Toon posts:

Dezelfde mail komt elke keer opnieuw binnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn internetverbinding door een linuxbak in een netwerk laat verzorgen heb ik het probleem dat mail elke keer opnieuw binnenkomt. Eudora denkt blijkbaar elke keer als het opgestart wordt dat ik de mail (die ik dus op de server laat staan) nog niet gedownload heb, dus heb ik nu heel veel berichten 2,3,4 of nog meer dubbel.
Toen ik nog gewoon vanuit windows verbinding maakte had ik dat probleem nooit.

Hoe komt dit, en is hier iets aan te doen? Berichten meteen bij ophalen van de server laten wissen is geen optie want ik wil mijn mail ook vanaf andere plekken kunnen lezen.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:06
Volgens mij kan je een optie meegeven dat hij ze als gelezen markeerd. Misschien moet je een script maken dat dan alle ONGELEZEN post binnen komt en de gelezen berichten ongemoeid blijven.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 12:12 schreef om3ega het volgende:
Volgens mij kan je een optie meegeven dat hij ze als gelezen markeerd. Misschien moet je een script maken dat dan alle ONGELEZEN post binnen komt en de gelezen berichten ongemoeid blijven.
Dat hoort Eudora gewoon te doen en dat werkte ook altijd, voordat ik mijn linuxbak had.
Ik haal mijn mail dus van de server van de provider op (wol) en niet van de inbox op mijn linuxbak.

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
dus hij verwijderd niet de mail op de server van je provider???

is dat het probleem?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 12:50 schreef x-force het volgende:
dus hij verwijderd niet de mail op de server van je provider???

is dat het probleem?
Neehee.
Die mail moet op de server van de provider blijven staan zodat ik ook bijv vanaf mijn werk via webmail de mail kan lezen van de afgelopen 7 dagen.
Alleen hoort Eudora bij het ophalen de berichten op de server als read te markeren en ze dus ook niet meer opnieuw op te halen. Dat doet hij dus wel sinds ik achter een linux server zit: elke keer als ik Eudora opnieuw opstart gaat hij de hele mailbox ophalen, gelezen of niet gelezen. En dat is het probleem, ik zit nu met ontelbare 2/3/4/5/6 dubbele berichten.

Verwijderd

Topicstarter
Verdomme, waarom heb ik nou altijd een probleem waar niemand het antwoord op weet? :(

Verwijderd

Ik zit denk ik ook met hetzelfde probleem. Ik surf via kabel en eudora staat ingesteld om elke 5 minuten mijn mail te checken, no prob. Maar telkens ik een mail binnenkrijg, ontvang ik die dubbel ... Iemand een oplossing? Kan ik ergens iets aan mijn instellingen wijzigen, zodat de mail op de server slechts 1x wordt gedowned?

Verwijderd

moet je niet iets aanvinken in eudora zoals "get new mail only"?

Verwijderd

Probleem is reeds opgelost:
http://www.eudora.com/techsupport/kb/1598hq.html

Ik had meerdere personalities met dezelfde inkomende server, gewoon bij slechts 1 personality "check mail" aanvinken.
Pagina: 1