Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vps Windows servers CPU Probleem!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.445 views

• GioFastHy3naHD
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-09-2023
Hallo,
Ik host Servers die draaien totaal op een VPS van 4GB vaarvan in 2 gb van gebruik
Maar mijn CPU is constant 100% Hoe fix ik dit.
Zijn hier programma's voor?

Specs:
- Intel Xeon CPU E3-1230 V2 3.30GHZ
- 4 GB Ram
- Windows server 2012 standard
- 60 GB SSD

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:28
Wat gebruikt er 100% cpu?
Wat voor vps is het? Is het shared? Is het dedicated?
Wat draait er op?

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 18:31
GioFastHy3naHD schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:28:
Maar mijn CPU is constant 100% Hoe fix ik dit.
Zijn hier programma's voor?
Begin eens met Winows taakbeheer?

Vanuit daar kun je iig. uitzoeken wat er zoveel CPU gebruikt.
Als je dat weet kun je daarvoor op internet vast wel een oplossing zoeken.
Of post daar eens een schermafdruk van.

Met dit beetje informatie kunnen wij er ook niet veel meer van maken.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:04

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Wat is dit nou weer voor paniek post... Zeker in het professional server subforum.

Pak je lokale task manager en ga daar maar is in kijken. Dan praten we wel verder.

En mocht dit bedrijf-critisch zijn (het komt over alsof je lokale Minecraft servertje op 100% draait) neem dan alsjeblieft een degelijke server admin in dienst.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-11 21:55
Yariva schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:36:
Wat is dit nou weer voor paniek post... Zeker in het professional server subforum.

Pak je lokale task manager en ga daar maar is in kijken. Dan praten we wel verder.

En mocht dit bedrijf-critisch zijn (het komt over alsof je lokale Minecraft servertje op 100% draait) neem dan alsjeblieft een degelijke server admin in dienst.
Dit dus, niets meer aan toe te voegen. Begin eens met het monitoren van je processen, wat precies gebruikt 100%? 100% CPU gebruik zegt weinig over de staat van jouw VPS.

• GioFastHy3naHD
Yariva schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:36:

Gelukkig gaat het ook over minecraft server hosting maar geloof me voor iemand die hier veel geld mee verdient is dit belangrijk ;)
Er draaien 3 mc servers.
2 servers van 512 mb ram
1 server van 1028 mb ram
Ik hoop op een sirieus antwoord.
Nee er is geen paniek maar meer iritante lagg-spikes ook in de game.

• Basz0r
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
GioFastHy3naHD schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:27:
[...]

Gelukkig gaat het ook over minecraft server hosting maar geloof me voor iemand die hier veel geld mee verdient is dit belangrijk ;)
Er draaien 3 mc servers.
2 servers van 512 mb ram
1 server van 1028 mb ram
Ik hoop op een sirieus antwoord.
Nee er is geen paniek maar meer iritante lagg-spikes ook in de game.
Voor iemand die er veel geld mee verdient, vind ik de specs van de servers dan wel summier. Lopen de servers niet uit RAM waardoor ze veel in de pagefile schrijven?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat veroorzaakt doorgaans geen hoog CPU usage. Eerder een hoge disk queue.

Welk proces veroorzaakt het hoge CPU verbruik? Als dat Minecraft zelf is dan heb je mogelijk gewoon niet genoeg CPU resources.

Of kan je dat niet achterhalen (het is je eerder gevraagd en je geeft er geen antwoord op..) ?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• .Maarten
Of het is een shared vps waar veel te veel op draait omdat het een budget pakket is wat er eigenlijk niet voor geschikt is.

En 512MB ram is heel weinig. Wat gebeurd er als je maar 1 minecraft draait?

Kortom te weinig info om iets zinnigs over te zeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door .Maarten op 11-08-2016 16:46 ]

• GioFastHy3naHD
Ik zal een screen maken van mijn server
Het pakket kost 30 euro per maand 4 gb 60 gb ssd opslag
http://prntscr.com/c4fp58
http://prntscr.com/c4fpec
Dit zijn de screenshots
Soms piekt de CPU in % rond de 100 of 90%

[ Voor 14% gewijzigd door GioFastHy3naHD op 11-08-2016 16:54 ]

• Yariva

Yariva

Power to the people!

GioFastHy3naHD schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:48:
Ik zal een screen maken van mijn server
Het pakket kost 30 euro per maand 4 gb 60 gb ssd opslag
<knip>
Dit zijn de screenshots
Haal die maar weer weg maat, want je publieke ip van je server is <DIT> en ik zie dat je firewall open staat. Ook staat remote desktop (ik neem aan de default poort 3398) aan. Genoeg mensen hier die het leuk vinden om wat zware pings jou kant op te sturen of je (admin) login te brute forcen.

Afgezien dat vaker voor linux wordt gekozen in combinatie met MC (door het lage gebruik van de host zelf), bij deze Windows dan. Je memory draait op 90%, je CPU kan het nog wel aan (zo te zien). Wat al eerder is genoemd kan ook heel interessant zijn, namelijk je disk latency en gebruik etc. Tenzij hij op een SSD draait, dan zal het wel snor zitten. Edit: Dit kan je vinden onder "broncontrole".

Check ook hoe je Java instellingen staan. Specificeer je een minimum en maximum waarde voor de java processen?

[ Voor 9% gewijzigd door Yariva op 11-08-2016 16:56 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• .Maarten
Java gebruikt veel. Dat is normaal want dat heeft te maken met minecraft.

Is het shared of dedicated?
En wat gebeurd er als je maar 1 minecraft server draait?

[ Voor 21% gewijzigd door .Maarten op 11-08-2016 17:01 ]

• GioFastHy3naHD
Yariva schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:53:
[...]

Haal die maar weer weg maat, want je publieke ip van je server is <DIT> en ik zie dat je firewall dicht staat. Genoeg mensen hier die het leuk vinden om wat zware pings jou kant op te sturen of je (admin) login te brute forcen.

Afgezien dat vaker voor linux wordt gekozen in combinatie met MC (door het lage gebruik van de host zelf), bij deze Windows dan. Je memory draait op 90%, je CPU kan het nog wel aan (zo te zien). Wat al eerder is genoemd kan ook heel interessant zijn, namelijk je disk latency en gebruik etc. Tenzij hij op een SSD draait, dan zal het wel snor zitten. Edit: Dit kan je vinden onder "broncontrole".

Check ook hoe je Java instellingen staan. Specificeer je een minimum en maximum waarde voor de java processen?
Bedankt voor je waarschuwing!
Ik heb de link offline gehaald.
Waar zou ik broncontrole moeten vinden mn VPS staat in het engels en ik kan alleen maar ODBC Data Sources vinden en Setup ODBC Data sources vinden.
En de min en max Java neem ik aan dat je dit bedoelt: -Xms524M -Xmx524M.
Dat stond in min vroegire BAT.
Maar nu draai ik ze op multicraft.
Misschien is het wel bekend bij je.

[ Voor 4% gewijzigd door GioFastHy3naHD op 11-08-2016 17:07 ]

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:16

Nogne

>.<

Broncontrole heet "Resource Monitor" in het Engels.
Met een kleine Google/Bing/DuckDuckGo was je hier zelf achter gekomen, ik denk dat je iets meer eigen inzet moet tonen wil je nog veel hulp verwachten.

PS/XBL: Nogne

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het klinkt alsof je er geen donder verstand van hebt en hoopt op een magische knop die alles oplost maar waarvan je niet weet waar die zit en wij het moeten vertellen.

Nieuwsflash: als je iets met een server doet moet je ook wel wat weten over servers om het daadwerkelijk goed te laten lopen.

Ik zou beginnen met meer cores regelen, want Minecraft heeft gewoon CPU cycles nodig, en die krijg je er niet bij door je configuratie te veranderen. Je zou elke server kunnen beperken en maximaal 1 speler tegelijk online kunnen laten zijn en redstone uitzetten, maar dat lijkt me niet je uiteindelijke doel.

• GioFastHy3naHD
Nee zeker niet maar Sommige servers zoals een proxy hebben een halve gb ram nodig.
En ja ik weet veel over servers maar servers hosten op eem VPS en via Windows Servers is gewoon nog nieuw voor me.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Fix is simpel : kick mensen van je server af.

In je screenshot gebruikt 1 mc server al >40% cpu oftewel als je andere 2 servers net zo vol worden dan vraagt mc 120+% cpu. Je hardware kan gewoon niet hoger als 100% gaan.

Oftewel je hardware kan het niet aan.

Dus of je kan wat mc-servers of users killen zodat die cup-belasting omlaag gaat of je hebt extra cpu-power nodig. Veel andere opties heb je niet (of je moet heel mc willen herschrijven naar iets wat beter / meer performed)

Verwijderd

Als je op dit moment Bukkit (of Vanilla Minecraft) gebruikt, dan zou je Glowstone kunnen proberen.

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
GioFastHy3naHD schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:21:
Nee zeker niet maar Sommige servers zoals een proxy hebben een halve gb ram nodig.
En ja ik weet veel over servers maar servers hosten op eem VPS en via Windows Servers is gewoon nog nieuw voor me.
gast... 8)7

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09 18:31
Dan zou je dit toch moeten kunnen oplossen...

Ik zie het directe verband tussen dit probleem en het feit dat het een VPS is niet.

Je wil gewoon teveel op een server met te weinig resources, of die server naast je staat of ergens in een datacenter maakt weinig verschil.

Aangezien je er toch veel geld mee verdient zou ik de 3 mincecraft servers op 3 aparte VPS'en gaan draaien.
Dan hebben gebruikers op server A ook geen last van problemen op server B, nu wel.

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Roel_1983 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 00:39:
[...]

Dan zou je dit toch moeten kunnen oplossen...

Ik zie het directe verband tussen dit probleem en het feit dat het een VPS is niet.

Je wil gewoon teveel op een server met te weinig resources, of die server naast je staat of ergens in een datacenter maakt weinig verschil.

Aangezien je er toch veel geld mee verdient zou ik de 3 mincecraft servers op 3 aparte VPS'en gaan draaien.
Dan hebben gebruikers op server A ook geen last van problemen op server B, nu wel.
En heb je 3 verschillende IP's, dus hoef je de default poort niet aan te passen. Ziet er leuker uit wanneer je er een domein op plakt! Plus wanneer 1 server kapot gaat heb je de andere nog / iets leuks bouwen met high availability. E/n kijk is naar Linux zou ik zeggen, is toch wat fijner in combinatie met MC imo.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
GioFastHy3naHD schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:27:
Waarom host je het dan op een platform waar je geen kennis van hebt, en zonder ondersteuning van iemand die er kennis van heeft?

Daarnaast wat heeft dit met Professional Networking & Servers te maken? Dit is gewoon een hobby oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Rolfie op 12-08-2016 10:21 ]

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:16

Nogne

>.<

Dat ligt geheel aan de load die de proxy krijgt, en op welk OS die draait.
Een server host je niet op je VPS, je VPS is een server (VPS = Virtual Private Server). De hobby ervaring die je hebt is goed, maar als je hier geld aan wilt verdienen dan moet je zelf meer onderzoek plegen zodat je het zelf kan oplossen.

Kom je er alsnog niet uit, dan kan je je probleem hier plaatsen. Maar dan wel met tekst en uitleg met alle dingen die je al hebt geprobeerd. Hoe minder jij plaatst, hoe meer verschillende antwoorden je krijgt. Want niemand kan in zijn glazenbol kijken en zien hoe jij je configuratie precies hebt gedaan en hoe je tot een oplossing probeert te komen.

PS/XBL: Nogne

• GioFastHy3naHD
De Proxy draait op Bungeecord,
En op een sommige virtual private server zou je game servers kunnen hosten er zijn ook game server vpssjes te koop op sommige plekken

Verwijderd

4 GB is vrij weinig als een host draait + 3 VM's.

Wat doen die Java instances precies op de server? Ik denk dat je inderdaad bijv. extra geheugen met bijprikken.

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Jongens kap er gewoon mee... Dit is kansloos.

Met al het respect, maar iemand die weinig van het platform af weet kan je toch niet helpen met uitgebreide tips. Gewoon klaar.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Yariva schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:19:
Jongens kap er gewoon mee... Dit is kansloos.

Met al het respect, maar iemand die weinig van het platform af weet kan je toch niet helpen met uitgebreide tips. Gewoon klaar.
Het is opzich niet kansloos, alleen is er maar 1 oplossing die echt zin heeft voor de TS : Gewoon 1 server per vps die hij nu heeft. Het is geen technische oplossing, maar daarvoor heeft TS ook simpelweg de kennis niet.

Het is een financiele oplossing en aangezien TS zegt er goed geld mee te verdienen moet dat ook gewoon supermakkelijk kunnen.

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11 10:37
4 GB is vrij weinig als een host draait + 3 VM's.
4 GB is al mager voor windows server 2012 op zichzelf

Verwijderd

arjanvr schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 18:47:
[...]

4 GB is al mager voor windows server 2012 op zichzelf
Mha, het kan al starten met 512 MB ram. Vooral als je de GUI verwijderd is het best goed te doen hoor.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:38:
[...]

Mha, het kan al starten met 512 MB ram. Vooral als je de GUI verwijderd is het best goed te doen hoor.
Denk je dat de TS/OP serieus zonder GUI werkt en een kale core installatie doet? Nee. Dit is een complete GUI install met alle nutteloze services ingebakken enz.

Verwijderd

johnkeates schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:41:
[...]

Denk je dat de TS/OP serieus zonder GUI werkt en een kale core installatie doet? Nee. Dit is een complete GUI install met alle nutteloze services ingebakken enz.
Nee, dat denk ik serieus niet. Ik zeg toch ook dat het weinig is?

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-11 19:25
GioFastHy3naHD schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:05:
[...]

Bedankt voor je waarschuwing!
Ik heb de link offline gehaald.
Waar zou ik broncontrole moeten vinden mn VPS staat in het engels en ik kan alleen maar ODBC Data Sources vinden en Setup ODBC Data sources vinden.
En de min en max Java neem ik aan dat je dit bedoelt: -Xms524M -Xmx524M.
Dat stond in min vroegire BAT.
Maar nu draai ik ze op multicraft.
Misschien is het wel bekend bij je.
Voordat je in windows zelf gaat zoeken zou ik eerst proberen om je servers zelf wat te optimaliseren (er vanuit gaande dat je spigot gebruikt voor je servers). Een goede guide is hier te vinden. https://www.spigotmc.org/...mprove-performance.21726/
Als tweede kan je kijken welke van je plugins het meeste van je cpu gebruikt met de /timings functie in spigot. Meer uitleg daarover hier: https://www.spigotmc.org/wiki/timings/ en hier https://www.spigotmc.org/wiki/how-to-take-a-timings-report/. Al zou ik zelf je timings langer dan 1 minuut laten lopen, minstens voor 10 minuten om een beter beeld te krijgen.
En als 3e zou je natuurlijk van windows en multicraft af kunnen stappen en linux gaan gebruiken om je overhead te verminderen.

• GioFastHy3naHD
Sp3dy schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:55:
[...]

Voordat je in windows zelf gaat zoeken zou ik eerst proberen om je servers zelf wat te optimaliseren (er vanuit gaande dat je spigot gebruikt voor je servers). Een goede guide is hier te vinden. https://www.spigotmc.org/...mprove-performance.21726/
Als tweede kan je kijken welke van je plugins het meeste van je cpu gebruikt met de /timings functie in spigot. Meer uitleg daarover hier: https://www.spigotmc.org/wiki/timings/ en hier https://www.spigotmc.org/wiki/how-to-take-a-timings-report/. Al zou ik zelf je timings langer dan 1 minuut laten lopen, minstens voor 10 minuten om een beter beeld te krijgen.
En als 3e zou je natuurlijk van windows en multicraft af kunnen stappen en linux gaan gebruiken om je overhead te verminderen.
Bedankt!
De CPU is drastisch gefixt dankzij deze tip thnx!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar dit heeft niets met PNS te maken.
Hier op GoT maar zeer zeker in PNS, verwachten wij dat je in staat bent minstens zelf uit te zoeken waar CPU load vandaan komt.
Dit forum is niet bedoeld voor "maar ik heb een dikke server, hoe kan dat nu" topics, maar voor users die een bepaalde basiskennis hebben en weten hoe ze analytisch een probleem op moeten pakken en zelf initiatief en inzet moeten tonen als ze met een probleem zitten.
Zie ook : PNS Beleid

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.