
Probeer eens andere oordopjes in je laptop. Doen die het wel?
PC al eens uit en aan gezet? :p

[ Voor 27% gewijzigd door Pastapipo op 12-08-2016 04:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:15
Go to Control Pannel
click on Hardware and Sound
click on Sound
then you devices should come up ; speakers, Digital Audio, and headphones
plug your headphones in
then select headphones
at the bottom it will say set as default
select that!!
then when you disconnect your headphones it automatically switches to the speakers and when you plug them back in it automatically will switch to headphones.

Probeer dit eens (eerste Google hit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonmm
Pastapipo schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 03:58:
Probeer eens andere oordopjes in je laptop. Doen die het wel?
PC al eens uit en aan gezet? :p
Nee, doen het niet. En ja, al geprobeerd. Anders had ik hier ook niet gepost :P
Sibrand schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 04:19:
Go to Control Pannel
click on Hardware and Sound
click on Sound
then you devices should come up ; speakers, Digital Audio, and headphones
plug your headphones in
then select headphones
at the bottom it will say set as default
select that!!
then when you disconnect your headphones it automatically switches to the speakers and when you plug them back in it automatically will switch to headphones.

Probeer dit eens (eerste Google hit)
Als je naar mijn eerste post kijkt zie je al dat ik op ''Geluiden'' heb geklikt. Hier aangegeven als ''Sound''. Zoals je kan zien is het enige apparaat wat zich laat zien bij mij is ''Speakers''. Geen Digital Audio of Headphones, ook al zijn mijn headphones aangesloten. Dus ik kan mijn Headphones ook niet selecteren en als default zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pas zelfde gehad na nVidia update. PC uitgezet en opnieuw opgestart, dan speaker icoontje aangeklikt. geluid uit en weer aan en toen was het opgelost.
(koptelefoon direct aan pc aangesloten)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonmm
Hackus schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:59:
Pas zelfde gehad na nVidia update. PC uitgezet en opnieuw opgestart, dan speaker icoontje aangeklikt. geluid uit en weer aan en toen was het opgelost.
(koptelefoon direct aan pc aangesloten)
Dit werkt inderdaad. Ik wist niet dat er een nVidia update aan de gang was maar dat zou best kunnen. Vreemd dat een systeemherstel niet werkt maar het geluid aan en uitzetten wel. Dank je wel.
Pagina: 1