Verse windows installatie via recovery partitie asus?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-10 07:28
Mijn PC vertoont kuren met de wifi adapter. Om eventuele window bugs uit te sluiten wil ik windows opnieuw installeren. Nu heb ik de windows variant gebruikt (systeemherstel / Deze PC opnieuw instellen). Helaas biedt dit geen soelaas. De WIFI adapter is nu helemaal verdwenen, ook uit het apparatenbeheer :-(

Nu heeft mijn asus laptop ook nog een recovery partitie. Hoe benader ik deze partitie? Ik heb al gekeken in de bios en op de asus website maar ik weet niet goed waar (naar welke termen) ik moet zoeken. Als ik 'windows recovery' intyp kom ik automatisch terecht op de windows variant van recoveren (opnieuw opstarten en F9 etc)

Wie kan mij verder helpen?

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Factory Reset moet je naar zoeken en hoe je dat allemaal regelt staat in het boekje van je laptop. Dat is er even vanuit gaan dat je ook daadwerkelijk zo'n recovery optie hebt. Er zijn namelijk ook laptops die dat helemaal niet hebben en je de optie geven om herstelmedia te maken als je 'm net gebruikt.

Houd er ook rekening mee dat als je laptop met Windows 8 of 8.1 werd geleverd en je deze ondertussen hebt bijgewerkt naar 10, je weer terug gaat naar 8 of 8.1.

Beter ga je achterhalen waar je wifi problemen vandaan komen. Dat je 'm nu niet meer ziet in Apparaatbeheer kan komen omdat deze is uitgeschakeld met de schakelaar. Eerste wat je overigens doet bij 'kuren' met wifi is de driver bijwerken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• kielkiel
Dank voor je snelle reactie! Er zit helaas geen fysieke schakelaar of fn - functie toets schakelaar op mijn laptop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLDV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Ga naar de website van Asus, zoek je laptop en download de Lan driver manueel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

kielkiel schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:56:
Dank voor je snelle reactie! Er zit helaas geen fysieke schakelaar of fn - functie toets schakelaar op mijn laptop....
In sommige gevallen kan de standaard staat ook via het BIOS geregeld worden. Je zal hoe dan ook iets van een schakelaar moeten hebben, of ze hebben het nu zo ontworpen dat wifi altijd aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Heb al in de bios gekeken maar helaas geen wifi schakelaar. Er zit niets anders op om hem maar terug te sturen naar Asus. Na tig opnieuw opstarten noh geen wifi :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Linux live CD starten en via rfkill commando je wifi weer inschakelen? Het minste wat je hier nog kan melden voor iets van hulp uit onze hoek is zeggen welke Asus je precies hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Hoi HoT, ik heb niet zoveel kaas gegeten van Linux. Dus ik zal er ff op Googlen. De live cd's ken ik. Ik heb de volgende laptop: http://www.laptopshop.nl/.../asus-r752lav-ty493t.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb je laptop op de Asus site opgezocht en op http://www.asus.com/nl/supportonly/R752LAV/HelpDesk_Manual/ is de handleiding te downloaden. Op pagina 34 van de Engelse handleiding staat dat Fn+F2 de zogenoemde airplane modus aan/uit zet. Er staat zelfs een antenne op de knop.
Dus, je bewering dat je geen knop hebt om je wireless aan of uit te zetten klopt dus niet.

Diezelfde site, op http://www.asus.com/nl/su...752LAV/HelpDesk_Download/ staat onder Windows 8.1 64 bit de download voor je wireless control toets. Installeer die in geval de Airplane modus van Windows 10 niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Dit is een duidelijk een verschil tussen theorie en praktijk: op mijn toetsenbord staat een 'airplane' afgebeeld en die zorgt er alleen voor dat alle verbindingen (netwerk / bluetooth) afgesloten worden. Heeft geen effect op de wifi helaas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 19:28
Wifi is draadloos netwerk. dus als het afgesloten werdt werkt het voorheen. Maar bedoel je te zeggen dat de netwerk kabelaansluiting dan ook uitschakeld? Dat zou vreemd zijn.

Er moet dan iets anders aan de hand zijn dan de vliegtuigmodus. Als je de draadloze netwerkadapter/Wifi niet in apparaatbeheer terug vind betekend het dat windows (10) deze niet herkend. Staan er ook geen onbekende apparaten, of via het menu onder verborgen apparaten weergeven?

Ik zag dat er geen Windows 10 drivers zijn. Misschien dan i.p.v.toch maar de windows 8.1 drivers herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Valen_76 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:51:
Wifi is draadloos netwerk. dus als het afgesloten werdt werkt het voorheen. Maar bedoel je te zeggen dat de netwerk kabelaansluiting dan ook uitschakeld? Dat zou vreemd zijn.

Er moet dan iets anders aan de hand zijn dan de vliegtuigmodus. Als je de draadloze netwerkadapter/Wifi niet in apparaatbeheer terug vind betekend het dat windows (10) deze niet herkend. Staan er ook geen onbekende apparaten, of via het menu onder verborgen apparaten weergeven?

Ik zag dat er geen Windows 10 drivers zijn. Misschien dan i.p.v.toch maar de windows 8.1 drivers herinstalleren.
https://drp.su/ of daar de ISO downloaden (offline download via torrent)

Setup draaien en het tooltje alle drivers laten bijwerken naar de laatste versie.. Heeft me heel vaak pijn en moeite gescheeld om (excotische) hardware weer werkende te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
In het apparatenbeheer is geen wifi adapter meer te vinden,dus dan werkt het installeren van een driver ook niet. Heb ik uiteraard wel geprobeerd. In den beginne 2 maanden geleden deed ie het perfect: wifi ingeschakeld, netwerkkabel erin wifi uit. Het begon toen met af en toe geen adapter tot nooit meer een adapter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 19:28
kielkiel schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:41:
In het apparatenbeheer is geen wifi adapter meer te vinden,dus dan werkt het installeren van een driver ook niet. ...
Je kan bij Asus de Wifi/WLAN driver downloaden via een andere pc en usb-stick. dit is vaak gewoon een executable die je kan starten. (met beheerder-toestemming) Daarna zou de netwerk adapter in apparaatbeheer weer moeten verschijnen.

Ik zie 3 verschillende varianten/chipsets voor je model (onder Windows 8.1/Draadloos). Het is een beetje lastig te beoordelen welke voor jou van toepassing is. Kwestie van uitproberen, of het etiket aan de onderzijde vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Valen_76 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:38:
[...]
Je kan bij Asus de Wifi/WLAN driver downloaden via een andere pc en usb-stick. dit is vaak gewoon een executable die je kan starten. (met beheerder-toestemming) Daarna zou de netwerk adapter in apparaatbeheer weer moeten verschijnen.
Werkt dat? Was het niet zo dat apparaatbeheer minimaal een 'uitroepteken' achter een device moeten laten zien wil je iets installeren.

Update: Laptop is inmiddels gemaakt door Asus: nieuwe wifi kaart erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
kielkiel schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:42:
De WIFI adapter is nu helemaal verdwenen, ook uit het apparatenbeheer :-(
Kan je de wifi adapter nog wel in je BIOS/UEFI zien? Zo niet, kijk even of de module niet los is komen te zitten.

Of je wifi adapter is gaan hemelen. Dat kan ook nog.
Pagina: 1