ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....
Verwijderd
Is het niet een probleem van een te oude windows, dat je maar 2 GB partities kunt maken?
Je hebt wel een FAT-32 ondersteunende windows-versie nodig om grote partities te kunnen maken.
Je hebt wel een FAT-32 ondersteunende windows-versie nodig om grote partities te kunnen maken.
Nope, daar zit het niet in.
Ben geboot van 98 se disk met fdisk erbij en wat blijkt in het overzicht krijgt de schijf gewoon niet meer dan 2048. Ik weet 1000% zeker dat dat ding 4 gig is.
In eerste instantie gaf hij wel aan dat het een partitie van 2048 wat een x percentage was van 4gig nog wat. heb toen alles eraf gemikt aangezien ik 1 partitie wilde....
wat nu...
Ben geboot van 98 se disk met fdisk erbij en wat blijkt in het overzicht krijgt de schijf gewoon niet meer dan 2048. Ik weet 1000% zeker dat dat ding 4 gig is.
In eerste instantie gaf hij wel aan dat het een partitie van 2048 wat een x percentage was van 4gig nog wat. heb toen alles eraf gemikt aangezien ik 1 partitie wilde....
wat nu...
FDISK.exe
en ondersteuning voor grote schijven = "ja".
of voor de echte Tweakerd: Use large drives = "yes".
en ondersteuning voor grote schijven = "ja".
of voor de echte Tweakerd: Use large drives = "yes".
Hee, 4pox,
Bedankt voor je posting daar hebben mensen wat aan,
greetingz
Bedankt voor je posting daar hebben mensen wat aan,
greetingz
Was dit sarcastisch bedoeld of...?
nee, is niet sarcastisch, in tegen deel , spullen draaien nu tenminste dus ik meen wat er staat.
Als je er een servertje van wil maken waarom dan niet meteen over op windows NT4 server of Windows 2000 ??? dan ben je van dat probleem af. Deze Ossen kijken niet zo zeer naar je bios. Ik heb zelfs eens een oude ata33 controller gebruikt die geen schijven groter dan 8,4 gb aankon. Onder NT4 zag hij meteen dat de schijf 11,5 gb was. Geen probleem. BTW als je dat speciale bios-proggie weer kwijt wil zul je het wel op de voorgeschreven manier moeten verwijderen. Als je dat niet doet (door bijv FDISK/MBR te doen) dan blijft er toch iets van dat ez-bios achtige proggie achter. Bij later gebruik van bijv Partition Magic blijft deze over dat proggie zeuren (ondanks dat die er al lang niet meer op zou staan en ook niet gebruikt wordt) Is maar kleine hint die mij veel frustratie zou hebben bespaard.
Pagina: 1