Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de fans vervangen van mijn: Hydro Series™ H100i v2 Extreme Performance Liquid CPU Cooler
de standaard fans maken heeel veel lawaai alleen nu is de vraag welke fans zijn het beste? en kunnen er op

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Beetje zelf uitzoeken kan geen kwaat.

Wat je nodig hebt zijn high static pressure fans.
120mm (12cm x 12cm x 2.5cm) is het meest voorkomende.
Als je goede fans wilt kom je al snel bij noctua uit maar er zijn nog veel meer goede merken! Maar dit is allemaal prima te googlen lijkt mij.

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-09 18:24
Ik zelf wil ook binnenkort fan van mij Thermaltake AIO koeler vervangen.

Zelf zit ik te denken aan Riing fans van Thermaltake.

https://tweakers.net/prod...thermaltake-riing-12-led/

Weet alleen nog niet zeker of ze op radiator ook kunnen maar ik ga vanuit dat het wel kan :)

Enige nadeel is dat ze best prijzig zijn.

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:02
scythe gentle typhoon, nuff said.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Zijn zeker toppers, goede druk, "mooi" geluid, prima geluid / koeling verhouding.

Alleen niet meer echt leverbaar. :'(

Noctua Industrial 2000rpm is ook echt top, nadeel? prijs, verder niets...
pricewatch: Noctua NF-F12 industrialPPC-2000 PWM, 120mm

Pracht prijs / kwaliteit én goede druk voor dit type rads: pricewatch: Cryorig QF120 Performace, 120mm

Maakt ook max rpm wat herrie, maar daar heb je Corsair link voor. Kwestie van de PWM op water temp tunen. Op 80% maken deze fans prima geluid (je hoort wat, maar niet veel, meer ruis van de lucht dan iets anders), en leveren ze evenveel druk (dus koeling) op als de Corsairs bij 12% meer toeren. En daarbij zijn ze naar mijn mening een heel stuk stiller.

Je kan natuurlijk ook de quiet versie nemen, maar die levert je wel weer 20% minder koeling capaciteit op.

Alternatief kan je de Corsair fans die je nu hebt sterk limiteren tot waar je het geluid dragelijk vind voor de typische temps die je tegen komt. Dat is juist het voordeel van de i-series v2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-01 11:12

wiLLius

Extreme OC

djunicron schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:46:
[...]

Zijn zeker toppers, goede druk, "mooi" geluid, prima geluid / koeling verhouding.

Alleen niet meer echt leverbaar. :'(

Noctua Industrial 2000rpm is ook echt top, nadeel? prijs, verder niets...
pricewatch: Noctua NF-F12 industrialPPC-2000 PWM, 120mm

Pracht prijs / kwaliteit én goede druk voor dit type rads: pricewatch: Cryorig QF120 Performace, 120mm

Maakt ook max rpm wat herrie, maar daar heb je Corsair link voor. Kwestie van de PWM op water temp tunen. Op 80% maken deze fans prima geluid (je hoort wat, maar niet veel, meer ruis van de lucht dan iets anders), en leveren ze evenveel druk (dus koeling) op als de Corsairs bij 12% meer toeren. En daarbij zijn ze naar mijn mening een heel stuk stiller.

Je kan natuurlijk ook de quiet versie nemen, maar die levert je wel weer 20% minder koeling capaciteit op.

Alternatief kan je de Corsair fans die je nu hebt sterk limiteren tot waar je het geluid dragelijk vind voor de typische temps die je tegen komt. Dat is juist het voordeel van de i-series v2...
Ze zijn zeker bog te verkrijgen, alleen erg duur.

http://www.highflow.nl/ai...cfm-black-edition-nl.html

Een goed alternatief is EK Vardar of Noiseblocker eLoops.

Neus anders even op deze website rond,
Deze beste man test zeer uitgebreid!

http://thermalbench.com

Word gezien als een van de betere reviewers van PC waterkoeling door de community op overclock.net

Succes!

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeanutSS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-05 13:50
Hi All!

Dit is misschien al een wat oudere topic, maar ik vroeg me af welke fans de topic starter nu eigenlijk heeft genomen :P

Aangezien iedereen suggesties heeft gedaan, maar topic starter heeft precies niet meer gereageerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-08 01:28
Noctua NF-F12 industrialPPC-3000 of 2000.

Ze zijn niet de stilste, ze zijn niet de goedkoopste, ze zijn wel de beste in zowel prestaties als qualiteit.

I raadt u aan om via Corsair Link een custom fan curve te maken, de stock curve is veel te agressief. Wordt de computer een stuk stiller van.

[ Voor 5% gewijzigd door Omega op 03-12-2017 03:02 ]

Pagina: 1