Mail merge met gepersonaliseerd attachment

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WAHelen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-02-2023
Hallo,

Ik ben op zoek naar software waarmee ik een attachment kan versturen via mailmerge. De inhoud van de mail en het attachment zijn per ontvanger verschillend.
Voor windows is de oplossing van mapilab (https://www.mapilab.com/b...-pdf-attachments-outlook/) geschikt, maar dit werkt volgens mij niet op een MacBook.

Ik heb gekeken naar mailmerge van Ramasoft, maar geen idee hoe dit werkt en of het werkt. Van de gratis demoversie wordt niets duidelijk. Ik kan ook geen ervaringen of recensies vinden van deze software.

Weet iemand een oplossing? Het hoeft niet gratis te zijn, maar ik wil ook geen online-oplossing zoals een Chimp-achtige nieuwsbrief.

Het gaat om ongeveer 3000 mails per jaar.

Bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wellicht kan je nog een beetje toelichten waarvoor je het gaat gebruiken? zoals:

Waar komen die attachments vandaan ?
Je hebt het over een nieuwsbrief ?
Waar komt de inhoud van de nieuwsbrief vandaan ? (mailmerge kan van alles zijn, database ?)
Waar komt de inhoud van de attachments vandaan ? (bestaande back-end ?)
Wat is voor jou niet gratis ? niet duur, niet goedkoop, alles is relatief (en MailChimp is gratis voor 2k afzenders en 12k mail per maand)
Mailen ? eigen server ?

Kortom: Wat heb je nu staan/werkende als backend/database/frontend en wat mis je nog ?

[ Voor 8% gewijzigd door Breezers op 11-08-2016 16:56 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• WAHelen
De attachements moeten ook aangemaakt worden. Dat zijn facturen
Het idee is dat ik een excel-sheet heb met daarin 3000 leden, ongeveer 10 verschillende soorten, bij elk soort hoort een ander bedrag.
Iedere lid heeft een lidnummer en een factuurnummer, deze moeten op de factuur komen, met het bedrag. Dus vanaf een sjabloon een paar specifieke velden invullen.

In de begeleidende mail komt ook informatie en een nette aanhef (Beste meneer Jansen), verder redelijk standaard, maar dus wel een eigen mailadres.

Wat ik bedoel met niet gratis, maar ook niet meer dan 300 euro per jaar. Ik wil de facturen graag zelf versturen en niet via een facturatie-bedrijf, omdat die allemaal wel een nadeel hebben.

Bedankt voor het meedenken.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

En zoiets als Moneybird?

No drama

• WAHelen
Daar kan ik wel naar kijken, ja