Toon posts:

Modem-probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem:

als ik op Internet zet (Met 56k Motorola SM56 - Modem) dan krijg ik na een paar minuten geen data meer door. Als ik opnieuw inbel gaat het wel weer goed (voor een paar minuten). Waardoor zou dit kunnen komen en hoe kan het opgelost worden?

Systeem:

Amd K6-2 350
224 MB Ram (100 MHz)

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:53

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Welk OS??

Heb je de nieuwste drivers??

post ff

HENG HENG

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op woensdag 27 juni 2001 11:24 schreef the_predator het volgende:
ik heb een het volgende probleem:

als ik op Internet zet (Met 56k Motorola SM56 - Modem) dan krijg ik na een paar minuten geen data meer door. Als ik opnieuw inbel gaat het wel weer goed (voor een paar minuten). Waardoor zou dit kunnen komen en hoe kan het opgelost worden?

Systeem:

Amd K6-2 350
224 MB Ram (100 MHz)
Zoiets heb ik ook eens gehad.
Ik had het met 2 verschillende modems.
Bleek aan mijn provider te liggen.

Welke provider gebruik je en kan je met een andere modem testen?

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Verwijderd

Topicstarter
Windows 98 SE.. ik heb de nieuwste drivers en ik kan niet testen met een ander modem.
ik zit bij Het Net.

• Tomas Zwinkels
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Op woensdag 27 juni 2001 11:29 schreef the_predator het volgende:
Windows 98 SE.. ik heb de nieuwste drivers en ik kan niet testen met een ander modem.
ik zit bij Het Net.
maak anders ff bij een andere gratis provider.. (der zijn der genoeg) een accountje aan en kijk wat er dan gebeurd..)

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• smvs
  • Niet online
kan liggen aan ietwat onstabiele lijn. ken het euvel. wat het in ieder geval oplost in mijn ervaring is het aanschaffen van een extern modem. een extern modem doet het simpelweg altijd namelijk. niks geen emulatie. gewoon hardware.

• Spacecowboy
  • Laatst online: 17-08 19:53

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Anders moet je het ff proberen met een standaard driver.

Ik had hetzelfde bij ME, modem ff uit systeem verwijderd, PC opnieuw opstraten, dan niet de bijgeleverde drivers nemen, maar gewoon even de standaard win98 drivers nemen.

Vaak werkt dit, vaak niet.. (daar kan ik ook niks aan doen)

HENG HENG

Verwijderd

Zo'n probleem heb ik ook. Als ik ingelogd ben houdt mijn E-tech af en toe even (+/- 30 sec) pauze :( en gaat daarna gewoon verder. Helemaal vreemd is dat bij het inloggen (IE) soms ook pas na 30 sec het inbelscherm verschijnt.
Het lijkt mij een software-probleem maar ik kan niets fouts vinden. :?
Dit probleem had ik overigens pas na een complete reinstall van W98SE, daarvoor niet (zelfde OS). :? (Alles op onderstaande machine)

Verwijderd

Topicstarter
mmm... ik zal alles wel eens gaan uitproberen...
maar dus als ik een extern modem koopt ben ik zeker van alles af...?

Verwijderd

heb je je kabels allemaal wel netjes zitten?? telefoonkabels bedoel ik dus, die breedband 56k signalen zijn wat gevoeliger dan wanneer alles gewoon spraakband is... (t/m 33k6)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 11:43 schreef Belegen_Kaas het volgende:
heb je je kabels allemaal wel netjes zitten?? telefoonkabels bedoel ik dus, die breedband 56k signalen zijn wat gevoeliger dan wanneer alles gewoon spraakband is... (t/m 33k6)
ja kabels zitten allemaal netjes vast.. ik heb de modem er al wel twee keer uitgehaald en win opnieuw geinstalleerd maar niks helpt... misschien de tips van op gathering.tweakers

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
Op woensdag 27 juni 2001 11:38 schreef the_predator het volgende:
mmm... ik zal alles wel eens gaan uitproberen...
maar dus als ik een extern modem koopt ben ik zeker van alles af...?
nee, daar hoef je niet op te rekenen...
Pagina: 1