Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil graag games kunnen spelen op medium/high setting, opnemen & streamen en deze video's kunnen bewerken in sony vegas,

Wat mag het systeem gaan kosten?

Mijn max bedrag is 1200$ vriend gaat hem voor me in elkaar zetten dus geen kosten daarvoor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

2x asus vp287q
muis&toetsenbord

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb er niet all teveel verstand van maar het liefst 16GB aan ram, een videokaart met 3x hdmi/displayport

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Voor mij maakt het merk niet uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Energie/grootte maakt niet uit genoeg ruimte daarvoor;) alleen zou ik wel het liefst de onderdelen Zwart met rood hebben aangezien ik een zwart met rode gaming setup heb

Ga je overklokken?

Nee,Ik ben tevreden met de standaard instellingen

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Aangezien ik er niet teveel verstand van heb wou ik mijn budget zo goed mogelijk gebruiken, om een mooie&snelle zwart met rode gaming/editing pc te krijgen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 249,50€ 249,50
1Asus B150 Pro Gaming/Aura€ 120,95€ 120,95
1Asus ROG STRIX-GTX1060-6G-GAMING€ 325,50€ 325,50
1WD Red WD30EFRX, 3TB€ 109,51€ 109,51
1Corsair Carbide Spec-Alpha Zwart/Rood€ 80,95€ 80,95
1Cooler Master Hyper 212X€ 26,-€ 26,-
1Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2C3200C16R€ 100,70€ 100,70
1Corsair Builder CX750 Bronze€ 87,95€ 87,95
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.170,96

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2016 14:47 ]

Verwijderd

Er wordt wel een eigen opzetje verwacht DAA beleid en Handleiding Pricewatch

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, Excuses vergeten er bij tezetten.
Zit er nu bij;)

Verwijderd

Je hebt een 6600k gekozen, die is bedoeld om mee te overklokken, wat niet kan op het moederbord. Dan kun je beter voor de 6600 gaan, of zelfs de 6500 of 6400, omdat het verschil in prestaties tussen die 3 toch niet groot is, maar is wel goedkoper.

Voor een normaal Game Systeem is de WD Red niet de eerste keuze. Pak de goedkopere pricewatch: WD Blue WD30EZRZ, 3TB .

De voeding heeft niet zo'n lange levensduur en ondersteunt de slaapstand mode van Intel CPU's niet. Voor goedkoper heb je een veel betere voeding, zoals de pricewatch: Corsair CX450M .

Het geheugen gaat waarschijnlijk niet werken, omdat het moederbord en de CPU officieel niet sneller dan 2133Mhz onder steunen. Je kunt dan voor de pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 gaan.

Uiteindelijk heb je nu beter compatibele onderdelen, ook nog eens goedkoper, waardoor je de GTX 960 welke een slechte prijs/prestatie verhouding heeft kunt vervangen door bijvoorbeeld een pricewatch: Gainward GeForce GTX 1060 6GB of een goedkopere pricewatch: Sapphire NITRO+ Radeon RX 470 4G D5 .
Ik ging uit van de GTX 960 in de onderwerpkoppelingen voordat je lijstje er stond.

Je kon niet verder in 1300 gaming/editing pc ?

Verwijderd

Weinig mis mee.
geheugen zou wat goedkoper kunnen als je led wil pricewatch: Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2A2666C16R want het draait toch niet sneller dan 2133 op een B150. Of veel goedkoper als je geen led neemt pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16.

Een 450w voeding is meer dan genoeg voor dit systeem pricewatch: Corsair CX450M

Verder zou je naar een wat mooiere koeler kunnen kijken die zwart afgewerkt is. pricewatch: Thermalright True Spirit 120M Rev.A Enig nadeel is misschien de fan met witte blades.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:50:
Je hebt een 6600k gekozen, die is bedoeld om mee te overklokken, wat niet kan op het moederbord. Dan kun je beter voor de 6600 gaan, of zelfs de 6500 of 6400, omdat het verschil in prestaties tussen die 3 toch niet groot is, maar is wel goedkoper.

Voor een normaal Game Systeem is de WD Red niet de eerste keuze. Pak de goedkopere pricewatch: WD Blue WD30EZRZ, 3TB .

De voeding heeft niet zo'n lange levensduur en ondersteunt de slaapstand mode van Intel CPU's niet. Voor goedkoper heb je een veel betere voeding, zoals de pricewatch: Corsair CX450M .

Het geheugen gaat waarschijnlijk niet werken, omdat het moederbord en de CPU officieel niet sneller dan 2133Mhz onder steunen. Je kunt dan voor de pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 gaan.

Uiteindelijk heb je nu beter compatibele onderdelen, ook nog eens goedkoper, waardoor je de GTX 960 welke een slechte prijs/prestatie verhouding heeft kunt vervangen door bijvoorbeeld een pricewatch: Gainward GeForce GTX 1060 6GB of een goedkopere pricewatch: Sapphire NITRO+ Radeon RX 470 4G D5 .
Ik ging uit van de GTX 960 in de onderwerpkoppelingen voordat je lijstje er stond.

Je kon niet verder in 1300 gaming/editing pc ?
Bedankt voor de info! zal mijn dingen dr op aan passen.
Het was de bedoeling om een GTX 960 model te gebruiken, alleen zag ik dat deze ook binnen mijn budget past, moet hem alleen nog wel wijzigen!
En jammer genoeg kreeg ik geen reacties op de andere forum omdat die was gesloten omdat ik de pricewatch vergeten, en niet wist dat dit verplicht was!

Bedankt voor de hulp en zal mijn dingen dr op aanpassen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:53:
Weinig mis mee.
geheugen zou wat goedkoper kunnen als je led wil pricewatch: Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2A2666C16R want het draait toch niet sneller dan 2133 op een B150. Of veel goedkoper als je geen led neemt pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16.

Een 450w voeding is meer dan genoeg voor dit systeem pricewatch: Corsair CX450M

Verder zou je naar een wat mooiere koeler kunnen kijken die zwart afgewerkt is. pricewatch: Thermalright True Spirit 120M Rev.A Enig nadeel is misschien de fan met witte blades.
Ow dat ben ik dan vergeten te controleren,zou je me aanraden dan om de B150 tevervangen voor deze?https://tweakers.net/pric.../msi-z170a-gaming-m5.html

Dankje wel voor het advies!

Verwijderd

Waarom zou je de B150 vervangen dan? Je zegt niet te gaan overklokken. Kan je beter de 6600k wisselen voor een 6400 of 6500.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:37:
Waarom zou je de B150 vervangen dan? Je zegt niet te gaan overklokken. Kan je beter de 6600k wisselen voor een 6400 of 6500.
Ik dacht dat ik misschien in de toekomst deze wel zou willen overklokken, en kan beter dan een duurdere moederbord halen dan dat ik beide moet vervangen

Verwijderd

Dat kan ook met een pricewatch: Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 of pricewatch: MSI Z170A TOMAHAWK. Daar hoef je geen €170,- voor uit te geven.
De cpu koeler mag dan ook wel wat zwaarder dan een 212X. Pak dan een waterkoeler of iets als pricewatch: Gelid Solutions The Black Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, je geeft aan dat dit een game/edit pc is, editte vergt cpu, gamen over het algemeen meer de GPU.
Je kan beter geld besparen en voor een b150 moederbordje gaan met een i5 6500, overklokken is het niet waard t.o.v de prijs die je er voor moet betalen, de prestaties zijn miniem.
Eventueel kan je nu nog wat mooiere onderdelen kiezen voor je build, zoals ACB al aangaf die ram sticks met led zien er echt goed uit!

Groet Donny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mag een slotje op!, heb de aanpassingen gedaan die me werden aanbevolen!
Dank jullie wel voor de hulp;)
Pagina: 1