Vraag

• thepeppi
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-03-2023
Geachte Waterlanders

Ik wil aan de waterkoeling beginnen.
Ik loop alleen tegen het probleem aan dat je eigenlijk nergens een winkel hebt waar je echt fysiek kan winkelen alles wat ik tegen kom is virtueel en ik heb het niet zo met webshops.
Nu is er natuurlijk alternate maar die hebben over het algemeen vaste koeling sets.

Ik zoek echt iets zoals hogevlo, die bij mij om de hoek zit, maar waar je dus alleen via de webshop kunt kopen.

Wie o wie weet er een fysieke winkel(s) liefst in zuid holland waar je gewoon lekker kunt shoppen
Wat ik dus zoek zijn componenten zoals de XSPC DDC Photon 270 met pomp, en de XSPC RayStorm Pro en dan pipe ipv slang, led verlichtingen kabel management eigenlijk alle gekkigheid die je maar kunt verzinnen en in mijn corsair D900 kan proppen

Alle reacties

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
HighFlow zit in Rotterdam en daar kun je gewoon binnen lopen volgens mij :)

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Highflow heeft in Rotterdam een afhaalpunt geen fysieke winkel volgens mij.

Wel de betere waterkoeling shop.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• thepeppi
Klopt zit idd bij mij om de hoek maar wil onder geen beding klanten aan de deur hebben om te verkopen.
Wel mag je afhalen en via de webshop kopen. Maar ja als je niet precies weet wat je nodig hebt en wil dan heb je hier dus niets aan.
Advies kun je ook niet krijgen daar moet je voor op het forum vragen stellen.

Wel hebben ze ontzettend veel in de webshop

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Dat forum is wel instaat om op al je vragen antwoord te krijgen. Genoeg ervaren mensen die je kunnen adviseren wat je het best bij elkaar kunt kopen.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer zelf wat bij elkaar te zoeken en vraag het in het waterkoeling topic. Voor zover ik weet zijn er geen winkels waar je naar binnen kan lopen. Wel kan je natuurlijk altijd naast hier op Tweakers een winkel mailen voor advies.

Ik heb zelf ook een 900D met dubbele 4x120mm rad's, dubbele D5 pompen en een Aquaero 6 Pro, dus kan je best wat advies geven. Het is wel handig om eerst zelf zoveel mogelijk uit te zoeken. Eigen inzet word altijd gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeppi
PilatuS schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:25:
Probeer zelf wat bij elkaar te zoeken en vraag het in het waterkoeling topic. Voor zover ik weet zijn er geen winkels waar je naar binnen kan lopen. Wel kan je natuurlijk altijd naast hier op Tweakers een winkel mailen voor advies.

Ik heb zelf ook een 900D met dubbele 4x120mm rad's, dubbele D5 pompen en een Aquaero 6 Pro, dus kan je best wat advies geven. Het is wel handig om eerst zelf zoveel mogelijk uit te zoeken. Eigen inzet word altijd gewaardeerd.
Oh maar ik heb al een aardig lijstje bij elkaar gezocht
1x3 fan rad onderin (ivm de hdd bay)
1x4 fan rad bovenin
xspc RayStorm Pro
xspc d5 photon 170 reservoir/pump combo
EK-FC970 GTX ACX - Nickel CODE: 830499 - SKU: 3831109830499 - EAN:3831109830499 (evga gtx 970)

Maar dan komen de problemen:
welke koppelingen
welke vloeistof
welke pipe (geen slang dus)
welke verlichting
welke fans (stil met verlichting
welke light controller om alles aan te passen (individueel)
verloop van slang naar pipe ivm chipset op het mobo (asus maximus V formula)
compatibiliteit van materialen

Dus ja een winkel zou voor mij een uitkomst zijn kost mij meestal wel meer geld omdat je allemaal mooie dingen ziet maar toch gaat de voorkeur naar een winkel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Heh, dat is een behoorlijke hoeveelheid radiatoren... Natuurlijk weet ik ook dat dat ervoor zorgt dat je je fans langzaam en dus stil kan laten draaien, maar het heeft ook een behoorlijk prijskaartje.

Wat ik nog niet lees in je uitzoek werk is je einddoel? Wil je het simpelweg onhoorbaar laten draaien? Heb je je de wafer loterij gewonnen met een perfect clockende chip die je net wat harder wil pushen? Teveel videokaarten in één case om stil te draaien?

En daar zit nu al een puntje. Een 360 rad (dus laten we zeggen minimaal 120eu aan dissipation) voor een GTX 970!? Anno 2016? Waarom zou je dit doen? De kaart is zelf nog amper 250 euro waard. Als het nou een 980Ti was, of een 1070, dan snapte ik het nog wel. Natuurlijk kan je je 970 dan 25% sneller draaien mocht deze hitte gelimiteerd zijn. Maar hij wordt ook de helft duurder hiervan.

==

Webwinkel of niet, ze zitten ook niet op retour van producten te wachten. Natuurlijk kan je informeren of dingen wel passen.

==

Koppelingen is een kwestie van voorkeur. Kies een type, een stijl en zorg dat je alle hoeken kan maken. Hoewel dit met pipe natuurlijk al weer wat anders ligt.

==

Kwa vloeistof, is uiteindelijk gedestileerd water nog steeds altijd de voorkeur. Enkele druppels erin tegen de dierentuin, wellicht een killcoil erbij en klaar. Of natuurlijk nog een kleurtje oid.

Als het je eerste set is en je geen dagen je eigen gebogen pijpen wilt testen, zou je wellicht voor een non-geleidende vloeistof kunnen kiezen. Duurder, maar dan zit je de eerste weken in ieder geval veilig. (Het pikt daarna zeker uit nieuwe hardware toch wel ionen op om geleidend te worden)

Er zijn nog steeds tientallen bronnen die je hier meer over kunnen vertellen. Wat goede koppelingen zijn voor plexi pipes, controllers, en al helemaal wat fans betreft. Youtube helpt voor leds / fans vaak meer dan een winkel, gezien je in gelijke omstandigheden alle fan even kan bekijken / beluisteren + feedback van de gebruiker. Er zijn maar weinig winkels die je even naar een fan willen laten luisteren. En uiteindelijk gaat het toch om hoe het in jou eigen case functioneerd. En juist bij webshops heb je de kans het te retourneren. Maar ik zou vooral alsnog als je genoeg weet even aanbellen als je om de hoek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-09 12:58
je bent zeker als ik nu beetje globaal inschat 1000euro kwijt. die fittingen zijn duur. en een 970 waterkoelen? why? maar mocht je hulp willen pm mij maar even.

Heel veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

Sinds een paar dagen heeft EKWB een beta versie van hun nieuwe custom loop configurator. Bekijk dat eens, (is een beta dus er missen hier en daar wat dingen)

https://www.ekwb.com/custom-loop-configurator/

Succes!

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 20:17

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

KevinSetz schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:51:
je bent zeker als ik nu beetje globaal inschat 1000euro kwijt. die fittingen zijn duur. en een 970 waterkoelen? why? maar mocht je hulp willen pm mij maar even.

Heel veel succes.
^Dit.

Waarom zou je in godsnaam een vermogen aan waterkoeling willen uitgeven aan een PC met een enkele 970?

Niet alleen kan je voor dat bedrag een GTX1080 kopen die bijna 3x zo snel is maar je gekozen radiator oppervlak is voor een 970 echt een dramatische overkill.

De gemiddelde CPU + een 970 kan prima uit de voeten met een enkele 240mm radiator en dan zal de kaart nooit boven de 45 graden uitkomen.

Ik zou je ook niet aanraden om als het je eerste waterkoeling project is voor hardline tubing te gaan. Raak eerst wat vertrouwd met de basics en ga daarna nieuwe uitdagingen zoeken.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Blaat schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:10:
[...]

^Dit.

Waarom zou je in godsnaam een vermogen aan waterkoeling willen uitgeven aan een PC met een enkele 970?

Niet alleen kan je voor dat bedrag een GTX1080 kopen die bijna 3x zo snel is maar je gekozen radiator oppervlak is voor een 970 echt een dramatische overkill.

De gemiddelde CPU + een 970 kan prima uit de voeten met een enkele 240mm radiator en dan zal de kaart nooit boven de 45 graden uitkomen.

Ik zou je ook niet aanraden om als het je eerste waterkoeling project is voor hardline tubing te gaan. Raak eerst wat vertrouwd met de basics en ga daarna nieuwe uitdagingen zoeken.
Goed spul kopen zorgt er wel voor dat je PC extreem stil kan zijn. Verder gaat een goede setup makkelijk 7 jaar mee. Mijn vorige Lian-Li kast met waterkoeling heb ik ongeveer 8 jaar gehad. Mijn huidige 900D heeft ook een overkill aan radiatoroppervlakte, maar het enige wat ik de komende jaren moet vervangen is moederbord, CPU, RAM en videokaarten. De complete koeling zoals het nu is kan over 5 jaar nog prima mee. Dan geniet je al die jaren wel van een PC die heel erg stil is en er prachtig uitziet.

Als je qua prijs/prestatie gaat kijken heeft het inderdaad weinig nut. Maar als hobby om iets mooi te bouwen wat verolgens heel stil is en enorm lang mee gaat vind ik het leuk om te doen.

Edit: Het kost wat, maar dan heb je ook wat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yNw1oVtNuQicp5yFrCxdDxQI/medium.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 12-08-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:11
Even een paar puntje wil ik toch wel aanstippen. Koop geen fans met verlichting deze zijn vaak van mindere kwaliteit.(tenzij het de themaltake riing is). Een hue+ is eigenlijk alles wat je nodig hebt qua verlichting. Waarom niet beginnen met soft-tube. Werkt makkelijk. En je hoeft geen extra spullen te halen. 1 schaar voldoet. Als je alles op sub 10% wil laten draaien maakt voor geluid niet echt uit welke fan je gebruikt.

http://thermalbench.com/
heeft veel fans getest achter een radiator.

Mijn project staat momenteel wegens financiële problemen even stil. Maar ik ben gewoon begonnen met res/bay combo en een 240 rad. en dit is nu uit uitgebreid naar 1x 480 1x240 rad. En draai alles op 6%(onder de 4% heeft de pomp moeite om te blijven pompen). Gewoon simpel beginnen en dan langzaam uitbreiden.

En winkels waar je naar binnen kan lopen heb je niet echt. Maar op YouTube kan je van vrijwel elk onderdeel een filmpje bekijken. Tevens als je bij highflow koopt en het niet mooi vind/past niet kan je gewoon even lansgaan en het terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeppi
Klopt allemaal heren waterlanders

Allereerst het doel is stil de pc staat op mijn kantoor en ik wordt knetter van dat gezoem
Op de tweede plaats een corsair d900 tja dan moet je ook wel wat moois ervan maken
Dus het gaat hem niet zozeer alleen om de koeling maar meer om de show en super stil
Ik ben zelfs bang dat de pomp het knelpunt gaat worden en dat die meer herrie maakt dan de fans vooral de ontkoppeling van de case vanwege resonantie denk ik

Pilatus heeft een mooie kast ervan gemaakt zeker met de carbon panelen erin maar ik wil nog net een tandje verder

Bv het cpu koelblok vind ik net iets te groot en is niet verlicht
Er is slang gebruikt en geen pipe en de pipes vind ik net iets strakker
Het geheugen zit ik aan Crucial Ballistix Tactical Tracer te denken of iets van avexir

Dus ja als je zo mijn relaas leest denk ik dat voor een beginner zoals mij een fysieke winkel wel welkom is.
Ik ben nu al een weekje + aan het zoeken maar volgens mij is er eigenlijk geen winkel die dit soort zaken verkoopt vandaar dus mijn vraag op het forum in de hoop dat jullie toch iets weten waar je winkels kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:11
Ik denk dat er geen winkels zijn die je echt veder kunnen helpen. Er is immers maar weinig vraag naar.

En de xspc RayStorm Pro is wel verlicht.

Als je denk dat je pomp de luidruchtig is. Dan kan je voor bv http://www.highflow.nl/po...serial-incl.-2x-pump.html gaan. d5 is al stil. Neem er 2 en laat ze beide op <10% draaien en je hoort ze niet.

En je moet gewoon bestellen. bevalt het niet dan stuur je het terug. Mocht
http://www.highflow.nl/po...serial-incl.-2x-pump.html te-weinig kracht hebben dan plaats je er gewoon nog 1 bij:P Maar dat verwacht ik niet. Je kan natuurlijk ook gewoon eens bij een Tweaker op de koffie. Ik heb ook een hoop geleerd van iemand die met waterkoeling was gestopt en een hoop weg deed voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je de pomp niet wil horen kan je voor 2 D5 pompen gaan. Dan kan je ze laten draaien op stand anderhalf van de 5 en zijn ze onhoorbaar. Dat is de reden dat ik er 2 heb. 1tje op stand 3 of 4 is zat, maar dan is ie goed hoorbaar, met 2 stuks zo laag mogelijk hoor je ze niet meer.

Verder kan je met een Aquaero ook leds aansturen. Wil je de PC super stil hebben, wat ook mijn doel was, dan is een Aquaero sowieso super handig om een fancurve op basis van de watertemp te maken. Mijn fans draaien alleen als het nodig is. Eerst gaan de fans van de bovenste rad draaien op 40% vermogen en ze gaan pas harder als het nodig is. Pas met gamen gaan de fans op de onderste rad draaien. Tijdens internetten staan de fans op de rad's meestal uit en draaien er alleen 2 intake fans en 1 outtake fan, natuurlijk ook op iets van 40% van de max snelheid.

Ik heb alle onderdelen bij HighFlow en Freezinghardware besteld en alles zelf ingebouwd.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 12-08-2016 16:22 ]

Pagina: 1