Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Ik heb sinds een tijdje terug een Samsung Galaxy S7.

Een heel fijn toestel.

Een nog veel fijner aspect van deze smartphone is de camera. Deze kan niet alleen beelden maken in 4K, maar ze ook nog eens in hoge kwaliteit produceren.

Maar nu het volgende: Ik vind het leuk om timelapse filmpjes te maken, vooral van wolken. Dus zet ik de telefoon op een statief icm een selfie stick en laat deze tot maximaal een uur en 10 minuten opnemen todat het geheugen (32GB) vol zit.

De camera settings staan op af-tracking uit en hdr staat op auto. Wat nu helaas gebeurt is dat er soms muggen of kleine vogels (zoals mussen) voor de camera langs vliegen en de auto focus in de war brengen. Soms wordt de achtergrond kort wazig, maar het ergere is doordat de camera zich regelmatig op de muggen en vogels focussed dit ook te zien is in het beeld dat af en toe kort in -en uitzoomed, het lijkt wat te hobbelen.

Zijn er andere S7 gebruikers hier die misschien een oplossing weten?

Verder ben ik ook een beetje ongerust over het feit dat de telefoon aardig warm wordt na een uurtje 4k opnemen. Tijdens het opnemen verwijder ik ook altijd het hoesje. Kan die warmte kwaad?

Het gaat in elk geval om de volgende filmpjes die ik gemaakt heb:

(verder uit nieuwsgierigheid, heb ik bij bovenstaande filmpje op 2:07 een beginnende windhoos gefilmd? Komt links in beeld).

[ Voor 4% gewijzigd door Snowwie op 11-08-2016 01:00 ]

Mijn YouTube Channel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Kom op, er zijn toch wel genoeg tweakers met een S7 die wat met de 4k camera van het toestel lopen ouwehoeren? :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Focus kun je vast zetten in de Prof stand.

Een uurtje 4k filmen is best knap. Veel toestellen zijn beveiligd op een bepaalde tijd zoals 5min tot een kwartier ivm de warmte.

Edit: Sorry niet goed gelezen. Je gebruikt hyperlapse. Toch als ik op het beeld druk dan wordt de focus vast gezet en verandert niet. Dus dat zou moeten werken.

[ Voor 32% gewijzigd door Garret1410 op 13-08-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Garret1410 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 18:49:
Focus kun je vast zetten in de Prof stand.
Klopt, maar je kunt niet focussen op een wolk aangezien deze vanzelf uit beeld verdwijnt. Dan moet het object dat het onderwerp van de timelapse is stil staan. Bv. een rottende appel.
Een uurtje 4k filmen is best knap. Veel toestellen zijn beveiligd op een bepaalde tijd zoals 5min tot een kwartier ivm de warmte.
De Samsung Galaxy S6 kan maar 5 minuten opnemen. De S7 gebruikt zelfs minuscule buisjes met koelvloeistof om warmte af te voeren.
Edit: Sorry niet goed gelezen. Je gebruikt hyperlapse. Toch als ik op het beeld druk dan wordt de focus vast gezet en verandert niet. Dus dat zou moeten werken.
Nee, ik gebruik geen hyperlapse. Wat je hier ziet is een normale opname. Het beeld is later versneld in een videobewerkingsprogramma.

Wellicht moet ik voortaan even kijken of er geen vliegen of vogels in de buurt zijn, maar dit buiten geheel voorkomen kan niet. Of wachten tot de winter, als er nauwelijks insecten en vogels zijn. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Snowwie schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:03:
[...]

Klopt, maar je kunt niet focussen op een wolk aangezien deze vanzelf uit beeld verdwijnt. Dan moet het object dat het onderwerp van de timelapse is stil staan. Bv. een rottende appel.

[...]

De Samsung Galaxy S6 kan maar 5 minuten opnemen. De S7 gebruikt zelfs minuscule buisjes met koelvloeistof om warmte af te voeren.

[...]

Nee, ik gebruik geen hyperlapse. Wat je hier ziet is een normale opname. Het beeld is later versneld in een videobewerkingsprogramma.

Wellicht moet ik voortaan even kijken of er geen vliegen of vogels in de buurt zijn, maar dit buiten geheel voorkomen kan niet. Of wachten tot de winter, als er nauwelijks insecten en vogels zijn. :)
Oke duidelijk maar in Prof stand kun je toch de focus handmatig instellen. Dus je stelt hem in op max. dus bergje en focus blijft waar hij is.
Focus is meestal alleen voor objecten dichtbij van pakweg 10cm tot 5 meter , dus een wolk kan geen probleem zijn.

Van die zogenaamde heatpipe is mij bekend maar omdat je verbaasd was over de warmte wilde ik duidelijk maken dat het normaal is dat hij warm wordt en dat veel toestellen slechts 5min kunnen opnemen. Kwam misschien niet duidelijk over.

Ik gebruik 4k bijna nooit omdat ik er het voordeel nog niet van gezien heb. Misschien als je een 4k TV hebt dat dan het verschil te zien is. Gebruik meestal 1080p 60fps of 30fps als ik HDR wil.

[ Voor 7% gewijzigd door Garret1410 op 13-08-2016 23:17 ]