Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613617

Topicstarter
Ik heb sinds twee maanden een asus laptop in bezit(
ASUS ROG GL552VW-CN470T, 15.6" notebook) , maar hij word erg warm tijdens (en valt op het gegeven moment uit) een game die ik speel, ik speel de game op ultra high(hoogste instelling) en draai hierbij op 40 fps, prima dus(De game heeft geen top graphics dus kan het makkelijk aan) Nou heb ik van mijn vorige laptop nog een externe cooler(erbij gekocht) die ik onder mijn laptop kan zetten, maar nog wordt hij erg warm, en valt zelfs uit met cooler eronder. is dit normaal? draai ik het spel op te hoge settings?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 613617 op 12-08-2016 00:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sja, als een laptop te warm wordt valt ie uit...
Je zou eens een stresstest kunnen uitvoeren op de laptop om te zien op welk punt hij uitvalt. Hou daarbij de temperatuur in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Stof verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Lijkt me niet dat binnen twee maanden stof het probleem kan zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door fm77 op 14-08-2016 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallydek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-12-2016
Ik heb het zelfde probleem met mijn laptop (acer aspire 5942g)
Ik heb gisteren heel de laptop uit mekaar gehaald en gekeken hoe het met de fan was, maar daar zat geen stof die dat verhinderende.
Ik heb daarom dat moederbord met fan erop meegenomen naar een pc winkel om er nieuwe pasta erop te laten doen want dat zou ook misschien het probleem kunnen zijn.
Nu heeft mijn zoon het vandaag weer geprobeerd te spelen op de laptop maar hij wordt gewoon warm en einduitdelijk sloeg hij af.
Nu lees ik dat je een stresstest kan doen om te monitoren wat er binnenin gebeurd maar ik zie geen naam hoe het heet.
En het volgende wat kan er nog meer aan de hand zijn en wie kan mij daarmee helpen alle tips zijn welkom.

Mvg Walter Dekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-05 11:30
-foutje-

[ Voor 98% gewijzigd door jugger naut op 22-12-2016 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11-2023
jugger naut schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:25:
[...]

Wat jij hier zegt klopt niet helemaal. Je laptop werkt op 100%, haalt geen 60 fps. Oftewel hij kan het niet makkelijk aan. Als je lange tijd op 100% draait is het niet gek dat alles warm gaat worden. En het is een laptop dus zal de koeling toch niet optimaal zijn.

Zet anders de settings eens iets lager zodat de laptop niet constant op 100% werkt, misschien helpt dat.
fyi topic kicker is niet TS
wallydek schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:19:
Ik heb het zelfde .............................
Mvg Walter Dekker
Op tweakers wordt wel iets qua zelf initiatief verwacht. Je geeft aan dat je weet dat je iets met een stresstest kan testen maar dat je hier verder geen info over ziet.

Google is je vriend

De eerste 10 resultaten met deze simpele zoekopdracht geeft je of sites met software om mee te testen of achtergrond informatie over stress testen.

Ik zou zeggen stop de efforts erin die je eigenlijk van ons verwacht en loop je vervolgens ècht ergens tegenaan geef dan concreet aan wat dat is en wat je zelf al geprobeerd hebt / opgezocht hebt.

Succes!

-Real power isn't given, it must be taken-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

wallydek schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:19:
Ik heb het zelfde probleem met mijn laptop (acer aspire 5942g)
Ik heb gisteren heel de laptop uit mekaar gehaald en gekeken hoe het met de fan was, maar daar zat geen stof die dat verhinderende.
Ik heb daarom dat moederbord met fan erop meegenomen naar een pc winkel om er nieuwe pasta erop te laten doen want dat zou ook misschien het probleem kunnen zijn.
Nu heeft mijn zoon het vandaag weer geprobeerd te spelen op de laptop maar hij wordt gewoon warm en einduitdelijk sloeg hij af.
Nu lees ik dat je een stresstest kan doen om te monitoren wat er binnenin gebeurd maar ik zie geen naam hoe het heet.
En het volgende wat kan er nog meer aan de hand zijn en wie kan mij daarmee helpen alle tips zijn welkom.

Mvg Walter Dekker
(kritieke) errors worden vaak netjes opgeslagen in het Windows event log. Waarschijnlijk kun je hier enige aanknopingspunten vinden omtrent welk "event" de reboot heeft aangewakkerd.

Daarnaast gaan stresstests ansich geen kant en klaar antwoord geven. Dit zijn tools om specifieke componenten (kunstmatig) flink aan het werk te zetten om te testen op stabiliteit e.d. Mocht een systeem of component instabiel blijken is het alsnog zaak zelf de oorzaak te achterhalen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinKuijp
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-09-2024
Je kan je Laptop eventueel op een koeling apparaat voor laptops zetten. dit kan helpen
Zoiezo je laptop op een harde ondergrond zetten. dus niet op je benen,bank, tafelkleed ofzo.

Voor de rest valt er met laptops niet zo veel te doen aan het te warm worden. ja je kan heel ver gaan en de koeling gaan modden maar dit is niet echt voor de hand liggend.

Meow, meow I'm a cow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 20:50

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

RobinKuijp schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:04:
Je kan je Laptop eventueel op een koeling apparaat voor laptops zetten. dit kan helpen
Zoiezo je laptop op een harde ondergrond zetten. dus niet op je benen,bank, tafelkleed ofzo.

Voor de rest valt er met laptops niet zo veel te doen aan het te warm worden. ja je kan heel ver gaan en de koeling gaan modden maar dit is niet echt voor de hand liggend.
Misschien ligt het aan mij, maar als ik een laptop koop gericht op games (zoals de ROG) serie, dan moet deze daar tegen kunnen. Welke game dan ook.

Ik heb een Alienware, ook gericht op games, wordt wel warm maar valt niet uit. Mocht dit gebeuren dan gaat deze retour.

Ik zou dan ook snel kijken wat de temps zijn gedurende belasting (Furmark/Prime/3Dmark) en eventueel het apparaat terugsturen. Het moet er tegen kunnen, zeker als het maar 2 maand oud is.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinKuijp
master_viper schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:09:
[...]

Misschien ligt het aan mij, maar als ik een laptop koop gericht op games (zoals de ROG) serie, dan moet deze daar tegen kunnen. Welke game dan ook.

Ik heb een Alienware, ook gericht op games, wordt wel warm maar valt niet uit. Mocht dit gebeuren dan gaat deze retour.

Ik zou dan ook snel kijken wat de temps zijn gedurende belasting (Furmark/Prime/3Dmark) en eventueel het apparaat terugsturen. Het moet er tegen kunnen, zeker als het maar 2 maand oud is.
Klopt helemaal wat je zegt.
je zou een RMA kunnen aanvragen met de reden wordt te warm en valt uit. in princiepen wordt dit geaccepteerd. ben je wel je laptop een paar weken kwijt als je pech hebt :P

Meow, meow I'm a cow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 20:50

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

RobinKuijp schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:12:
[...]

Klopt helemaal wat je zegt.
je zou een RMA kunnen aanvragen met de reden wordt te warm en valt uit. in princiepen wordt dit geaccepteerd. ben je wel je laptop een paar weken kwijt als je pech hebt :P
Dat zal dan zo zijn, je hebt betaald voor een goed werkend product ongeacht de omstandigheden. Uitvallen door game-belasting is niet acceptabel. Is gewoon gevalletje garantie.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinKuijp
master_viper schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:13:
[...]

Dat zal dan zo zijn, je hebt betaald voor een goed werkend product ongeacht de omstandigheden. Uitvallen door game-belasting is niet acceptabel. Is gewoon gevalletje garantie.
Jup,
of terwijl als je een laptop of videokaart of wat dan ook besteld. eerst even goed testen. is er wat mis gewoon terug sturen. als je binnen 14 dagen terug stuurt is het meestal geen probleem en kan je switchen naar iets anders :9

Meow, meow I'm a cow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExitDust
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-04 09:23
ik zou die 7200 toeren schijf vervangen met een 5400 toeren schijf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:56

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

na bijna drie jaar zal het wel opgelost zijn. Bovendien tegenwoordig nog een hdd aanbevelen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExitDust
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-04 09:23
zie nu pas de datum. sorry voor de necropost :)
Pagina: 1