Zoek effen laminaat...tips?

Pagina: 1
Acties:

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Als ik het opnieuw zou moeten doen dan zou ik 1 soort laminaat in mijn hele appartement doorlopend leggen, maar ik heb stom genoeg indertijd (mooi) eikenparket in de woonkamer gelegd en (mooi) beukenparket in een van de 2 slaapkamers. In de gang en de 2e slaapkamer ligt vloerbedekking. De vloerbedekking is op en ik wil geen vloerbedekking meer.

Probleem is dat de gang de woonkamer en slaapkamers verbind. Dus ook het eiken en beukenparket komen erop uit. Om nou nog een derde laminaathoutsoort te gaan leggen in de gang daartussen dat ziet er volgens mij niet uit, daar ben ik van overtuigd, maar ik wil ook geen vloerbedekking meer. Bij laminaat is het probleem dat het er gewoon niet uitziet naast mooi parket en het is sowieso niet mooi 3 soortgelijke vloeren zo dicht bij elkaar. Ik dacht daarom aan echt effen laminaat (zonder nerven) of een soort zwevend te leggen tegels in een patroon maar ik heb geen goede opties kunnen vinden. Bij de Ikea hebben ze een grijs Prarie laminaat van 8,99 per m2 maar dat is weer met groeven, heeft iemand nog een ander idee, of is dat wat? Ik wil de vloerdebekking er zo snel mogelijk uittrekken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ga even bij esco vloeren kijken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Pech, zijn van 8-22 aug dicht, alle vestigingen :(

Ze hebben wel Waterstop laminaat tegel E55809, dat is de enige laminaat die ik kan vinden zonder houtnerf. Het moet echt heel anders dan het parket zijn anders krijg je een rommeltje ben ik bang, als je begrijpt wat ik bedoel.

Wat ik ook kan doen is het eiken klikparket wat ik in de woonkamer heb liggen bijkopen (als dat uberhaupt nog te krijgen is (ik denk van wel)) maar dan ben ik door een heel huurappartement parket aan het leggen, is me een beetje te veel van het goede.

Verven heb ik ook aan zitten denken, soort betonlook om met het parket dat ik al heb echt te laten contrasteren.

[ Voor 22% gewijzigd door jayjey op 12-08-2016 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:43

sanzut

It's always christmas time

How about tegels en/of een linoleum vloer in bijv. tegel motief?
Mijn schoonouders hadden zoiets in de keuken liggen. Niet van echt te onderscheiden, totdat je echt op je hurken ging kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Tegels, natuursteen, dat is mooi (ook mooi in combinatie met parket) maar mag niet in een huurappartement denk ik, ik kan het niet zelf leggen, en het is grofweg net zo duur als het reeds liggende eiken parket bijkopen dus dat lijkt me dan slimmer (alleen moeten de 12 m2 beukenparket in de slaapkamer dan weg want eikenparket tegen beukenparket aanleggen dat ziet er echt niet uit.)

Marmoleum kan ik ook niet zelf leggen en klikmarmoleuem nog wel maar marmoleum is net zo duur bijna als parket bijkopen. Het is een huurappartement ook nog. Wel mooi!

Maar er blijkt toch heel mooi laminaat zonder houtnerven te bestaan van Parador.nl Trendline 4, net ontdekt! :) Kan je een laminaat met betonlook van kopen. Ga ik naar informeren.

Ik wou dat ik gewoon vanaf het begin 1 soort laminaat helemaal doorgelegd had door het hele appartement dan had ik dit probleem niet.

[ Voor 20% gewijzigd door jayjey op 12-08-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-05 16:51
Weet niet of het in de buurt is, maar hier hebben ze veel keus http://www.bouwie.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 00:41

Wom

Is PVC niks voor je? Dat wordt ook geleverd in betonlook, wat dus volledig effen is. Even geen idee of dat ook in warmere kleuren is, maar dat moet wel uit te vogelen zijn. En kun je eenvoudig zelf leggen ook. :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Heb ik niet kunnen vinden, zit toch altijd weer een patroon in van houtnerf of stippeltjes, is ook best duur nog en ik heb dan liever laminaat of ik ga all-the-way en parket bijkopen (>2000,-)

[ Voor 15% gewijzigd door jayjey op 12-08-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:38

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Bij Actielaminaat in Eindhoven hebben ze ook een groot assortiment dat je in de winkel kunt bekijken.

Misschien dat je juist voor iets met een zeer groot contrast moet gaan met beide vloeren?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 10:59
Yup, esco zit hier om de hoek ( voor mij nochtans ) hele goede kwaliteit en goede prijzen ook..
in de 2 huizen die ik heb gehad beide hun vloeren gebruikt.. niets te klagen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Ruud2001 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:36:
Bij Actielaminaat in Eindhoven hebben ze ook een groot assortiment dat je in de winkel kunt bekijken.

Misschien dat je juist voor iets met een zeer groot contrast moet gaan met beide vloeren?
Bedankt, valt niet mee dat goed uit te kienen want het is gewoon onhandig. Het komt inderdaad van de ene deur, waar nog eiken ligt, paar meter verder weer uit bij de andere deur waar beuken ligt. Daartussen ligt nu tapijt. Het moet met beiden een goede combinatie maken. Het zijn erg mooie vloeren op zich. Daartussen moet denk ik ook iets contrasterends qua kleur, structuur, materiaal zijn. Er is heel mooi laminaat, ik vond het altijd lelijk maar ik moet daar nog eens goed voor gaan kijken, ben vanavond bij de ikea geweest in ieder geval.

Andere oplossing is het alsnog goed doen en alsnog hetzelfde parket door het hele appartement leggen. De meeste mensen doen dat met laminaat maar ik heb dat indertijd helaas niet gedaan. Parket is wel echt mooier nog steeds.

Andere budgetoplossing is nu verven, betonlook, de vloer is mooi egaal heb ik gezien en qua kleur past dat goed bij beide houtsoorten. Heeft iemand ervaring daarmee?

[ Voor 7% gewijzigd door jayjey op 13-08-2016 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-05 16:51
Ik heb zelf een vrij lichte (bijna witte/heel lichtgrijs) laminaat op de overloop. Is mooi ruimtelijk en 'vloekt' niet bij de slaapkamers. Heel donkergrijs/zwart kan ook mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
zit ik ook aan te denken :)

maar dat lichte laminaat heft wel een houtnerf structuur erin neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zou in deze situatie eerlijk gezegd aanraden om de 12m^2 in de slaapkamer op te offeren en gewoon alles te doen met de eiken waar je blij mee bent.

Dat gezegd, als je per se toch een derde soort wilt toevoegen, er is echt zat laminaat met iets anders dan houtnerf erop.

Kijk bijv hier:
https://www.vloeronline.nl/laminaat
Pagina 6, 9-12, en dan vooral de laminaten van Quick-Step lijken aardig in de richting te komen van wat je zoekt.

Er is trouwens meer in de wereld dan laminaat alleen. Kijk ook bijv naar linoleum. Dat heeft nadrukkelijk geen houtnerf en kun je tegenwoordig ook met kliksysteem kopen.

Dan nog, ik kan me slecht voorstellen dat om het even welke combo van drie verschillende vloeren er beter uit zal zien dan één uniforme mooie vloer. Dus ik blijf erbij: offer de 12m^2 op als leergeld en alles zelfde doen als woonkamer.

WIl je dingen in levende lijve zien - eea hangt af van waar je woont, maar wij hebben toen we onze huidige woning inrichtten een flinke concetratie aan vloerwinkels in Almere Markerkant, waaronder bovengenoemde Vloeronline en zo nog vier of vijf op korte loopafstand. Hier dus: https://goo.gl/maps/rfJzfewsxCT2

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 15-08-2016 13:15 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

Je hebt genoeg laminaatvloeren met egaal of tegelmotief. De voordelen van laminaat, de looks van tegel. met 30 seconden google zou je er moeten kunnen komen.

Bijvoorbeeld deze:
http://www.bouwie.info/product/alloc-prestige-hpl-tegel-wit/

Of gewoon egaal wit:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50284893/

Ik heb in onze keuken click-pvc gelegd. Dat legt bijna het zelfde, maar is slijtvaster, minder 'hard' dus meer geluidsdemping en ik vind het een fijner gevoel voor blote voeten hebben. Tevens 100% waterdicht (mits goed gelegd), echter wel wat duurder. Zou je ook eens naar kunnen kijken.

Wij hebben deze PCV vloer in de keuken gelegd naast parket, waar we geen 'tweede houtsoort' wilde hebben: http://www.handyfloor.nl/...k-laminaat.html?soort=114
Deze stond ook op onze shortlist: http://www.handyfloor.nl/...dark-pvc-klik-tegels.html

Dat ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/dwyrg1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/15psojs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1yu9f7.jpg

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door EMP op 15-08-2016 13:32 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
@EMP dat is toevallig; de 1e twee opties had ik ook gevonden: bij de Ikea stukjes van dat witte laminaat meegenomen (de grijze had helaas weer een dikke houtnerf erin geperst). Maar ik vind beide niet mooi, denk dat het niet mooi gaat worden. De 3e handyfloor zit bij mij in de buurt, ga morgen kijken. Dat parket hadden wij vroeger in huis overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:11:
........ ik kan me slecht voorstellen dat om het even welke combo van drie verschillende vloeren er beter uit zal zien dan één uniforme mooie vloer. Dus ik blijf erbij: offer de 12m^2 op als leergeld en alles zelfde doen als woonkamer.
Exact! Ik had precies dat gevoel, kan het me ook niet voorstellen en ik heb er al zo op gepuzzeld iets anders te vinden. |:( Om de hoek naar een keuken iets anders leggen kan ik me wel voorstellen, dat heeft nog een functie, maar anders niet. Probleem is dat parket is er niet meer, of het is er nog wel maar heeft een andere productnaam gekregen -- dat laatste vermoed ik -- maar in de zomervakantie is die fabriek dicht.... 8)7 dus ik kom er niet achter... het is ook in ieder geval >2000 dus beetje te voor huurappartement toch? :S

[ Voor 7% gewijzigd door jayjey op 16-08-2016 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:16

Speedmaster

Make my day...

Want denk je van dit:

Afbeeldingslocatie: https://static.gamma.nl/mam/celum/celum_assets/8811069407262_8717003252108_3_49658_tif_picture_78Wx78H.jpg

Is een soort tegel laminaat en verkrijgbaar bij de Gamma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Lijkt me ook niet mooi, maar ga ik morgen ook even langs, wel 1 van de betere...

Wou dat ik alles in 1 keer had gedaan in het begin, maar toen had ik die vloer als restant gekocht, zodoende en ik dacht de woonkamer is het belangrijkste en daarvoor was het voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Hoe noem je dat, van die holle metalen deurposten met een soort plastic folielaag erop (het is niet geverfd), die je in veel appartementen ziet, heeft dat een naam? Ik heb opdekdeuren zoals ze heten die daar weer in vallen. En glas daarboven dat weer met (lelijke) plastic strips vast is gezet in die holle metalen deurposten. Het is zeker geen goed idee dat allemaal in 1 kleur te willen verven? Deuren en deurposten.

[ Voor 5% gewijzigd door jayjey op 16-08-2016 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hoe dat heet weet ik niet maar ik ken het systeem uit mijn oude huurappartement. Een typische goedkope woningbouw oplossing. Alles is vaak nog scheef ook. Alleen... folie? Dat ken ik dan weer niet. Bij mij was het gewoon geverfd.
Kan de folie er af?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Inderdaad een goedkoop en goedkoop uitziend systeem, maar ik kan daar niks aan veranderen vrees ik.
Ik heb nog eens gekeken en het is toch wel geverfd denk ik, misschien is het van te voren gespoten en erin geplaatst. Heb je dat ooit wel eens geverfd? Ik ga het vragen in een winkel. Lijkt me veel werk, misschien met radiatorverf? Heb net vervanging badkamer, keuken, en deuren aangevraagd, ben benieuwd. :)

[ Voor 19% gewijzigd door jayjey op 16-08-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:18

CeesKees

I rest my Kees

Primer erop, dan houdt gewone verf ook.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Ja dan hecht het zeker, hoopte dat dat niet nodig is. Ik wilde met Flexa acryl zijdeglans RAL9010 er overheen. Zit nu dun laagje ongedefinieerd off white, grijzig, grauwig wit op. Alu profielen (7x die hele ombouw met glasplaatje erboven...). En dan nog de deuren rollen, zijn geliger dan de profielen. Eigenlijk wil ik de deuren vervangen, ook omdat de klinken helemaal geen fijne vering meer in zich hebben, helemaal versleten. Alles in 1 tint wit (RAL 9010 denk ik) voor de eenheid, deurprofielen, deuren, kozijnen, plinten.

De hele vloer 1 soort parket voor de eenheid wilde ik het liefst, maar dat parket blijkt toch niet meer leverbaar, wel zelfde eiken en 3 strooks zijdeglans, maar dan andere selectie, zonder knoestjes.

Als alternatief gisteren ook klik-PVC vloeren bekeken. Zitten wel interessante bij maar echt mooi nee. Laminaat is goedkoper, maar ik zie geen mooi tegellaminaat. Ik heb nu stukjes helemaal wit zonder nerf van Ikea maar dat is weer een andere tint wit die afwijkt bij alles wat ik nu al in huis heb aan grijzig tot gelig wit. :( En donkerbruin laminaat van Ikea. Dat staat nog best wel OK naast zowel het eiken als het beuken parket. Het eiken laminaat van Ikea is in ieder geval niet mooi naast het eiken parket en het beuken maar dat wist ik al.

Ik heb nu nog een plan om dan maar een gek patroon te leggen met 2 soorten laminaat door elkaar...
Eerst horen of de badkamer vervangen mag worden...
En dan alle niet-muur dingen verven in 1 tint wit.
En dan een kleurtje hier en daar op de muur. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door jayjey op 17-08-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
Die blikken deurposten zijn meestal gepoedercoat. Ellende met overschilderen, ook na primen, is dat je snel weer butsen eraf krijgt en je dan de poedercoat weer ziet. Kwestie van beetje voorzichtiger zijn met stofzuigen en kleine kindjes met loopfietsjes enzo :X

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
Dwubbel

[ Voor 94% gewijzigd door NiGeLaToR op 17-08-2016 11:12 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Nu je het zegt, dat zijn dus gepoedercoate deurposten, zo ziet het er ook uit. Heel dun laagje mattige, lelijke grauwige witte kleur. Daar gaat het juist om, ik wil alles in 1 tint wit.

Meteen Flexa acryllak erop geeft dus een heel kwetsbaar laagje en krab je er zo af? En zelfs met dikke primer eronder is het nog kwetsbaar, maar het hecht wel? Ik kan het dan wel makkelijk bijhouden natuurlijk. Nu kan dat niet want ik heb die kleur niet. Zou radiatorlak wat zijn voor de deurposten?

De houten raamkozijnen die verf ik zo, schuur ik de alkydlak wat op en doe acryl erover, dat pakt wel denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door jayjey op 17-08-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Gevonden:

http://www.klusidee.nl/Fo...nium-kozijnen-t88853.html
http://sikkens.cms.d10.ne...n%20_12-12-2000-v008_.pdf

Gepoedercoat is wat ribbelig oppervlak, sinaasappel, kunststofachtig, of gladgespoten kunnen ze ook zijn. De mijne zijn echt gladgespoten, heel dun laagje, dus niet gepoedercoat?

Het zijn misschien Berbo stalen montage kozijnen die verkrijgbaar waren met kunststof
coating van 200um dik of een polyester lak laag van minimaal 25um. Als ik die heb dan heb ik ze met polyester lak want die hebben een chromen sluitplaatje bij de slotkast en dat heb ik ook en de laklaag is ook dun. Ik zie trouwens dat die plaatjes soms al weg zijn of kapot.
Die deuren zijn echt lelijk en de kozijnen aftands en de plastic glasstrips daarboven zijn vergeeld plastic, heel goedkoop en verschillend per deur. Chromen slotplaatjes in de kozijnen zijn deels verdwenen, rubberen deurstops zijn deels weg en vies, scharnieren zijn verroest, klinken zitten los en zijn slap (versleten plastic veren)?. Die deuren zijn aan vervanging toe. En de lichtknoppen die zijn ook lelijk vergeeld plastic.

[ Voor 137% gewijzigd door jayjey op 18-08-2016 22:10 ]

Pagina: 1