Hallo allemaal,
Mijn computer heeft al lange tijd last van netwerkproblemen. Elke keer als ik via de WIFI verbinding maak, is er beperkte internettoegang. Er verschijnt dan een oranje driehoekje met een uitroepteken op de taakbalk.
Op het moment dat ik een browser open (Firefox, Chrome) krijg ik de melding DNS probe started en soms ook DNS probe finished no internet.
Apparatuur:
TP-Link TL WN822n
Windows 8.1
Afstand router-computer: 4 meter, zelfde verdieping.
Wat ik al geprobeerd heb:
- wifi router ontkoppeld en weer aangesloten.
- netsh winsock reset
- ipconfig /release en /renew
- DNS geflushed
- OpenDNS geprobeerd
- Internetcache e.d. opgeschoond
- Modem opnieuw opgestart
- Modem van stroom gehaald en ruim halfuur later weer opgestart
- 'pingen' naar Google.com, daarbij had ik 4 verzonden paketten en 4 verloren paketten. 0 ontvangen.
- Netwerkadapter verwijderd
- netwerkadapter stuurprogramma's opnieuw geinstalleerd/geupdated
Allemaal zonder resultaat.
Belangrijk om te vermelden is dat de computer wel verbinding maakt met internet via een kabel. Dat gaat probleemloos. Helaas is de afstand in huis te ver om de kabel te laten liggen
Overigens heeft dezelfde opstelling maandenlang wel prima gewerkt. Met hooguit wat uitvallen zo nu en dan.
Kan iemand mij helpen om weer verbinding te krijgen? Ik ben geen expert op dit gebied, heb wel wat computerkennis, maar niet zeer uitgebreid. Alle bovenstaande pogingen om het op te lossen heb ik dan ook gedaan aan de hand van beschrijvingen op het internet ;-)
Groetjes Nando
Mijn computer heeft al lange tijd last van netwerkproblemen. Elke keer als ik via de WIFI verbinding maak, is er beperkte internettoegang. Er verschijnt dan een oranje driehoekje met een uitroepteken op de taakbalk.
Op het moment dat ik een browser open (Firefox, Chrome) krijg ik de melding DNS probe started en soms ook DNS probe finished no internet.
Apparatuur:
TP-Link TL WN822n
Windows 8.1
Afstand router-computer: 4 meter, zelfde verdieping.
Wat ik al geprobeerd heb:
- wifi router ontkoppeld en weer aangesloten.
- netsh winsock reset
- ipconfig /release en /renew
- DNS geflushed
- OpenDNS geprobeerd
- Internetcache e.d. opgeschoond
- Modem opnieuw opgestart
- Modem van stroom gehaald en ruim halfuur later weer opgestart
- 'pingen' naar Google.com, daarbij had ik 4 verzonden paketten en 4 verloren paketten. 0 ontvangen.
- Netwerkadapter verwijderd
- netwerkadapter stuurprogramma's opnieuw geinstalleerd/geupdated
Allemaal zonder resultaat.
Belangrijk om te vermelden is dat de computer wel verbinding maakt met internet via een kabel. Dat gaat probleemloos. Helaas is de afstand in huis te ver om de kabel te laten liggen
Overigens heeft dezelfde opstelling maandenlang wel prima gewerkt. Met hooguit wat uitvallen zo nu en dan.
Kan iemand mij helpen om weer verbinding te krijgen? Ik ben geen expert op dit gebied, heb wel wat computerkennis, maar niet zeer uitgebreid. Alle bovenstaande pogingen om het op te lossen heb ik dan ook gedaan aan de hand van beschrijvingen op het internet ;-)
Groetjes Nando
[ Voor 14% gewijzigd door Nando1991 op 12-08-2016 00:25 ]