• Willem 8B
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Hallo

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een scherm, monitor of led tv, om te fungeren als scherm bij mijn pc.

Wat is je budget?
Ik wil er maximaal 600 euro aan uitgeven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik mijn pc vooral om te tekenen met bouwkundige programma's, nu doe ik dat met twee schermen van 24inch, maar omdat deze maar tot 1080p gaan wordt uitzoomen al gauw een probleem, maten zijn niet meer te lezen als je een grote tekening open hebt staan.
Daarom ben ik op zoek naar een 4k monitor, of tv. Ik twijfel dan vooral tussen de
iiyama GB2888UHSU-B1 en de Samsung UE40JU6000W,

De tv neem ik in overweging door zijn grootte, terwijl je nog zat ppi hebt naar mijn idee, aangezien het aantal pixels verdubbeld ten opzichte van mijn huidige monitor.

Kortom, beide hebben dezelfde hoeveelheid pixels, maar wordt het niet te priegelig als je een 28 inch scherm neemt, en werkt een groot scherm dan met zoomen misschien makkelijker?

Als grafische kaart heb ik een radeon HD6790, neem aan dat die dat wel aankan over de hdmi, de tweede monitor zou ik dan aan de DVI kunnen aansluiten.

Hoor graag jullie ervaringen

Groeten, Willem

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 08:49

Praetextatus

the dutch_paki

Over de schermen kan ik weinig zeggen, maat je grafische kaart gaat het niet trekken ben ik bang.
http://www.amd.com/en-us/products/graphics/desktop/6000/6790

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Willem 8B
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Okee, dan ga ik ook op zoek naar een gravische kaart die dit aantal pixels wel haalt.
Ik zal gelijk alle hardware van mijn pc checken of het nog up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-06 14:33
messchien is dit hulpvol.
pricewatch: Philips BDM4350UC Zwart