Toon posts:

W10: meerdere gebruikers, programma's gescheiden houden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2019 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Wat heb je zelf al kunnen vinden? Dat mis ik in je topic start. Er wordt enige inzet verwacht als je met een vraag komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:19
Je zou voor de applicaties welke in program files installeren de ACLs op de betreffende folders aan kunnen passen zodat niet iedereen bij die applicaties kan komen.
Profielen etc zijn sowieso al geschieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De meeste software wordt voor alle gebruikers geïnstalleerd dus ergens in program files. De optie voor all users/current user only is meestal voor de snelkoppelingen, dus of die in het startmenu voor enkel die gebruiker komen of in het gedeelde startmenu.

Hoewel Windows 10 een multi-user OS is er niet echt een goede scheiding out of the box voor applicaties binnen het OS. Als je gebruikmaakt van Windows 10 Pro/Enterprise kun je met applocker aan de slag maar vraag me af of je het jezelf niet extreem moeilijk maakt om op deze manier beperkingen in te stellen als alle accounts op de computer uiteindelijk voor jezelf zijn bedoeld.
ACL's op de Program Folders instellen is een manier om toegang tot de map te ontzeggen maar leidt uiteindelijk tot een hoop foutmeldingen als gebruikers de snelkoppeling in startmenu volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:54:
Ik heb meerdere accounts voor meerdere doelen en ik zou graag de programma's gescheiden willen hebben.
Maar wat is de meerwaarde precies van deze scheiding voor 'verschillende doelen'. Geen icoontje in het Start menu wil niet zeggen dat je de applicatie niet kan starten met een andere account.

Indien de PC enkel door jezelf gebruikt wordt is dit systeem enkel onhandig denk ik. Feitelijk is niets echt gescheiden behalve wat uiterlijkheden.
Pagina: 1